!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rogier
65

  • **
    - Junior Alfist
Blue & Me (bediening en geluidskwaliteit)
« Reactie #15 Gepost op: 6 april 2012, 18:45:44 »
Ook ik heb af en toe het idee dat radio beter kwaliteit is dan mp3 (via ipod classic). Heb bijna alles 320kbit maar je hoort er in de auto niet van af.
Daarnaast is ook de bediening uitermate teleurstellend. Dit heb ik al eens bij customercare neergelegd. Bediening is onwijs omslachtig en gebruiksonvriendelijk.
Blue & Me (bediening en geluidskwaliteit)
« Reactie #16 Gepost op: 7 april 2012, 17:24:03 »
Ook ik heb vanaf het begin dat ik mijn Giulietta heb (mei 2011) regelmatig moeite met het voeren van een normaal telefoongesprek over het Blue&Me Systeem. Tot voor kort dacht ik echt dat het aan mijn auto, het systeem en iPhone lag, aangezien mijn collega nergens last van heeft.
Maar gezien alle updates en aanpassingen die ik heb gedaan aan mijn telefoon en wat de dealer allemaal geprobeerd heeft en wat ik hierboven lees, ben ik van mening dat het ah systeem blue en me ligt.

Ben al diverse malen terug gegaan naar de dealer. Deze heeft toevallig vorige week weer mijn Blue en Me geüpdate met de laatste software die beschikbaar is gekomen. Naar mijn idee blijft de vertraging er toch en moet ik en of mensen aan de andere kant van de lijn hun gesprek continu herhalen. Zeer irritant.

Ook heb ik al 2 keer het probleem gehad dat ik helemaal geen muziek meer kon afspelen via de USB poort in de auto. Het hele zaakje liep vast en pairde ook niet meer via bluetooth. Hiervoor moet je weer langs de dealer om de boel te reseten.

De dealer zelf geeft aan dat het wellicht aan het feit ligt dat Blue en Me hun software niet zo vaak updaten en aanpassen naar bijvoorbeeld de laatste iOS versies van Apple. Gevolg conflict tussen Blue en Me en de software van mijn telefoon. Gezien het feit dat ik met bellen hetzelfde probleem heb met mijn Black Berry Bold 9700 geloof ik daar niet zo in. (of zou het toch wel zo zijn….)

Zelf ben ik van mening dat dit niks mag uitmaken. De dealer heeft mij nu geadviseerd om maar rechtstreeks bij Alfa Romeo een klacht in te dienen, want ik vind het persoonlijk een slechte zaak dat je zoveel geld neerlegt voor zo een geïntegreerd systeem en het je meer kop zorgen geeft dan ontlast.
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Blue & Me (bediening en geluidskwaliteit)
« Reactie #17 Gepost op: 7 april 2012, 19:17:09 »
Ik hoop dat je italiaans goed is dan....:)
*

Stiggy
394

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Blue & Me (bediening en geluidskwaliteit)
« Reactie #18 Gepost op: 7 april 2012, 20:47:15 »
Ik had gehoopt dat er nog wel wat tips of slimmigheidjes waren om makkelijker door je muziek heen te kunnen bladeren of de geluidskwaliteit te verbeteren. Helaas, als ik de reacties hierboven lees dan hebben meer mensen dezelfde slechte ervaring en zijn er weinig oplossingen. Zoals Verns zegt, jammer dat je veel geld neerlegt voor een systeem dat zo slecht is. Ik heb zelf wel 1 tipje: Als je Pack TomTom hebt dan kun je via je TomTom (via het Car Menu) muziek kiezen uit je bibliotheek. De selectie is even slecht (je kunt niet echt bladeren door nummers of albums, en je hebt dezelfde idiote indeling in alfabetische groepen), maar het bedient een stuk makkelijker. Ik weet niet of dit ook via het ingebouwde nav kan.
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Blue & Me (bediening en geluidskwaliteit)
« Reactie #19 Gepost op: 7 april 2012, 22:29:34 »
Precies, ik heb met Pack TomTom niet veel te klagen. Heb er een 32 Gb ( of was het 64 ? ) USB stick vast inzetten, en mijn MP3's klinken echt allemaal fantastisch ! Veel beter uiteraard dan de radio, zoals het ook hoort....
Dus ik herken juist niets van de bovengenoemde problemen. Er zijn wel twee type audiosystemen beschikbaar voor de Juul...mischien heb ik de betere ???
Vastlopers of resetten heb ik ook nog nooit gehad in de afgelopen 14 maanden. Telefoneren gaat goed... spraakherkenning gaat goed... denk dat ik geluk heb met mijn Blue & Me :)
*

Wally
85

  • **
    - Junior Alfist
Blue & Me (bediening en geluidskwaliteit)
« Reactie #20 Gepost op: 8 april 2012, 17:56:35 »
Citaat van: Hilbert;20022
Dit heeft volgens mij te maken met de bitrate van de MP3's met heel hoge rates kan het systeem minder goed overweg, met name 320 KB/s gaat niet goed is mijn ervaring
ik zal er op letten. Ik dacht dat 320KB/s juist voor de beste kwaliteit zorgt>
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Blue & Me (bediening en geluidskwaliteit)
« Reactie #21 Gepost op: 9 april 2012, 23:13:36 »
Ik vind de kwaliteit van de media player zeer goed. Veel helderder dan dat je bijvoorbeeld met de radio hebt. De mp3/ aac's zijn van verschillende bronnen. Maar nooit meer dan 192 kbps. Ik heb overigens een instant NAV. Wat betreft het volume; per bron (telefoon, navigatie, mediaspeler, radio) kun je het volume met de volume knop instellen. Dit wordt dan gewoon onthouden.

Overigens is het geluid met m'n Nokia werk telefoon niet echt best. Ik zal het nog eens met m'n privé telefoon een Sony w880i proberen.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.