!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

Blue en Me werkt niet

(1/14) > >>

yvesart:
Aangezien bij mij het Blue and Me vanaf het begin (levering twee weken geleden) niet goed werkt, open ik even een nieuw topic om bij jullie te polsen/vergelijken wat normaal is en wat gewoonweg niet klopt..
 
Naar aanleiding van de eerste fouten ben ik gisteren bij de dealer geweest voor m'n B&M welke geen verbinding maakte.. volgens mij hebben ze een andere (software)versie er in gezet, want ik kan nu niet rechtstreeks spraakgestuurd "BEL mr.x" opgeven, maar moet eerst "telefoon" en dan "bel mr.x" roepen..
 
vandaag:
complete systeem bleek tijdens het rijden niet meer te bedienen en "radio-teksten" (bijv. RDS en stationsnaam etc.) op scherm bleef hangen.. bij uitzetten van de motor en sleutel uit slot halen, ging radio ook niet meer uit.. volume kon ook niet aangepast worden.. na drie keer auto starten en uitzetten, werkte het opeens weer normaal..
 
zowel gebeld worden als bellen is een drama.. wel verbinding (en alles gemute), maar geen geluid over de boxen..
 
komt dit bij een van jullie bekend voor?

Arnoud504:
Zoals in een ander topic ook aangegeven heb ik ook problemen met Blue&Me. Dit zelfs na vervanging van de module.

Vandaag heb ik een "testbelletje" met de alfamonteur gehouden. Hij zag ook in dat het bellen met vertraging erg irritant was. Mijn dealer gaat nu contact opnemen met de importeur en was benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben. Ik heb hem gezegt het forum eens te lezen...

yvesart:
via PB kan hij mij benaderen voor contactgegevens etc.
 
Overigens ga ik het morgen ook eens testen met een compatibel GSM (volgens de lijst van Alfa / Fiat) om uit te sluiten dat het aan mijn afwijkende (wel Windows based) GSM zou kunnen liggen.. had ik na de vorige foutmeldingen ook al gedaan, maar toen gaf de Giulietta niet eens een registratiecode meer..
 
monteur van de dealer gelooft overigens heilig in het B&M systeem dus die moet ik met feiten overtuigen..
 
o ja, ik had een Ipod nano (zelfs een speciale adapter aangekocht, maar die hoeft vanaf mijn software versie niet meer) aangesloten, maar die er ook maar weer uitgehaald om geen enkele andere invloeden te hebben.. (rijcomfort neemt zo snel af ;) )..

Zoef:
ik heb ook regelmatig problemen en sinds gisteren kraakte het als een dolle zodra ik mobiel wilde bellen. Nu blijkt dat ik een N97 mini heb van Nokia. De dealer van mij heeft hier al ca. 8 klanten met klachten over de combi blue en me en de nokia n97.
Vanmorgen langs KPN business center gegaan. Geen software update, maar wel verwijdering van een aantal errors in de telefoon (?) Nu doet mn b&m het weer gewoon. (zolang het duurt, want ik vind het een zwak systeem)

yvesart:
ik heb vanmorgen met een LG Chocolate geprobeerd. Registratie ging goed (dat is al een verbetering ten opzichte van voor bezoekje aan de dealer).. ik heb er alleen nog niet meegebeld (te vroeg om iemand te bellen :rolleyes:)..
Vanmiddag ga ik dat maar eens proberen..
 
(overigens blijkt dat hij bij deze telefoon, ondanks dat hij compatibel is, het telefoonboek niet automatisch over kan nemen.. geeft "onze agente" overigens netjes zelf aan..)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod