!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

Auto, boven de 100 KM trillen en schudden, alsof je op lekken banden rijd.

(1/3) > >>

robert@q24u.nl:
Hallo iedereen,

Ik heb hier een Alfa Giulietta 1.4 turbo multiair 170pk (2010), met een heel vreemd probleem.

Als de motor warm gereden is, gaat de auto op de snelweg boven de 100 KM trillen en schudden, alsof je op lekken banden rijd. Bij een code motor is dit niet zo.

- Probleem is er alleen als je op snelheid blijft of gas geeft.
- Bij het intrappen van de koppeling is het probleem weg.
- Bij het gas los laten is het probleem weg.
- Als je over een hobbel rijd op de snelweg, en de auto gaat omhoog is het probleem weg, zodra de auto terug naar de weg komt is het probleem erger.
- Een flauwe bocht op de snelweg naar link of recht maakt het probleem erger.

Dit probleem heb ik een aantal jaar geleden ook gehad, maar was toen na een paar weken weer over. Maar is u blijvend lijkt het en erger dan eerder.

Daarnaast misschien ook belangrijk om te melden, en wat misschien hier ook mee te maken heeft is dat bij stevig optrekken de auto schud en dit is alleen tussen de 60 en 80 km. Is daarna weg.

Het lijkt iets met de ophanging, ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest maar kan niks vinden. Heeft iemand een idee hier?

Alvast bedankt voor het mee denken.

GT1986:
Controleer beide aandrijfassen eens op speling.

alfata:
Dat klinkt als een homokineet... Aandrijfassen dus inderdaad controleren.

LeonAlfa:
ik denk het vliegwiel

GTlife:
Ik zet een tientje op aandrijfassen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod