!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blue&Me - Nav
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2011, 21:56:11 »
Ik vindt het ook heel vreemd.. Mijn eerste indruk van deze dealer is niet echt positief dus... Eens kijken hoe ik dit kan oplossen... Jullie horen nog van me!

Dit weekend ga ik eens de SD kaart bekijken en vergelijken met die van de PSA modellen... Kijken of er wat progressie te halen valt....
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Blue&Me - Nav
« Reactie #16 Gepost op: 19 december 2011, 10:09:38 »
Citaat van: sweeeetje;16144
Ik vindt het ook heel vreemd.. Mijn eerste indruk van deze dealer is niet echt positief dus... Eens kijken hoe ik dit kan oplossen... Jullie horen nog van me!

Dit weekend ga ik eens de SD kaart bekijken en vergelijken met die van de PSA modellen... Kijken of er wat progressie te halen valt....
Bij mij exact hetzelfde verhaal. In eerste instantie was ik deze zomer uitermate positief over Vireo, maar na mijn beurtje en het compleet negeren van mijn klachten over krakende teringzooi in de alfa, en het niet updaten naar 1.22, heb ik er behoorlijk de pest in. Jammer Vireo, maar dit was de laatste keer vrees ik, vindt de slechte service van afgelopen keer met in het achterhoofd de lange rijtijd het niet waard.
Blue&Me - Nav
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2011, 11:22:06 »
Je geloofd het nooit. Ik heb wel 5 dealers gebeld, van Rotterdam, Utrecht, Den Bosch etc niemand zegt dat versie 1.22 beschikbaar is. Ook zeggen ze dat veel mensen klagen over de "niet te dimmen voice" en dat ze er niets aan kunnen doen. eentje zei zelfs dat ze een parrot hebben ingebouwd om het op te lossen.. Geloof je toch niet! Ongelofelijk.. Uiteindelijk Veenendaal (Bert Stemmerdink) gevonden die wel van de zaken verstand heeft. Deze week dus even langs rijden! Versie 1.22 installeren in een half uurtje en hopelijk werkt dat ook mijn iPhone 4S (USB opladen + USB Muziek)...... To Be Continued...
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Blue&Me - Nav
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2011, 11:55:43 »
Het is dan wel goed om te weten welke dealer wel wil meewerken. Dan kunnen anderen hier daar ook hun voordeel mee doen.

Overigens, volgens een Italiaans forum, schijnt er in maart 2012 een nieuwe versie van Blue & Me uit te komen.
http://forum.clubalfa.it/richiami-e-soluzioni-alfa-romeo/60400-aggiornamento-blue-and-giulietta-marzo-2012-a.html
(Google Translate link) http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.nl&sl=it&tl=en&u=http://forum.clubalfa.it/richiami-e-soluzioni-alfa-romeo/60400-aggiornamento-blue-and-giulietta-marzo-2012-a.html&usg=ALkJrhhBN0pQUELlhaMb-7qhp0HZWvAk2g
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op Gisteren om 00:56:03
*

Martini8v
94

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTDm 8ATM
  • **
    - Junior Alfist
    • Foto site
  • Annuleer Beste antwoord
  • Blue&Me - Nav
    « Reactie #19 Gepost op: 20 december 2011, 12:06:42 »
    al ontwikkelingen gevonden wat betreft POI toevoegen (lees radar)? gps underground ook doorgespit t/m psa sub forum maar nog niks bruikbaars gevonden..
    *

    dionysos
    9

    • *
      - Startende Alfist
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #20 Gepost op: 20 december 2011, 15:56:24 »
    Citaat van: sweeeetje;16224
    Je geloofd het nooit. Ik heb wel 5 dealers gebeld, van Rotterdam, Utrecht, Den Bosch etc niemand zegt dat versie 1.22 beschikbaar is. Ook zeggen ze dat veel mensen klagen over de "niet te dimmen voice" en dat ze er niets aan kunnen doen. eentje zei zelfs dat ze een parrot hebben ingebouwd om het op te lossen.. Geloof je toch niet! Ongelofelijk.. Uiteindelijk Veenendaal (Bert Stemmerdink) gevonden die wel van de zaken verstand heeft. Deze week dus even langs rijden! Versie 1.22 installeren in een half uurtje en hopelijk werkt dat ook mijn iPhone 4S (USB opladen + USB Muziek)...... To Be Continued...

    USB opladen heb ik geprobeerd, maar bij mij (Iphone 4) werkt het niet (versie 1.22; de nieuwste dus). Mocht het bij jou wel lukken, laat het dan hier even weten.
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #21 Gepost op: 21 december 2011, 09:54:53 »
    Citaat
    Het is dan wel goed om te weten welke dealer wel wil meewerken.
    Gister bij Bert Stemmerdink Veenendaal geweest, en helemaal top. Versie 1.22 geinstalleerd in 15 minuten tijd en alles werkt als een zonnetje (garantie aanvraag). Kan nu eindelijk ongestoord navigeren en kijken op 't scherm zonder geouwehoer er tussen door. Ook bellen gaat nu lekker zonder interuptie van de jonge dame.
    Verder is de equalizer wel vernieuwd en moest ik alles even opnieuw instellen.. Geen probleem, meer dan waard...
    Citaat
    Al ontwikkelingen gevonden wat betreft POI toevoegen (lees radar)?
    PIO, ik heb maandag gekeken met een klant van me, maar helaas is mijn oude navigatie een Becker (PSA), en nog geen Mag. Marelli.... Ik heb dus de SD kaart wel op mn Laptop, maar nog niet echt wegwijs geworden uit de files.... Dit is inderdaad ingewikkelder dan bij de PSA modellen... Wel apart dat in het navigatie menu "raders" wel beschikbaar is, maar grijs uitgefaseerd... Niet klikbaar... Ik ga er zeker mee verder....

