!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: Geert_Zwienesteert op 14 mei 2025, 20:06:58Het wordt steeds gekker. Alleen dat ene slangetje los gehad en vervangen door een ander slangetje. Nu komt de turbodruk niet hoger dan 5 blokjes (op het display op het dashboard) en komt niet hogerNiet per ongeluk de slangetjes omgewisseld qua plek, waar ze horen? scheurtje ergens in? De vacuum slang richting de inlaat (dus de haakse aansluiting op je solenoid) blaast enkel af dus die hoeft bij wijze van niet eens terug naar de inlaat (maar wel doen, anders helemaal grote kans op viezigheid). Of heb je de 'aanvoer' slang (je transparante slangetje) van de turbo losgetrokken per ongeluk? Je zal iets gedaan hebben
Het wordt steeds gekker. Alleen dat ene slangetje los gehad en vervangen door een ander slangetje. Nu komt de turbodruk niet hoger dan 5 blokjes (op het display op het dashboard) en komt niet hoger
Citaat van: thijsk89 op 14 mei 2025, 20:25:16Citaat van: Geert_Zwienesteert op 14 mei 2025, 20:06:58Het wordt steeds gekker. Alleen dat ene slangetje los gehad en vervangen door een ander slangetje. Nu komt de turbodruk niet hoger dan 5 blokjes (op het display op het dashboard) en komt niet hogerNiet per ongeluk de slangetjes omgewisseld qua plek, waar ze horen? scheurtje ergens in? De vacuum slang richting de inlaat (dus de haakse aansluiting op je solenoid) blaast enkel af dus die hoeft bij wijze van niet eens terug naar de inlaat (maar wel doen, anders helemaal grote kans op viezigheid). Of heb je de 'aanvoer' slang (je transparante slangetje) van de turbo losgetrokken per ongeluk? Je zal iets gedaan hebben Je had gelijk. 😅 Net weer gereden. Bouwt wel weer druk op, maar zelfde problemen als ervoor, dus de olie in het slangetje was niet het probleem.Heel erg bedankt voor het meedenken in ieder geval
Citaat van: Geert_Zwienesteert op 14 mei 2025, 21:12:07Citaat van: thijsk89 op 14 mei 2025, 20:25:16Citaat van: Geert_Zwienesteert op 14 mei 2025, 20:06:58Het wordt steeds gekker. Alleen dat ene slangetje los gehad en vervangen door een ander slangetje. Nu komt de turbodruk niet hoger dan 5 blokjes (op het display op het dashboard) en komt niet hogerNiet per ongeluk de slangetjes omgewisseld qua plek, waar ze horen? scheurtje ergens in? De vacuum slang richting de inlaat (dus de haakse aansluiting op je solenoid) blaast enkel af dus die hoeft bij wijze van niet eens terug naar de inlaat (maar wel doen, anders helemaal grote kans op viezigheid). Of heb je de 'aanvoer' slang (je transparante slangetje) van de turbo losgetrokken per ongeluk? Je zal iets gedaan hebben Je had gelijk. 😅 Net weer gereden. Bouwt wel weer druk op, maar zelfde problemen als ervoor, dus de olie in het slangetje was niet het probleem.Heel erg bedankt voor het meedenken in ieder gevalHaha, geen probleem. 'Olie' in het slangetje is ook niet per se het probleem, wat het probleem kan zijn is dat de olie een weg vindt naar de solenoid en dat hij gaat 'plakken' en niet meer snel genoeg (of überhaupt goed) reageert. Maar over het internet diagnose stellen is niet te doen, het kunnen meerdere (of combinatie van) dingen zijn en onderdelen vervangen en hopen dat dat het is kost ook centjes dus zou toch adviseren een andere italiaanse auto specialist op te zoeken zodat er een juiste diagnose gedaan kan worden.
Misschien niet het meest populaire advies maar ga terug naar je garage als je nog garantie hebt of zoek een goede specialist op. Edit: ik zie dat je de auto bij een particulier hebt gekocht, zoek dan een goede specialist op.De Giulietta is een fijne auto, maar problemen met hikjes, schokjes en inhouden bij het accelereren zijn niet wereldvreemd. Er zijn meerdere topics of berichten online te vinden van andere mensen die het ervaren en ik denk dat een goede specialist je ook zeker kan helpen met uitzoeken en oplossen. Tuurlijk is het altijd fijn als je het zelf goedkoper kan oplossen en het kan altijd zo zijn dat iemand je hier net het juiste antwoord geeft of een zet in de goede richting.Overigens is het goed om uit te zoeken of je auto niet een tune heeft gehad. Zo ja, overwegen deze te laten herstellen naar normaal. Wanneer dit namelijk niet goed wordt gedaan brengt dit ook allerlei vage klachten met zich mee. Dit zou ik eerst uitsluiten.
Beste lijkt me inderdaad om er mee naar een specialist te gaan.Ben wel benieuwd wat het nou uiteindelijk blijkt te zijn.
Ik zou inderdaad bij een andere alfa grage gaan kijken en beter gezegd naar een specialist gaan. Want niks aan afbreuk van jou garage, maar ik zou verwachten dan waneer iemand met een merkbaar probleem binnen komt (zoals ik met jou ondervonden heb...) verder gaat kijken dan alleen de turbo. Maar ook het besturingssysteem (vacuum), turbo slangen, etc. Want anders heb je naar mijn inziens geen complete diagnose.Ik weet niet wat er afgesproken is, maar mijn specialist communiceert altijd duidelijk wanneer zij het probleem niet met 100% zekerheid constateren kunnen en vervolgens verder onderzoek nodig vinden.... Dat vindt ik een grondige diagnose zegmaar:)
Ik zie een nieuwe aflevering voor Diagnose Dan aankomen: https://www.youtube.com/@Diagnosedan
Dit soort dingen zijn altijd wel lastig zeker als er geen directe foutcodes zijn.Uiteindelijk denk ik ook dat de vraag hoe ver je wilt gaan wel relevant is ja.Vervelende is natuurlijk als je niet verder wilt gaan je eigenlijk maar 2 opties hebt,of er mee blijven rijden of inruilen.Maar bij dat laatste heb je helaas vaak wel een fors verlies.Maar hoelang heb je de auto nu al dan?Er is niet ook nog zoiets als garantie?