!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Timothy84
553

• Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
betrouwbare Alfa garage in Belgie
« Gepost op: 15 februari 2011, 21:37:31 »
Half april verwacht ik mijn Juuleke bij de dealer. Nu, het is mijn eerste Alfa dus weet ik begot niet welke dealers deftig werk afleveren. Heb mijn juul besteld bij Gent Motors noord (vroeger Vansteenkiste) Iemand die ervaring heeft met deze dealer of die een goeie weet in buurt van Gent?
Gracie
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

nick
554

- Super Alfist
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2011, 21:44:17 »
Oei ik zit zelf bij een garage in Lokeren (Gysens). Heel tevreden van overigens. Maar dat is al wat ver van Gent.

De Rocker in Wetteren is een grote dealer maar je hebt ook Boxy in de Pinte. Ben ik ooit eens goed en snel geholpen nadat ik met m'n 156 naar de dichtsbijzijnde alfa garage werd afgesleept (defecte toerentalsensor).
Dus ben helemaal geen klant van Boxy maar toen wel goed geholpen en aan een correcte prijs.

just my 2 cents
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

Trigger
204

• Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
    - Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2011, 10:24:41 »
Ik ga bij de Rocker, en veel extra's geven ze je niet, maar het is correcte garage
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

linny
324

- Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2011, 16:45:57 »
Ik ben heel tevreden van garage mertens in wolvertem. Qua prijs met marge de beste (zeker bij een overname - heb 7 garages gedaan alvorens aan te schaffen!) en qua service zonder meer correct.
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

nick
554

- Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2011, 20:43:15 »
in de buurt van gent is het wel niet :)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

Timothy84
553

- Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2011, 08:51:26 »
Zal die mannen van Vansteenkiste (Gent Motors) een eerlijke kans geven, zijn tenslotte de oudste Alfa Dealers van Belgie dus echt slecht kan het niet zijn zeker??
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

fblade
5

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2011, 20:10:37 »
Godderis in Oostkamp is mijn thuisbasis :-)
*

martino82
7

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2011, 09:33:13 »
Wie van Limburg is moet zonder twijfel bij Garage Jannis gaan in Overpelt! ik zelf heb daar mijn ALFA 159 gehaald nu de Giulietta mijn vader zijn 156 mijn Oom heeft daar paar alfa's besteld en een paar kameraden hebben zijne ook daar besteld, Jannis, is niet de dicht bijzijnde garage wat dat is Pagnotta in Genk, maar toch is Jannis veel beter, met onderhandelen en hulp heel familiaal aangelegd en gebied op overname is hij ook goed!
*

olivier boon
74

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2011, 21:30:22 »
Autostad in Herent (Leuven) is ook zeer goede dealer! Mijn Juul staat daar momenteel in bestelling :)
1.6 Jtdm Giulietta - Pastel Rood - Dubbele uitlaat - Bi-Xenon Headlights - Verwarmde voorzetels - Lederen bekleding met rode stiksels - Eibach Pro-verlagingskit - Sport Pack 1 - 18" 159 TI velgen - TomTom Navi - Aluminium deurdrempels - Rode Remklauwen - Privacy Glass - ... [/COLOR
*

Steven Huysegoms
19

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2011, 14:48:15 »
Olivier, ik heb mijn Giulietta daar ook besteld op 31/01. Wanneer heb jij besteld? En heb je al een leveringsdatum gekregen?
*

Milleke
9

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2011, 12:14:39 »
Citaat van: olivier boon;5227
Autostad in Herent (Leuven) is ook zeer goede dealer! Mijn Juul staat daar momenteel in bestelling :)

Heb jij daar ook al onderhoud laten doen? Ik kan enkel zeggen dat dit een FLUT garage is, kennen NIETS maar dan ook NIETS van Alfa mechaniek. Is in wezen ook geen Alfa dealer maar een Opel dealer die Alfa Fiat en Lancia maar bijgenomen hebben. Ik ben daar enkele keren geweest voor garantie gevallen, centrale vergrendeling stuk geweest gingen het even oplossen, paar maanden later niets meer en heeft sindsdien ook niet meer gewerkt en doet de raarste kuren. Collega van mijn vriendin zijn 156 is daar binnengeweest voor groot onderhoud, komt zijn wagen daar afhalen rijdt de oprit van de autostrade op, de distributieriem komt er gewoon af en komt vast te zitten tussen zijn voorwiel, man belt naar garage,WOUDEN hem zelfs niet helpen en probeerden het van hun af te schuiven ook al kwam de beste man juist uit HUN garage gereden, gelukkig voor de man was het een lease wagen en is het alsnog in orde gekomen door druk van de lease maatschappij. Ik heb daar uit nieuwsgierigheid eens in hun werkplaats geloerd, ALLEMAAL leergastjes dat nog op school zitten staan daar aan de Alfa's staan te kloten die het eens even komen leren komt er nog eens bij dat hun prijzen helemaal buiten proportie zijn zowel voor onderdelen (4 bougies voor 16v Twin Spark) 200 euro:eek: iemand, terwijl je voor die prijs er normaal 8 hebt die voor een Twin Spark nodig zijn als voor hun werkuren. Neen voor mij geen Autostad meer, moet zeggen een goede Alfa Garage in het Leuvense bestaat gewoon niet , spijtig maar het is zo. Als ik nog eens distributie ga laten doen rijdt ik gewoon naar Nederland, altijd voortreffelijk geholpen geweest en pakken goedkoper.
*

