!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Is inderdaad een standaard map. Dus ik zou slechte tuning als oorzaak uitsluiten, want dan had elke door Squadra gechipte MA deze klachten.
Ik vind het ook een beetje gek dat de garage hier verder geen raad mee weet, maar zij geven aan dat het niet te zien is aan de ma unit. Op de gok een nieuwe unit installeren is dan misschien ook niet voor de hand liggend. Dat wordt wel een dure, zonder zeker te weten of dat het probleem is. Zij zeggen: rij er mee door tot er iets echt kapot gaat en dan weet je het... Maar daar wordt ik ook niet blij van, plus, wat gaat er dan nog meer kapot.
Citaat van: Geert_Zwienesteert op 28 april 2025, 15:47:04Ik vind het ook een beetje gek dat de garage hier verder geen raad mee weet, maar zij geven aan dat het niet te zien is aan de ma unit. Op de gok een nieuwe unit installeren is dan misschien ook niet voor de hand liggend. Dat wordt wel een dure, zonder zeker te weten of dat het probleem is. Zij zeggen: rij er mee door tot er iets echt kapot gaat en dan weet je het... Maar daar wordt ik ook niet blij van, plus, wat gaat er dan nog meer kapot.Ik ben zojuist bij garage Henk van Boven in Emmen geweest. De monteur daar sprak mij aan op deze post van mij, en hij was hier niet zo blij mee.Blijkbaar heb ik verkeerd opgevat wat hij des tijds heeft gezegd of bedoelde, hij gaf zojuist namelijk aan dat zij nooit een auto de garage zouden laten verlaten als ze denken dat deze kapotloopt, en dat hij des tijds heeft gesuggereerd om door te rijden tot de auto een foutcode geeft (en dus niet: doorrijden tot er iets kapot gaat, zoals ik het hier heb verwoord).Wat mij betreft een subtiel verschil, want als er een foutcode is, is er volgens mij iets kapot - in ieder geval heb ik niet bewust andere woorden gebruikt.Maar het zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen en ik kan mij van de garage uit ook voorstellen dat ik in deze bewoordingen een verkeerde boodschap overbreng, en dat die boodschap niet is wat zij uit willen stralen.Ik heb de monteur beloofd om dit te rectificeren, en het lijkt me dan ook wel goed om in ieder geval te zorgen dat ik hier zorgvuldig ben met de bewoordingen die zij hebben gebruikt, dus bij deze.
Citaat van: Geert_Zwienesteert op 11 juni 2025, 18:44:38Citaat van: Geert_Zwienesteert op 28 april 2025, 15:47:04Ik vind het ook een beetje gek dat de garage hier verder geen raad mee weet, maar zij geven aan dat het niet te zien is aan de ma unit. Op de gok een nieuwe unit installeren is dan misschien ook niet voor de hand liggend. Dat wordt wel een dure, zonder zeker te weten of dat het probleem is. Zij zeggen: rij er mee door tot er iets echt kapot gaat en dan weet je het... Maar daar wordt ik ook niet blij van, plus, wat gaat er dan nog meer kapot.Ik ben zojuist bij garage Henk van Boven in Emmen geweest. De monteur daar sprak mij aan op deze post van mij, en hij was hier niet zo blij mee.Blijkbaar heb ik verkeerd opgevat wat hij des tijds heeft gezegd of bedoelde, hij gaf zojuist namelijk aan dat zij nooit een auto de garage zouden laten verlaten als ze denken dat deze kapotloopt, en dat hij des tijds heeft gesuggereerd om door te rijden tot de auto een foutcode geeft (en dus niet: doorrijden tot er iets kapot gaat, zoals ik het hier heb verwoord).Wat mij betreft een subtiel verschil, want als er een foutcode is, is er volgens mij iets kapot - in ieder geval heb ik niet bewust andere woorden gebruikt.Maar het zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen en ik kan mij van de garage uit ook voorstellen dat ik in deze bewoordingen een verkeerde boodschap overbreng, en dat die boodschap niet is wat zij uit willen stralen.Ik heb de monteur beloofd om dit te rectificeren, en het lijkt me dan ook wel goed om in ieder geval te zorgen dat ik hier zorgvuldig ben met de bewoordingen die zij hebben gebruikt, dus bij deze... als ze nou jou auto net zo zorgvuldig zouden diagnostiseren als dat ze klanten gaan wijzen op fouten op een forum. Dan komen we tenminste ergens.
Citaat van: GT1986 op 2 juni 2025, 18:39:34Citaat van: GT1986 op 2 juni 2025, 18:39:34Is inderdaad een standaard map. Dus ik zou slechte tuning als oorzaak uitsluiten, want dan had elke door Squadra gechipte MA deze klachten.Wordt die niet aangepast aan de auto? Ik weet dat ze bij H&S echt uren bezig zijn geweest met mijn Giulia. Geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar zag wel dat Thijs lang bezig is geweest met tabellen met cijfertjes.
H&S maakt een custom tune die voor jouw persoonlijke voertuig wordt geoptimaliseerd incl rollerbank pulls wat inderdaad wel wat tijd kost.
Henk v Boven.. als je mee leest, vraag je klant om de auto terug te brengen, en help mee met een oplossing.Deze klant en Alfa verdient het om een kundige reparatie, en jullie zijn hier imo prima toe in staat.
Citaat van: Brams77 op 13 juni 2025, 18:37:55H&S maakt een custom tune die voor jouw persoonlijke voertuig wordt geoptimaliseerd incl rollerbank pulls wat inderdaad wel wat tijd kost.Waarom zou dat nodig zijn? Af-fabriek hebben alle exemplaren toch ook dezelfde mapping en niet een mapping voor "jouw persoonlijke voertuig"? Als er al redenen zijn om het motor management per exemplaar anders te laten functioneren, dan zou dat niet opgelost moeten worden d.m.v. een "persoonlijke mapping" maar d.m.v. adapties die de software zelf doet.
Ik ben vooral benieuwd wat @DanaBanana van die buitenspiegels van jouw gaat zeggen @Robert69 😜