!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

dsmit1977
3

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Automatisch sluiten van de deuren nadat je bent uitgestapt.
« Gepost op: 20 mei 2015, 21:11:36 »
Hallo,

sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Giulietta 1.4 TB Destinctive uit 2011. Ik vroeg me af of de deuren ook automatisch op slot gaan nadat je de auto hebt afgezet en bent uitgestapt. Ik verwacht eigenlijk dat dit er wel op zit, echter na tien minuten wachten springen ze nog niet automatisch op slot en moet ik dit toch via de AB doen.
Dat de auto automatisch op slot kan tijdens het rijden ben ik mee bekend. Maar ik zou het ook fijn vinden als de deuren automatisch sluiten nadat ik ben uitgestapt. Zie ik iets over het hoofd of zit dit er gewoon niet op.

Gr. Danny
Re: Automatisch sluiten van de deuren nadat je bent uitgestapt.
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2015, 21:16:39 »
Dat zit er gewoon niet op. Waarom denk je dat eigenlijk?
*

dsmit1977
3

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2015, 21:24:36 »
Lijkt me vandaag de dag een redelijk standaard optie. Maar blijkbaar zit ik ernaast.
*

Wesley
68

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2015, 21:28:34 »
Lijkt mij geen practische optie. Wat nou als je de sleutel op je stoel legt om het één of ander en nietsvermoedend je deur dicht doet. *klik* Sta je dan...
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2015, 21:39:36 »
Lijkt me vandaag de dag een redelijk standaard optie. Maar blijkbaar zit ik ernaast.

Met de introductie van de Giulietta in 2010 waren er nog maar weinig auto's die comfortsluiting of keyless entry hadden, behalve wat Fransen en auto's uit het duurdere segment. Misschien dat het nu wat meer voorkomt, maar de Giulietta is toch alweer 5 jaar oud.
*

Harold
5.210

• Type Alfa: Alfa Romeo 156
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2015, 23:47:14 »
Lijkt mij geen practische optie. Wat nou als je de sleutel op je stoel legt om het één of ander en nietsvermoedend je deur dicht doet. *klik* Sta je dan...

Dan gaat hij niet op slot, als je sleutel er nog in ligt..
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2015, 06:51:46 »
Mijn Fiesta had dit en de auto van mn ouders een laguna uit 2003?
Geloof me je wilt het niet.
Ga je even langs de weg een broodje eten en vergeet jij je sleutel.
Succes!
Je komt er gewoon niet meer in.
Zelf doen en controleren is altijd nog het beste
*

Harold
5.210

- Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2015, 08:17:17 »
Dan werkte in die auto's het systeem niet goed? of anders dan bij mij iig..

Bij mij kan de auto niet op slot als de sleutel in de auto ligt..    Dat registreert de auto vanwege het signaal wat uit de sleutel komt..  Dus eigenlijk is de kans groter met een traditionele sleutel dat je hem in een dichte auto achterlaat.. bv in de kofferbak... 

Ik vind het super handig... ik vertrek uit huis met de sleutel in me broekzak.. kom bij de auto. en hij springt van slot af, zonder dat ik op een knopje hoef te drukken ofzo..  druk op start en rij weg...

Bij aankomst stap ik uit.. en als ik anderhalve meter van de auto weg ben, springt hij op slot.....   en mijn sleutel is me broekzak niet uit geweest..
*

Alfajan53
70

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2015, 09:53:59 »
Hallo, dit zijn nu juist van die dingen waar vele alfisten van gruwelen. Een alfa is een voertuig waar je beleving bij hebt. Niet iets om alleen maar van a naar b te komen. ( overigens soms wel makkelijk  :) )
Het is al jammer dat het contactsleutel niet meer links zit. Traditie en enigszins afwijkend gaarne in ere houden. Onderscheid ons van de massa.

Alfajan53
Alfa Giulietta 1.6 JDTm
De beste verbinding tussen twee punten is een Alfa Romeo

In het verleden:
33 1.4, 146 1.4. , 75 3.0 V6 america , 155 2.0 ts, 147 1.6 ts,
gt 1.8 imola, Giullietta 1.4 ma 170 pk.
*

Jeroen
1.005

• Type Alfa: DS3
    - Super Alfist
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2015, 09:58:16 »
Ik heb bij de 147 gehad, wanneer ik uitstapte met sleutel.

Hij op bepaalde momenten toch op slot ging na een x aantal minuten hoor. Zonder sleutel in te drukken.

Maar dat is net Ff anders,.. En werkt volgens mij ook al niet meer,.. Zoals meer elektrische gekke gevallen,..

*

Harold
5.210

- Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2015, 10:02:01 »
Hallo, dit zijn nu juist van die dingen waar vele alfisten van gruwelen. Een alfa is een voertuig waar je beleving bij hebt. Niet iets om alleen maar van a naar b te komen. ( overigens soms wel makkelijk  :) )
Het is al jammer dat het contactsleutel niet meer links zit. Traditie en enigszins afwijkend gaarne in ere houden. Onderscheid ons van de massa.

Alfajan53
Ik haal me beleving uit rij eigenschappen.. niet uit de sleutel..  zullen we ook maar weer een slinger aan de voorkant monteren?
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2015, 10:14:24 »

Hij op bepaalde momenten toch op slot ging na een x aantal minuten hoor. Zonder sleutel in te drukken.

Maar dat is net Ff anders,.. En werkt volgens mij ook al niet meer,.. Zoals meer elektrische gekke gevallen,..

Dat had ik niet op de 147, wel dat wanneer je het portier ontgrendelde, maar vervolgens deed je geen deur open, dat hij na een paar minuten weer op slot ging.
« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2015, 17:13:59 »
Harold de laguna van mijn ouders heeft een keycard maar geen proximity sensor dus hij detecteerd niks.
Ook geen keyless entry systeem.
En de ford fiesta had gewoon een doodgewone sleutel.
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2015, 21:23:12 »

Dat had ik niet op de 147, wel dat wanneer je het portier ontgrendelde, maar vervolgens deed je geen deur open, dat hij na een paar minuten weer op slot ging.

ja, dan kan de sleutel er niet in liggen...  persoonlijk wil ik liefst zelf beslissen of hij op slot gaat of niet...