Steven Huysegoms
19

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #11 Gepost op: 8 maart 2011, 17:08:09 »
Citaat van: Milleke;5861
Heb jij daar ook al onderhoud laten doen? Ik kan enkel zeggen dat dit een FLUT garage is, kennen NIETS maar dan ook NIETS van Alfa mechaniek. Is in wezen ook geen Alfa dealer maar een Opel dealer die Alfa Fiat en Lancia maar bijgenomen hebben. Ik ben daar enkele keren geweest voor garantie gevallen, centrale vergrendeling stuk geweest gingen het even oplossen, paar maanden later niets meer en heeft sindsdien ook niet meer gewerkt en doet de raarste kuren. Collega van mijn vriendin zijn 156 is daar binnengeweest voor groot onderhoud, komt zijn wagen daar afhalen rijdt de oprit van de autostrade op, de distributieriem komt er gewoon af en komt vast te zitten tussen zijn voorwiel, man belt naar garage,WOUDEN hem zelfs niet helpen en probeerden het van hun af te schuiven ook al kwam de beste man juist uit HUN garage gereden, gelukkig voor de man was het een lease wagen en is het alsnog in orde gekomen door druk van de lease maatschappij. Ik heb daar uit nieuwsgierigheid eens in hun werkplaats geloerd, ALLEMAAL leergastjes dat nog op school zitten staan daar aan de Alfa's staan te kloten die het eens even komen leren komt er nog eens bij dat hun prijzen helemaal buiten proportie zijn zowel voor onderdelen (4 bougies voor 16v Twin Spark) 200 euro:eek: iemand, terwijl je voor die prijs er normaal 8 hebt die voor een Twin Spark nodig zijn als voor hun werkuren. Neen voor mij geen Autostad meer, moet zeggen een goede Alfa Garage in het Leuvense bestaat gewoon niet , spijtig maar het is zo. Als ik nog eens distributie ga laten doen rijdt ik gewoon naar Nederland, altijd voortreffelijk geholpen geweest en pakken goedkoper.

Dat is heel slecht nieuws als het klopt. Je moet weten dat ik een al gevlucht ben voor Garage Merckx in Overijse. Die bevindt zich op nauwelijks 5 km van mijn deur, maar daar was ik met mijn Alfa 156 heel ontevreden. Duur, altijd een tandpastaglimlach van oor tot oor, maar de onderhoudsfacturen waren elke keer een stomp in de maag.
Dus ik dacht, ik ga naar een andere garaga, toch al gauw 20 kilometer verder. Ik geef ze het voordeel van de twijfel, maar als ze bij mij ook de fouten opstapelen,  zal ik op zoek moeten naar een garage nog verder weg... :(
*

Milleke
9

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #12 Gepost op: 9 maart 2011, 12:44:50 »
Het is erg om te constateren maar in Belgie zijn ze niet echt Alfa Minded, in Nederland daarentegen zijn ze gek op Alfa's. Er zullen nog wel garages zijn in Belgie die een hart hebben voor Alfa het is alleen ze weten te vinden, het is ook daarmede dat Alfa niet echt van de grond komt in Belgie ook al zijn het geweldige en fantastisch rijdende wagens maar door zulks dealernetwerk wordt dit allemaal tenietgedaan. Gefeliciteerd overigens met je Juul, ikzelf rijdt met een Alfa Gtv, maar ik zag je bericht staan en vond het mijn plicht om je op de hoogte te brengen van mijn wedervaren.
*

nick
554

- Super Alfist
« Reactie #13 Gepost op: 9 maart 2011, 18:33:24 »
Citaat van: Milleke;5941
Het is erg om te constateren maar in Belgie zijn ze niet echt Alfa Minded, in Nederland daarentegen zijn ze gek op Alfa's. Er zullen nog wel garages zijn in Belgie die een hart hebben voor Alfa het is alleen ze weten te vinden, het is ook daarmede dat Alfa niet echt van de grond komt in Belgie ook al zijn het geweldige en fantastisch rijdende wagens maar door zulks dealernetwerk wordt dit allemaal tenietgedaan. Gefeliciteerd overigens met je Juul, ikzelf rijdt met een Alfa Gtv, maar ik zag je bericht staan en vond het mijn plicht om je op de hoogte te brengen van mijn wedervaren.

dat is misschien wel wat overdreven. mijn garage (die enkel alfa doet en er nooit fiat wou bijnemen) kan me toch altijd helpen.
*

Timothy84
553

- Super Alfist
« Reactie #14 Gepost op: 9 maart 2011, 21:20:43 »
heb ook wel in (ex) Vansteenkiste...toch de oudste alfa garage van het land...je blijft niet bestaan als je gewoon wat aanklungelt denk ik dan maar..