!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Pimschip
7

  • Type Alfa: Alfa romeo giullieta
  • *
    - Startende Alfist
Bluetooth adapter alfa romeo giulietta
« Gepost op: 5 september 2020, 17:35:59 »
Beste mensen,

Na het lezen op het forum ben ik bij een bluetooth adapter uitgekomen (zie linkje). Nu probeer ik deze te installeren alleen wil het helaas nog niet lukken. Iemand idee waar je de Plus en min aansluit en ervaring heeft met deze adapter? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Het linkje: https://www.amazon.nl/dp/B08DR6ZS4Z/ref=cm_sw_r_wa_apa_i_0X6uFb53D3WH1
*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Bluetooth adapter alfa romeo giulietta
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2020, 17:42:40 »
Ik kan niet vinden wat de benodigde spanning is voor deze adapter, maar ik ga er vanuit dat dit 12V DC is.

Hiervoor zou je dezelfde voeding kunnen gebruiken als de radio, echter zul je dan wel een manier moeten vinden om deze parallel hier overheen te zetten.
Een ISO adapter is misschien de beste oplossing, dan hoef je niets in je bestaande bedrading te wijzigen. Let er dan wel op dat je de geschakelde voeding pakt, anders trekt de module je accu leeg als je auto uitstaat .

Een tweede optie is de voeding ergens anders vandaan halen, vanaf een ander punt. Denk aan zekeringkast, 12V aansluiting (sigaretten aansteker) of verlichting in het interieur e.d.

Maar als ik jou was zou ik gewoon een punt pakken bij de radio, houdt je alles netjes bij elkaar en dan overzichtelijk.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

RuudGT
11

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth adapter alfa romeo giulietta
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2020, 16:12:23 »
Ik heb deze recent ook geïnstalleerd. De ingangsspanning is inderdaad 12V.  Ik heb de losse rode en zwarte kabeltjes voorzien van ISO klemmetjes en deze vervolgens geklikt in de locaties 16 (CD wisselaar geschakelde +12V) en 17 (CD wisselaar aarde) van de blauwe ISO "C3" connector.



https://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/Alfa%20Romeo%20-Car-Radio-Wiring-Connector.htm

De bluetooth unit schakelt vervolgens wel aan en ik kan verbinden met mijn telefoon, echter herkende mijn radio hem maar niet (ondanks meerdere resets) dus uiteindelijk toch een Yatour erin gezet... succes!
Alfa's:
Giulietta 2.0 JTDm (2010)
GT 1.9 JTD 16v (2004)
*

ARG
1

  • Type Alfa: Giuliettta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth adapter alfa romeo giulietta
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2020, 14:32:32 »
De bluetooth unit schakelt vervolgens wel aan en ik kan verbinden met mijn telefoon, echter herkende mijn radio hem maar niet (ondanks meerdere resets) dus uiteindelijk toch een Yatour erin gezet... succes!

Hoi RuudGT, welk type Yatour heb je gekozen en wat zijn de voordelen ten opzichte van de adapter in deze thread?
*

RuudGT
11

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth adapter alfa romeo giulietta
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2020, 15:45:18 »
Mijn voorkeur was de simpele adapter vanwege compactheid en lage kosten. Heb hem nog liggen als iemand hem wil overnemen.

Ik heb deze erin zitten, schijnt alleen niet te werken voor bouwjaar 2012.
https://www.carinterface.nl/yatour-usb-sd-aux-in-mp3-interface-voor-alfa-romeo-autoradios_ytm06-fa

De Yatour heeft een 3.5mm jack input en usb, waardoor je vervolgens een standaard bluetooth ontvangertje kunt aansluiten.
Alfa's:
Giulietta 2.0 JTDm (2010)
GT 1.9 JTD 16v (2004)