!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Geert_Zwienesteert
147

• Type Alfa: Giulietta
    - Alfist
Ander dimlicht (H7) op Giulietta zetten
« Gepost op: 27 oktober 2025, 16:16:48 »
Hoi allen,

Toen ik mijn Giulietta kocht zaten er LED lampen in voor het dimlicht.
Standaard zit er halogeen in.
Deze LED's gaven een mooie kleur (leek haast wel een beetje 'lichtgroen').
Echter zijn ze kapot gegaan. Inmiddels heb ik 2 soorten andere LED's erin gehad maar deze geven beide erg zwak licht.
Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat de reflectoren zijn gemaakt voor halogeen lampen, en het licht van een LED niet op de juiste wijze gebundeld wordt.
Inmiddels heb ik halogeen lampen besteld, met kleurcode 5000k, van het merk Osram. Deze geven al beter licht, maar helaas is de kleur niet zoals geadverteerd werd.
Ik zou het mooi vinden om er een heldere lichtblauwe of lichtgroene kleur in te hebben, omdat dit de auto een modernere uitstraling geeft dan de 'standaard' kleur licht die er nu in zit.

Heeft iemand suggesties voor H7 lampen waarmee ik dit effect bereik?
*

Piccirillo
212

• Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
    - Alfist
Re: Ander dimlicht (H7) op Giulietta zetten
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2025, 16:57:48 »
Ik heb LEDs novsights erin geplaatst. Ben er heel blij... veel licht en inderdaad wat helblauw licht. Wel een rot klus om ze te vervangen maar gelukkig gaan ze wel even mee,. :).
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

Robert69
2.067

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2025, 18:44:52 »
IK had in mijn Giulietta met xenon Osram Blue Intense huppeldepupenzovoort geplaatst. Mooi helderwit licht met ietwat blauwige gloed, 6200K. Gaven een bak licht. Misschien zijn die er ook wel in halogeen?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Niels G60
530

• Type Alfa: Alfa 155/147
    - Super Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2025, 19:22:21 »
Wij monteren heel veel LED van Philips, werkt super en altijd strak lichtbeeld. Niet geheel onbelangrijk :P
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

DanielH92
2.469

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2025, 21:31:46 »
Ik heb nu anderhalf jaar deze er in zitten.  Bevallen me zéér goed. Beste hoop licht en een mooie witte kleur met ietsjes blauwe gloed. En het belangrijkst, geen knipperende tegenliggers want lichtbeeld is goed. Het is belangrijk dat je de leds in de goede oriëntatie monteert, ik dacht dat ze horizontaal naar links en rechts moeten schijnen.
Mijn versie is niet meer leverbaar op Amazon zie ik, maar er zal vast wel weer een opvolger van zijn.

Heb overigens ook grootlicht in Led, dat is ook een dikke aanrader.

*

Geert_Zwienesteert
147

- Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2025, 07:01:50 »
Bedankt voor de tips allen :)
*

Geert_Zwienesteert
147

- Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2025, 07:03:26 »
Ik heb LEDs novsights erin geplaatst. Ben er heel blij... veel licht en inderdaad wat helblauw licht. Wel een rot klus om ze te vervangen maar gelukkig gaan ze wel even mee,. :).

Niet mijn favoriete klusje inderdaad. En nu 3 keer gedaan in de afgelopen maand :D
Ik vond 3 video's op youtube, daarbij schroefden ze de bumper etc. ook los. Dat heb ik niet gedaan. Gewoon met een spiegeltje kijken hoe het zit en dan met mijn hand erin wurmen. Al vraag ik me af wat makkelijker is.
*

Geert_Zwienesteert
147

- Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2025, 07:05:04 »
Ik heb nu anderhalf jaar deze er in zitten.  Bevallen me zéér goed. Beste hoop licht en een mooie witte kleur met ietsjes blauwe gloed. En het belangrijkst, geen knipperende tegenliggers want lichtbeeld is goed. Het is belangrijk dat je de leds in de goede oriëntatie monteert, ik dacht dat ze horizontaal naar links en rechts moeten schijnen.
Mijn versie is niet meer leverbaar op Amazon zie ik, maar er zal vast wel weer een opvolger van zijn.

Heb overigens ook grootlicht in Led, dat is ook een dikke aanrader.

Daar had ik geen rekening mee gehouden, dat ze van links naar rechts moeten schijnen.  Heb er niet op gelet. Was allang blij dat dat pokkeding erin zat :D Misschien dat ze daarom niet bevielen..