    Versie Blue and Me 1.22
    {helaas werkt het foto upload niet met mijn dropbox, waar plaatsen jullie foto's (uploadserver-website??) }

    Citaat
    USB opladen heb ik geprobeerd, maar bij mij (Iphone 4) werkt het niet (versie 1.22; de nieuwste dus). Mocht het bij jou wel lukken, laat het dan hier even weten.
    Nope, werkt bij mij dus ook niet. Ik heb dus de volgende Brodit houder in bestelling staan.
    Brodit Actieve houder met vaste aansluiting (fixed) 527165 Apple iPhone 4G met skin (GEEN BUMPER)
    Link: Brodit Houder iPhone 4S met hoesje + lader montage
    *

    Jerome!
    31

    • *
      - Startende Alfist
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #22 Gepost op: 21 december 2011, 13:21:59 »
    Ik merk dat het circa 5 seconden duurt bij een inkomend gesprek via blue&me tussen het drukken op de opnemen toets en het moment dat de verbinding tot stand wordt gebracht.
    Kunnen jullie aangeven of dit met versie 1.22 beter is?
    Giulietta 2011 - 2.0JTDM 140pk- distinctive - bianco ghiaccio - sportpack 2 - pack premium - TomTom Blue & Me 2 Live Services - dubbele pijp! :)
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #23 Gepost op: 21 december 2011, 13:30:21 »
    Daar heb ik geen last van, zowel bij 1.21 als bij 1.22..
    Het werkt direct (iPhone 4S)
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #24 Gepost op: 4 januari 2012, 20:39:36 »
    Iemand ervaring met USB media? Ik had een stick die werkte prima.. Nu heb ik hem uit de auto gehaald en nieuwe mapjes erbij geplaatst (netjes getag-d en alles). Maar ik stop hem in de auto, en nu speelt hij verder waar ie was gebleven, maar tussen de tellers kan ik met geen mogelijkheid de nieuwe artiest (of het album) vinden... Terwijl alles meta tags wel goed staan...

    Weet iemand hoe je de media bibliotheek kan refreshen?
    *

    firstalfa
    75

    • **
      - Junior Alfist
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2012, 12:23:52 »
    Het is microsoft, dus na een paar keer booten, (stukje rijden, contact uit, even wachten,  en weer verder rijden), kent ie de nieuwe nummers wel. :(
    *

    nick
    554

    • *****
      - Super Alfist
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2012, 13:10:23 »
    Is versie 1.22 nog steeds de laatste versie?
    Ik zit nog op 1.21 en ga binnenkort binnen voor onderhoud en wil absoluut een upgrade zodat ik de nav-stem kan muten.

    Hoe check je nu weer welke versie er precies opstaat ?
    Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
    *

    Hilbert
    266

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
    • ****
      - Senior Alfist
    • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
      • interim-management en advies
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #27 Gepost op: 10 januari 2012, 21:29:18 »
    Citaat van: sweeeetje;16549
    Iemand ervaring met USB media? Ik had een stick die werkte prima.. Nu heb ik hem uit de auto gehaald en nieuwe mapjes erbij geplaatst (netjes getag-d en alles). Maar ik stop hem in de auto, en nu speelt hij verder waar ie was gebleven, maar tussen de tellers kan ik met geen mogelijkheid de nieuwe artiest (of het album) vinden... Terwijl alles meta tags wel goed staan...

    Weet iemand hoe je de media bibliotheek kan refreshen?

    Als t goed is refreshed B&M als er wijzigingen in de index van de Stick is geweest. Maar dat gaat niet altijd lekker. Ik heb een workaround. Heb een klein stickje met een paar nummers erop. Als die er even in gezeten heeft en je stopt dan de goede stick erin wordt de mediabibliotheel opnieuw ingeladen..
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #28 Gepost op: 17 januari 2012, 13:06:49 »
    Citaat van: nick;16642
    Is versie 1.22 nog steeds de laatste versie?
    Ik zit nog op 1.21 en ga binnenkort binnen voor onderhoud en wil absoluut een upgrade zodat ik de nav-stem kan muten.
     
    Hoe check je nu weer welke versie er precies opstaat ?

    Menu knop lang in drukken en dan zie je een extra menu waar ook versie naar voren komt (door een van de opties te selecteren)...
    Blue&Me - Nav
    « Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2012, 21:42:42 »
    En jahoor, ook mijn versnellingspook knop heeft het begeven. Na 1 maand nog met 1 vast palletje te hebben gereden nu dan geen zilveren dekseltje meer..... Ziet er niet uit...

    Garantie?