!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jaws
15

  • *
    - Startende Alfist
Blue&Me USB
« Gepost op: 13 februari 2012, 09:59:43 »
Binnenkort (week of 6 :)) mag ik mijn Giulietta verwelkomen binnen de familie, ik kan niet wachten....
 
Ik ben nu al bezig om te kijken hoek ik mijn spulletjes wil gaan aansluiten.
Ik heb de Blue&Me optie (zonder Nav en zonder TomTom) en de Bose geluidssysteem.
 

Nu heb ik een paar vragen:
  • Waar zit de USB aansluiting voor de USB Stick (ik meen ergens gelezen te

hebben dat deze in het handschoenvakje zit, iemand foto's?)?
  • Zit er een AUX-in (mini jack) op, zo ja, waar?
  • Heeft iemand een USB-hub geprobeerd op de USB aansluiting?

Ging dat goed? Ik wil nl. een USB stick aansluiten + mijn telefoon opladen
+ mijn A2DP (draadloos bluetooth audio) van stroom voorzien.
  • Ik wil mijn telefoon via Brodit ProClip op de strip rechts naast de radio

bevestigen (plaatje). Kan ik via die strip bij de USB komen (als deze in het handschoenvakje zit?)?
[/LIST]Kan iemand foto's sturen van die aansluitingen? Ik kan op het internet hier niets van vinden (en in het boekje ook niet).
 
Bij voorbaat dank
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Blue&Me USB
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2012, 18:19:59 »
USB en AUX-in zitten beide in het handschoenvakje. Weinig foto's van te vinden overigens, maar hier staan meer interieur close-ups http://www.realpeople.ie/claremckenna/2011/12/04/which-gender-suits-guilietta/

Volgens mij is de USB poort niet voorzien van een 'powered USB' variant. USB hubs en externe harde schijven eraan koppelen heb ik nog niet zien werken. Alleen simpele USB sticks.

Blue&Me ondersteund geen A2DP, je kunt geen muziek streamen (itunes of spotify bijvoorbeeld) over bluetooth.

Over de Brodit clip heb ik geen verdere info. Misschien dat iemand anders dat wel weet of ideeën daarvoor heeft.
*

jaws
15

  • *
    - Startende Alfist
Blue&Me USB
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2012, 22:03:30 »
Thanx EsDee,
 
A2DP heb ik gecovered met een A2DP adapter. Deze kan via een mini-jack op de aux-in, werkt prima! (doe ik nu ook in miijn Leon)
Deze adapter kan ik dan in het handschoenkastje plakken, alleen nog wat power daar naar toe.
 
Ik zie op de afbeeldingen van die link van je dat er een lampje in het handschoenvakje zit, dus dan zit er ook 12 Volt in de buurt....
 
Ik hoop alleen dat ik vanachter dat paneel in het handschoenkastje kan komen....
 
Iemand anders nog ideeen?
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
Blue&Me USB
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2012, 06:45:57 »
Maar waarom zou je zo ingewikkeld doen? zet je muziek op een 16 GB stick en je hoeft niks meer te streamen over A2DP. USB hub werkt niet. Voor de telefoon zul je iets moeten bedenken, ben ik ook nog niet uit...
*

jaws
15

  • *
    - Startende Alfist
Blue&Me USB
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2012, 08:48:35 »
Hi Hilbert,
 
Inderdaad zal er een 32 GB USB stick ingaan (was het maximum dacht ik), maar mijn dochter en mijn vrouw hebben ook een
smartphone en die willen ook wel eens muziek streamen. Ik heb em toch liggen, die A2DP...
 
Verder is het soms handig omdat mijn navigatie op mijn telefoon staat, deze via A2DP over de speakers te horen en dan de MP3 speler
van de phone erbij aan te zetten.
 
Ook kan ik mijn telefoon gebruiken als USB stick (hier zit ook 32 GB in) en als een HUB zou werken, zou ik 64 GB hebben (hoe vet!!!)...
 
