!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
hoe komt het dat de ene tuner meer pks en nm uit de zelfde auto haalt als de ander. ik heb een alfa giulietta multiair 170 pk. bedrijven die er meer pks uithalen zijn die slechter als de standaard alfatuners zoals savalli en squadra
Geloof dat een standaard QV (2010) maar 225 echte pk's levert ipv 235 (fabrieksopgave). Dan is het verschil nog "slechts" een pk-tje of 30 (ok verschil in kopppel iets groter). Tel daarbij op dat een QV weer ietsje zwaarder is en je hoeft bij wijze van maar 1 keer wat langzamer te schakelen en het zal gelijk opgaan. Waar ik benieuwd naar ben: doet savali net als squadra ook een aanpassing aan de respons op het gaspedaal in de standen N en D ? Staat wel bij dat het op verzoek aangepast kan worden maar staat niet bij vermeld of dat ook inbegrepen is in de prijs van 480 euri's
OK want in N mag hij wat mij betreft zeker feller maar in D vind ik hem juist wel heeeel erg fel en lukt het bijna niet om normaal weg te rijden zonder te klinken als een oude opa die veel te veel gas geeft!
Citaat van: Ruud_Enschede op 5 januari 2016, 15:32:00Citaat van: Ruud_Enschede op 5 januari 2016, 15:32:00OK want in N mag hij wat mij betreft zeker feller maar in D vind ik hem juist wel heeeel erg fel en lukt het bijna niet om normaal weg te rijden zonder te klinken als een oude opa die veel te veel gas geeft!Ik zou de N stand ook wel iets aangepast willen hebben. Meer pk's hoeft ik er niet bij te hebben. Is dat ook aan te passen zonder tuning?Om €480,- neer te leggen voor een aanpassing N stand vindt ik iets te gortig
En hoe heb je dat gemeten? de QV heeft in standaard trim toch nog echt wel wat meer vermogen dan 193pk.
https://www.youtube.com/watch?v=TmPYvibmlG0