!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Konami
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Climate control draaiknop display blijft leeg
« Gepost op: 23 juni 2022, 01:04:16 »
Kan iemand helpen om een aantal dingen uit te sluiten?

Het probleem is van toepassing op beide knoppen. De temperatuur is dus niet af te lezen.

Het 'airco' knopje zelf licht nog wel op, dus daarom denk ik niet dat een zekering het probleem is?

Als een ander aspect van het airco systeem (condensor / compressor?) kapot is dan lijkt mij niet dat je temperatuur display dan niet werkt?

De airco werkt niet of niet goed genoeg (komt wel beetje 'koude' lucht lijkt het. Ik kan de airco laten controleren/vullen bij een garage, maar ben bang dat het display issue voor hen niet duidelijk zal zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Climate control draaiknop display blijft leeg
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2022, 10:01:29 »
lampjes stuk?
*

Konami
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Climate control draaiknop display blijft leeg
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2022, 10:28:55 »
Ik denk niet de lampjes (kan je daar makkelijk bij om te vervangen?) omdat beide knoppen tegelijk stopte met werken.
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Climate control draaiknop display blijft leeg
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2022, 12:32:04 »
De climate control regelunit is makkelijk te demonteren, zit gewoon geklikt en is zo los te trekken.
Zelf krijg ik het vermoeden dat die van jou defect is. Je kan 'm eens open halen zoals ik eerder gedaan heb om te kijken of ergens iets verkeerd lijkt te zitten.
Anders eens op www.onderdelenlijn.nl zoeken naar een vervangend gebruikt exemplaar.
Hier genoeg te vinden
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/alfa-romeo/model/giulietta/modelcode/3004-giulietta-(940)/onderdeel/kachel-bedieningspaneel/



*

Konami
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Climate control draaiknop display blijft leeg
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2022, 21:31:30 »
Bedankt voor je uitgebreide reactie Daniel. Ik denk dat ik dan inderdaad een hele unit ga proberen te regelen.
*

Konami
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Climate control draaiknop display blijft leeg
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2022, 10:50:23 »
Als ik met een lamp er op schijn dan zie ik de getallen met veel moeite nog wel. Het lijkt dus wel puur met de achtergrond verlichting te maken te hebben.

Ik denk dat het vervangen van de hele unit dan alsnog wel het beste / noodzakelijk is?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Climate control draaiknop display blijft leeg
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2022, 15:43:50 »
Als ik met een lamp er op schijn dan zie ik de getallen met veel moeite nog wel. Het lijkt dus wel puur met de achtergrond verlichting te maken te hebben.

Ik denk dat het vervangen van de hele unit dan alsnog wel het beste / noodzakelijk is?

Ik zou eerst gewoon even kijken hoe die verlichting verzorgt is, wellicht is het simpel de lampjes te vervangen......
Bij de 147/gt was het overigens zo, om de een of andere kromme reden, dat de CC ook niet goed meer werkte als de lampje(s) stuk waren...... Vervangen van de lampjes had dan ook als effect dat alles weer naar behoren werkte
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Climate control draaiknop display blijft leeg
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2022, 23:07:54 »
Lijkt me niet heel simpel om die lampjes te vervangen.
Maar je zou altijd even kunnen kijken natuurlijk.
Eventueel misschien even langs een elektronica reparatie winkel gaan,
wellicht kunnen ze daar de lampjes wel vervangen.
Anders is natuurlijk een nieuwe unit wellicht de makkelijkste oplossing.