!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Custom Giulietta's
« Reactie #75 Gepost op: 25 februari 2011, 10:01:11 »
Citaat van: frankie;4894
Is er een speciale reden waarom je voor een op maat gemaakt exemplaar gaat? Voldoen de andere aftermarket systemen niet of ben je echt op zoek naar een specifieke sound?

Het is meer een combinatie van redenen. Al mijn Alfa's rustte ik uit met Madeno Racing uitlaatsystemen omdat ik die sound gewoon het mooiste vond en kwalitatief waren ze ook erg goed. Madeno doet niets meer voor de moderne Alfa's dus moet je ergens anders gaan kijken. Mijn huidige GT 3.2 heeft er CSC onder en klinkt ook erg goed, maar een V6 is natuurlijk niet te vergelijken met de toekomstige QV die ik krijg. Het is moeilijk voor te stellen hoe b.v. een Ragazzon of een Supersprint gaat klinken onder een QV. Geluidsfragmentjes op Internet zeggen ook niet alles en daar komt nog bij dat b.v. Supersprint een flink prijskaartje heeft. EPS kost ongeveer het zelfde, maar is dan wel helemaal op maat gemaakt. PM Performance en Skytune zijn flink goedkoper, bieden 3 tot 5 jaar garantie op alles en staan op de forums van de Alfaclubs erg goed bekend. Tevens kan je daar de sound precies laten afstemmen naar je eigen idee.  Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het is best een interessante optie.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Custom Giulietta's
« Reactie #76 Gepost op: 25 februari 2011, 10:27:02 »
supersprint heb ik bij een vriend met een QV twee weken terug gehoord en even mee kunnen rijden. Het ging hier om een kit vanaf de middendemper alles van Supersprint. Hoewel het gaaf klinkt en er hele stoere plofjes in de uitlaat zitten bij gaslos, wordt dit toch vervelend na een paar km. Rondje binnendoor en daarna zeker op de snelweg voel je je een half 'petje' met die donkere brom door de auto heen. Het is té aanwezig en voor mij reden om dat niet te nemen. Hij heeft zelf ook de standaard spullen weer terug laten zetten overigens.

Ik had het idee om het geluid van de GTA een beetje terug te halen op de QV, maar daarvoor moet ik 't niet doen. Het wordt nooit een V6, en zo'n aanwezige/dreinende 4-in-lijn wordt ik blijkbaar niet enthousiast van.  Voorlopig dus nog even OEM. :)
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
Custom Giulietta's
« Reactie #77 Gepost op: 25 februari 2011, 10:27:42 »
Ok, persoonlijk zou bij mij niet alleen de sound maar ook een eventuele performance toename een rol spelen, zeker bij een turbomotor. De uitlaten van Supersprint worden allemaal ontwikkeld met behulp van een rollenbank juist óók daarvoor (en de pasvorm is sowieso perfect). Dat mis ik dan weer bij een op maat gemaakte uitlaat, hoewel dat natuurlijk ook veel voordelen heeft. Zoals je zelf al zegt kun je enigszins kiezen in geluid maar heb je ook meer keuze in eindstukken.
Custom Giulietta's
« Reactie #78 Gepost op: 25 februari 2011, 10:31:29 »
Citaat van: Scudetto;4904
supersprint heb ik bij een vriend met een QV twee weken terug gehoord en even mee kunnen rijden. Het ging hier om een kit vanaf de middendemper alles van Supersprint. Hoewel het gaaf klinkt en er hele stoere plofjes in de uitlaat zitten bij gaslos, wordt dit toch vervelend na een paar km. Rondje binnendoor en daarna zeker op de snelweg voel je je een half 'petje' met die donkere brom door de auto heen. Het is té aanwezig en voor mij reden om dat niet te nemen. Hij heeft zelf ook de standaard spullen weer terug laten zetten overigens.

Ik had het idee om het geluid van de GTA een beetje terug te halen op de QV, maar daarvoor moet ik 't niet doen. Het wordt nooit een V6, en zo'n aanwezige/dreinende 4-in-lijn wordt ik blijkbaar niet enthousiast van. Voorlopig dus nog even OEM. :)

Er zijn natuurlijk verschillende setups mogelijk, maar wat ik begrijp was het alleen de einddemper?
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Custom Giulietta's
« Reactie #79 Gepost op: 25 februari 2011, 10:41:04 »
middendemper was weg, en de supersprint einddemper zat eronder. (+ eindstukken, maar die doen natuurlijk verder niet veel behalve goed smoelen)

Dit setje eigenlijk:
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
Custom Giulietta's
« Reactie #80 Gepost op: 25 februari 2011, 10:45:03 »
Kijk, en daar zit hem het verschil. Deze setup is óók met middendemper te verkrijgen ipv een rechte pijp. Mijn ervaring leert dat met middendemper echt een wereld van verschil maakt wel lekker geluidje bij optrekken enzo, maar niet bij constante snelheden!
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Custom Giulietta's
« Reactie #81 Gepost op: 25 februari 2011, 10:51:40 »
Toch nog eens opnieuw overwegen dus. :) Ik zou het graag wel eens een keer horen bij iemand met supersprint mét middendemper, want het is met een 4-cil al snel een irritant geluid.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Custom Giulietta's
« Reactie #82 Gepost op: 25 februari 2011, 12:29:53 »
Citaat van: frankie;4909
Kijk, en daar zit hem het verschil. Deze setup is óók met middendemper te verkrijgen ipv een rechte pijp. Mijn ervaring leert dat met middendemper echt een wereld van verschil maakt wel lekker geluidje bij optrekken enzo, maar niet bij constante snelheden!

Al de bedrijven die ik heb aangeschreven voor een RVS-uitlaat op maat zijn unaniem in hun verstrekte advies. Begin altijd eerst met het vervangen van je einddemper door een sport-einddemper van RVS (deze zijn in diverse maten verkrijgbaar, allemaal met een bijbehorend geluid). Ben je dan nog niet tevreden, dan bestaat er altijd de mogelijkheid om de middendemper te vervangen door een middenpijp. Dat scheelt enorm in het geluid, maar is lang niet altijd nodig.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.