!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ALFA_FAN
6

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Bestuurdersraam werkt niet meer
« Gepost op: 15 april 2021, 15:19:58 »
Wellicht kunnen jullie mij op weg helpen met onderstaand probleem,

Helaas werkt het raam aan de bestuurderskant niet meer. De schakelaar reageert niet. De  overige drie ramen werken wel en ook de inklapbare spiegels werken prima.
Ik was in de veronderstelling dat dit mogelijk een defect printplaatje zou kunnen zijn waar de druk schakelaars op zitten. hiervoor heb ik een nieuwe besteld en aangesloten maar het probleem blijft. Tevens heb ik de zekeringen onder het stuur vervangen waar nodig. Ook de tip die ik op het internet vond om de accu nog een keer los te koppelen helpt niet.

Heeft iemand een ander idee?
*

DanielH92
1.946

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Betuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2021, 16:17:20 »
Gaat het raam wel open als je de 'open' knop van de afstandbediening een paar seconden in houdt? Op die manier is te testen of de motor het nog wel doet.
*

ALFA_FAN
6

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Betuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2021, 16:32:45 »
Als ik de knop op de sleutel (ontgrendel) ingedrukt hou worden de ramen aan de passagierskant geopend. Beide ramen aan de bestuurderszijde blijven gesloten.
*

DanielH92
1.946

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Betuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2021, 16:57:34 »
Ik verdenk ergens een slechte massa. Werkt het linker achterraam wel met de schakelaar in de linkerachterdeur en linkervoordeur (let op dat de Lock knop niet is ingedrukt).

De zekeringen F47 en F33 (middelste rijtje op de zekeringkast onder stuur) zijn dus zeker weten in orde?
*

ALFA_FAN
6

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Betuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2021, 18:05:56 »
Ja, dit heb ik zojuist getest. Het linker achterraam werkt bij bediening bij het paneel van de bestuurderszijde en ook met het de bediening bij het linkerraam zelf.

Ja, deze zekeringen zijn goed.  Ik heb ze voor de zekerheid omgewisseld met elkaar.

Het vervelende is dat juist dit raam in orde moet zijn voor de apk. En laat die ene het nou niet doen en de rest wel
*

Arcblizz
62

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MA
  • **
    - Junior Alfist
    • FCG Engineering
Re: Betuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2021, 19:02:40 »
Ja, dit heb ik zojuist getest. Het linker achterraam werkt bij bediening bij het paneel van de bestuurderszijde en ook met het de bediening bij het linkerraam zelf.

Ja, deze zekeringen zijn goed.  Ik heb ze voor de zekerheid omgewisseld met elkaar.

Het vervelende is dat juist dit raam in orde moet zijn voor de apk. En laat die ene het nou niet doen en de rest wel

Als je van binnenuit verstelbare buitenspiegels hebt hoeft het raam niet open te kunnen.
Si vis pacem, Para bellum, Nil volentibus Arduum
www.freddycane.com
*

DanielH92
1.946

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bestuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2021, 19:14:57 »
Wat je snel kan proberen is de stekker bij de deur even loshalen, schoonblazen en terugplaatsen. Misschien dat er ergens een contact slecht verbinding maakt. Hiervoor de grijze clip tot halverwege omhoog schuiven, dan kan de stekker er af.



Werkt dat niet, dan is 't een kwestie van de multimeter erbij en kijken of er stroom op de motor komt of niet.
*

ALFA_FAN
6

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bestuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2021, 19:59:28 »
Helaas, stekker loshalen en schoon blazen geeft ook niet het gewenste resultaat. Om bij de raam motor te komen moet het deurpaneel er zeker af? Of is er nog een andere manier om door te meten? De draden zitten in de stekker en zijn in z'n geheel ingewikkeld in een soort tape.
*

DanielH92
1.946

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bestuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2021, 20:15:48 »
Daarvoor zal het deurpaneel er af moeten ja.
Van de stekker op de motor [N060] zou pin 6 12v moeten hebben, en pin 3 en 4 massa.
Met Pin 1 naar de massa zou de motor moeten draaien volgens schema.


*

ALFA_FAN
6

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bestuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2021, 20:32:31 »
Ok, ga er het weekend mee aan de slag. Laat wel weten wat het resultaat is.
*

ALFA_FAN
6

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bestuurdersraam werkt niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2021, 21:23:34 »
Inmiddels het deurpaneel verwijderd de motor doet niets. Op de stekker komt wel 12volt.  Zojuist een nieuwe motor besteld in de hoop dat het probleem dan verholpen is.