Ik ben nogal van het aan elkaar knopen van apparaten (is een soort vreemde hobby van mij)....
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
Blue&Me USB
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2012, 13:36:32 »
Ben benieuwd of je dat voor elkaar krijgt, die A2DP adapter. Persoonlijk wil ik die nav dame niet bij elke straathoek mijn muziek laten onderbreken. Stroom kun je aftappen van de sigarettenaansteker lijkt me,
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Blue&Me USB
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2012, 19:51:56 »
Ik ben ook benieuwd of een A2DP adapter werkt. Dat is een USB stick die die je in het dashboardkastje gaat steken en waar je telefoon verbinding mee gaat maken? Ben benieuwd of Blue&Me dat herkend en of je zo dan door je muziek heen kunt bladeren.
*

jaws
15

  • *
    - Startende Alfist
Blue&Me USB
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2012, 08:31:16 »
Het gaat niet via USB, maar via de AUX-IN. Ik heb de USB dan alleen nodig voor de nodige voltage. Aangezien een USB Stick ook gevoed moet worden,
en zo'n adapter niet al te veel stroom vraagt, was mijn idee om, via een USB-hub, deze te verdelen in meerdere USB's voor de voeding van de stick, A2DP
en telefoon. Maar ik weet niet of die USB aansluiting voldoende kan leveren.
 
Dit is de link naar die A2DP adapter
 
 
Werkt prima! Ik heb het nu ook in mijn Leon. Bladeren door MP3's e.d. gebeurt vanaf de telefoon, en de navigatie stem wordt ook via bluetooth afgespeelt.
Eigenlijk is het niet anders dan dat ik de telefoon rechtstreeks via ed jackplug op de Aux-in zou aansluiten, maar dan draadloos, zodat ik geen
kabels ovr het dashboard heb lopen.
*

Oparulez
60

  • **
    - Junior Alfist
Blue&Me USB
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2012, 12:52:48 »
Ola ! Ik heb er ook een 32 GB (mini)usb in zitten. Je kunt hier op het forum al lezen over het gebrek aan een muziekje vooruit of achteruit spoelen (dit kan nl. niet) en je hebt geen playlist, dus 32 GB aan muziek is leuk, maar om dan je specifieke nummer te zoeken is een drama...
Ik had ook even geleden een storing (kilometertellerstand knipperde) en toen ik deze liet resetten bij de dealer gaf deze aan dat het een Microsoft systeem is en dus eigenlijk geen 32 GB ondersteunt. Men adviseert een USB-stick van maximaal 8 gb te gebruiken.
 
Geen goed nieuws, maar ik denk dat je dit wel van te voren wil weten :)
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
Blue&Me USB
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2012, 17:16:07 »
32 GB gaat niet altijd goed. Maar ik heb er al 4 jaar een 16 GB stickje inzitten en dat gaat goed, Eens stukje vooruit en terugspoelen binnen een nummer kan inderdaad niet, maar zoek binnen een bibliotheek van zoeveel muziek kan echte wel.
Je kunt mappen maken en daar je muziek in ordenen. In het menu van de mediaspeler kun met de knoppen op je stuur je per map zoeken en afspelen, of per artiest, per album, per genre en playlists gemaakt in Itunes of WMP kun je opzoeken en afspelen. En verder kun je naruurlijk ook shuffelen zoveel je wilt.
Blue & Me is niet altijd even stabiel, maar voor mij werkt t prima. Ik ken weinig andere systemen die beter omgaan met 16 GB aan muziek.
Wat ook wel helpt is een goede kwaliteit USB stick gebruiken. (eigen ervaring)
*

Remon van der Sluis
4

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&Me USB
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2019, 21:45:53 »
Hallo, ik kwam dit topic tegen na het zoeken naar het gebruik van de USB aansluiting, ik heb een 16gb USB stick er in gestoken maar Mn radio vind niets.
Iemand enig idee waar ik op moet letten?
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Blue&Me USB
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2019, 22:17:43 »
ik heb een 16gb USB stick er in gestoken maar Mn radio vind niets.

Zou sowieso even een 2e stick proberen, om 'slechte stick' uit te sluiten.
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

mvho
159

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Blue&Me USB
« Reactie #12 Gepost op: 25 mei 2019, 14:24:04 »
Ik heb via Ali, een adapter voor de usb poort waarmee ik nu muziek kan streamen, blue herkent de adapter, is alleen traag.
Wanneer ik via mijn stuurbediening een volgende track wil afspelen, duurt het enkele seconden voordat  dit commando uitgevoerd wordt.
*

Remon van der Sluis
4

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&Me USB
« Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2019, 19:03:03 »
Bedankt ! Heb een 8 gb opgescharreld en die werkt, ook gelijk even het radiosysteen ge-update en de Nederlands taal geïnstalleerd alleen zegt me navi nu helemaal niks meer😂🙈

Wat voor soort adapter heb je dan in die USB poort? Wat kun je ermee? Streamen via Bluetooth ?
*

mvho
159

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Blue&Me USB
« Reactie #14 Gepost op: 26 mei 2019, 19:51:32 »
Die adapter is voor streamen via de usb poort.