!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2020, 17:02:10 »

Vanmorgen het complete benzineklepje gedemonteerd, kreeg ik de laatste dagen alleen nog open met het trekkoordje. En idd, het beruchte kunststof pennetje in het scharnier afgebroken. Bij QVerde nieuw setje besteld en voorlopig het spul weer gemonteerd totdat het setje binnen is.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

DanielH92
1.951

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #46 Gepost op: 11 april 2020, 20:10:11 »
Ik raad je aan tijdens montage het veertje iets te buigen zodat deze minder strak staat. Je ziet de nieuwe kunststof pin al weer krom buigen als je dat niet doet, kan nooit lang goed gaan.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/te-koop/tga-giulietta-tankklep-onderdelen/msg115496/#msg115496
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #47 Gepost op: 11 april 2020, 20:39:45 »
Ik raad je aan tijdens montage het veertje iets te buigen zodat deze minder strak staat. Je ziet de nieuwe kunststof pin al weer krom buigen als je dat niet doet, kan nooit lang goed gaan.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/te-koop/tga-giulietta-tankklep-onderdelen/msg115496/#msg115496

Ah ok, ik had die Engelse DIY ook gebruikt voor de demontage. Je kunt op die ene foto van jou idd zien dat het witte plastic kopje nogal onder druk staat door die veer. Die ga ik dus ook wat verder inbuigen.
Dank Daniel!  :s_good:
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #48 Gepost op: 17 april 2020, 17:06:52 »

Na het vervangen van het kunststof scharnierpennetje en het veertje werkt het benzineklepje weer helemaal top.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

martijnD
75

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #49 Gepost op: 17 april 2020, 20:28:31 »
ik heb het gisteren ook aar even gefixt.
Klein klusje inderdaad maar weer top zo!
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #50 Gepost op: 4 mei 2020, 23:04:47 »
Mooi man, dit soort topics.
Mijn benzineklep hing er de laatste tijd ook slap bij en de actutator had er geen zin meer in, was na verloop van tijd altijd van het slot af of ging op slot als ik m open wilde doen.
Meteen een nieuw pennetje besteld en vandaag maar vast alles los gehad en schoongemaakt.
De kunststof pen was een halve cm naar boven geschoven omdat het onderste stukje was verdwenen. Duidelijk dus.
Ik heb met een boortje van 1mm een gaatje in de onderkant van de pin geboord en er een minischroefje met ringetje ingedraaid.
Daarmee zit het in ieder geval voor even weer gezekerd.
Als de klep weer slap gaat staan zet ik de nieuwe pen er wel in.
Verder de actuator (vergrendeling) eruit gehad en opengemaakt. Daardoor sprong er een miniem veertje uit en was het even uitzoeken hoe die er precies weer in moest. Beetje klooien en friemelen totdat je er tureluurs van wordt. Wat bij mij dan vaak helpt....  Tussendoor even gaan eten. En waarempel! Daarna had ik de boel ineens meteen goed in elkaar en werkt alles nu weer zoals het hoort haha!
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #51 Gepost op: 8 juni 2020, 11:07:49 »
Hier hetzelfde klusje gedaan.
Witte pinnetje was afgebroken.
Nieuwe er in en gefixed.

Metalen veertje krijg je er bij, die ook maar meteen vervangen.
Kan weer een tijdje mee zo.
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

ArjanB
2.002

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2021, 20:04:49 »
Ik raad je aan tijdens montage het veertje iets te buigen zodat deze minder strak staat. Je ziet de nieuwe kunststof pin al weer krom buigen als je dat niet doet, kan nooit lang goed gaan.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/te-koop/tga-giulietta-tankklep-onderdelen/msg115496/#msg115496

Top!! Nogmaals bedankt, dit is precies wat er aan de hand is.
Had al een nieuw pennetje gekocht bij QVerde, bleek vandaag na demontage dat het oude pennetje onder spanning van het veertje naar boven was gekomen. Opnieuw terug erin gezet (beetje bijgebogen), spanning van veertje gehaald en hij doet het weer.  En lijkt te blijven zitten op positie ipv onder spanning naar boven te komen.
Bewaar ik het nieuwe pennetje maar voor de toekomst, zal vast nog wel eens nodig zijn.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

DanielH92
1.951

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #53 Gepost op: 28 maart 2021, 20:15:19 »
@ArjanB het pinnetje zou niet naar boven moeten mogen komen. Hij klikt op z'n plek met twee weerhaakjes onderaan, dus deze zullen bij jou wellicht al gebroken zijn? In dat geval kun je misschien beter de nieuwe pen er in zetten.

*

ArjanB
2.002

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Benzineklep heeft veel speling
« Reactie #54 Gepost op: 28 maart 2021, 20:58:28 »
Mocht het klepje weer slap gaan hangen, dan komt er de nieuwe pen in.
Heb onderkant niet zo gedetailleerd bekeken, moest het wel goed draaien anders ging die er niet in, dus iets van weerhaakjes zou er nog wel in moeten zitten?
Zal het wel merken.

Bedankt voor de reactie!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP