!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Dobbert
5

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
AUX modes in Giulietta 2010 | Blue & Me
« Gepost op: 25 november 2024, 16:41:55 »
Hoi,

In mijn Giulietta uit 2010 heb ik een USB en AUX aansluiting in het dashboard kastje. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik AUX als bron moet selecteren.
Via mijn navigatiescherm staat nergens de optie AUX, via het stuur SRC knopje gebeurt er ook niks. Ik weet dat de USB wel stroom krijgt want het lampje brand.

Extra info:
- Ik heb het opklapbare navigatiescherm
- de oude radio zonder schermpje
- Blue & me systeem
- Bose

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de auto instel op aux! Dank!
*

DanielH92
2.412

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
Re: AUX modes in Giulietta 2010 | Blue & Me
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2024, 17:38:18 »
De AUX poort kan worden ingeschakeld ergens diep in de instellingen van de radio. Bij mijn Giulietta moest ik dat eens in de paar maanden doen omdat ie hem om de één of andere reden deactiveerde.
Ik weet niet precies meer in welk menu, maar het stond ergens als onderste optie en heette iets met 'AUX of Externe bron activeren'

Vervolgens met de 1 of 2x de source knop is de Aux te kiezen
*

Dobbert
5

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2024, 17:41:12 »
De AUX poort kan worden ingeschakeld ergens diep in de instellingen van de radio. Bij mijn Giulietta moest ik dat eens in de paar maanden doen omdat ie hem om de één of andere reden deactiveerde.
Ik weet niet precies meer in welk menu, maar het stond ergens als onderste optie en heette iets met 'AUX of Externe bron activeren'

Vervolgens met de 1 of 2x de source knop is de Aux te kiezen

Thanks voor je antwoord. Ik heb net alle menu's gehad maar kon nergens iets van die instelling vinden. Mijn Giulietta kwam standaard met alleen een USB port, ik heb dit plug vervangen met hetzelfde jaar plug met AUX en USB. Mogelijk zit daar het probleem, maar ik kan mocht iemand weten hoe ik dit kan testen, of waar die instelling is dan hoor ik het graag! (de src knop doet overigens niks bij mij, alleen in het telefoonboek menu bladeren)
*

Milan.M
1.983

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.Veloce
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2024, 19:07:39 »
Citaat
Mijn Giulietta kwam standaard met alleen een USB port, ik heb dit plug vervangen met hetzelfde jaar plug met AUX en USB.

Ah, daar ligt je probleem.

De eerste generatie Giulietta met RadioNav is nooit met AUX aansluiting geleverd.
De AUX ingang wordt in nieuwere modellen (vanaf 2011 uit mn hoofd) geregeld door de Blue&Me Module.
Simpelweg de connector vervangen met een exemplaar die wel een AUX ingang heeft gaat niet werken, omdat de bedrading er niet ligt naar de Blue&Me module.

Ik had in mijn vorige Giulietta een kabel geïnstalleerd waarmee ik muziek kon afspelen via een CarPlay module.
Je kunt deze kabel ook gebruiken om je telefoon mee aan te sluiten.

Ik heb net een aantal kabels te koop staan die hiervoor geschikt zijn, tevens een Bluetooth module waarmee je (ondanks Blue&Me wél) draadloos muziek kunt afspelen.

Zie voor uitleg en installatie: Realiseren AUX/Bluetooth op Radio / RadioNav MY2010

Voor de kabels en adapter zie: Opruiming! Upgrades en onderdelen voor Mito / Giulietta
Giulia Veloce Nero Vulcano

Meer info: De Giulia Veloce van Milan

Instagram: Juul.Veloce