!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Benoit
166

  • Type Alfa: Alfa Mito 1.4 70pk
  • ***
    - Alfist
Re: Cruise Control Inbouwen ?
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2015, 09:21:53 »
Kan ik de hendel niet bij de dealer bestellen?
*

zeekip
15

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Cruise Control Inbouwen ?
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2015, 10:38:20 »
Denk het wel maar ik denk dat je schrikt van de prijs
*

Mikedb
3

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Cruise Control Inbouwen ?
« Reactie #17 Gepost op: 18 augustus 2015, 12:02:43 »
Kan iemand mij een garage aanbevelen welke deze cruise control kan inbouwen?

Alvast bedankt. 
*

gTa9000.be
16

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Cruise Control Inbouwen ?
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2021, 11:24:48 »
Hoi,

Nee en tweede weet ik niet maar geloof het niet.Ik heb zelf met een gatenboor en een dremel een net gaatje gemaakt voor de extra hendel.
De hendel ziet er zo uit.
http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-NUOVA-GIULIETTA-2010-DEVIOLUCI-CRUISE-CONTROL-156101304-ORIGINALE-/251982168861?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item3aab4ec31d

en dit zijn de kabels en ELM

http://www.ebay.com/itm/ALFA-FIAT-DIAGNOSTIC-LEAD-CABLE-ADAPTOR-MULTIECUSCAN-FIATECUSCAN-ELM-v1-4-OBD2-/261905094578?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cfac297b2

Heb je Bleu & Me ? en zo ja hoeveel knopjes heb je op het stuur ?
Hoi Zeekip, ik rakel dit topic even op omdat ik eerstdaags dezelfde retrofit zou willen doen op de Giulietta van mijn vrouw.
Echter: onze auto heeft géén Blue&Me en dus maar 6 knoppen op het stuur. Denk je dat de bekabeling in de stuurkolom dan al voorzien is voor de snelheidsregelaar-hendel?
*

guyrutten
4

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Cruise Control Inbouwen ?
« Reactie #19 Gepost op: 23 november 2022, 14:08:27 »
Wij hebben recent een MiTo aangeschaft, een 1.4 95pk uit 2009.
Nu was eigenlijk een van de vereisten dat de auto cruisecontrol had, maar het aanbod is dan erg beperkt.
Dit wil ik dus zelf gaan inbouwen, en dat lijkt met de uitleg van Zeekip best aardig te doen.

Kan ik ervan uit gaan dat de bekabeling al in orde is?
Auto heeft nu verder geen regensensor etc. op de stuurschakelaar.
Het is wel een multifunctioneel stuur met Blu&me.

Als ik nou een stuurschakelaar koop met cruisecontrol én regensensor en daarbij een zelfdimmende binnenspiegel met regensensor, kan dat dan ook eenvoudig mee ingebouwd worden?
Onderdelen kosten niet heel veel op de sloop, dus zou een leuke optie zijn voor relatief weinig geld.
*

Baszco
8

  • *
    - Startende Alfist
Re: Cruise Control Inbouwen ?
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2022, 16:20:39 »
Wij hebben recent een MiTo aangeschaft, een 1.4 95pk uit 2009.
Nu was eigenlijk een van de vereisten dat de auto cruisecontrol had, maar het aanbod is dan erg beperkt.
Dit wil ik dus zelf gaan inbouwen, en dat lijkt met de uitleg van Zeekip best aardig te doen.

Kan ik ervan uit gaan dat de bekabeling al in orde is?
Auto heeft nu verder geen regensensor etc. op de stuurschakelaar.
Het is wel een multifunctioneel stuur met Blu&me.

Als ik nou een stuurschakelaar koop met cruisecontrol én regensensor en daarbij een zelfdimmende binnenspiegel met regensensor, kan dat dan ook eenvoudig mee ingebouwd worden?
Onderdelen kosten niet heel veel op de sloop, dus zou een leuke optie zijn voor relatief weinig geld.
Ik heb zelf bij een fiat punto  (in de basis dezelfde auto) hetzelfde gedaan met de CC, dat is geen probleem, en een stuk goedkoper dan aftermarket oplossingen. De regensensor e.d. Durf ik niet te zeggen, maar in theorie zou dat moeten kunnen.

In principe als dat model auto met die opties leverbaar was, dan zijn 9 van de 10 keer alle voorbereidingen al aanwezig. Hetzelfde geld voor o.a. Climate control etc.