Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: RiriassaQV op 11 januari 2011, 23:17:13
-
de naam van de topic zegt het al :p ,ik wilde even een plek creeeren om inspiratie op te doen voor eventuele projecten aan de giulietta.
het mag van alles zijn ; van bodykits tot bekleding naar motorupgrades ....
ik start zelf met deze :
http://www.vankouwen.nl/nieuw/?id=171931&page=1
dit vind ik wel cool dat matzwart :cool:
-
Matzwart is ook heel cool. Ben alleen bang dat je het gauw zat wordt. Bovendien lijkt het mij dat je snel voor "sjonnie" wordt uitgemaakt.
gr.
zoef
-
Als je het zat bent, haal je het er gewoon weer vanaf :), want die Juul is echt niet mat zwart gespoten...
-
ik vind matzwart overigens niets met Sjonnie te maken hebben..........zoveel zie je het nou ook weer niet en ik zie het al helemaal niet op de goedkope Sjonniebakken
-
vind het altijd wel mooi hoe ze het voorelkaar krijgen dat wrappen ik krijg nog geen stickertje recht opgeplakt
-
ik vind matzwart overigens niets met Sjonnie te maken hebben..........zoveel zie je het nou ook weer niet en ik zie het al helemaal niet op de goedkope Sjonniebakken
ik zei ook niet dat het op goedkope sjonniebakken zat, maar je hebt een grotere kans dat er op wordt aangesproken. (als patser dan) Nogmaals, ik vind zelf ook matzwart een supergeile kleur. Sterker nog, matzwart is het nieuwe wit, als je begrijpt wat ik bedoel. (en ik heb zelf een witte besteld:confused:)
-
Matzwart is wel cool, maar dan moet de auto verder er ook wel wat bruter uitzien als dit voorbeeld :rolleyes:
-
Matzwart is wel cool, maar dan moet de auto verder er ook wel wat bruter uitzien als dit voorbeeld :rolleyes:
Die maragoni in Matzwart lijkt mij cool !! , met de groene banden en matzwarte velgen
-
Die was al matgrijs, dat vind ik persoonlijk nog cooler :)
-
http://www.flickr.com/photos/arjendebok/5292524739/
mooiere savali kleuren combo ....
-
Dit is ook de Savali auto die er tijdens de meeting zal zijn (mits tussentijds niet verkocht).
-
Dit is ook de Savali auto die er tijdens de meeting zal zijn (mits tussentijds niet verkocht).
cool :p
-
hier nog een paar photoshop's de rooie vind ik wel geslaagt
(http://i616.photobucket.com/albums/tt242/fjodor2006/Alfa_Romeo-Giulietta__tuning_final.jpg)
(http://i616.photobucket.com/albums/tt242/fjodor2006/4714228535_145750a845.jpg)
(http://i616.photobucket.com/albums/tt242/fjodor2006/Alfa_Romeo-Giulietta_2011_tuning_rebaixado-1.jpg)
(http://i616.photobucket.com/albums/tt242/fjodor2006/9185-1.jpg)
-
Getver; net tupperware-Golfjes...
-
Getver; net tupperware-Golfjes...
dat klopt wel maar die laatste kan zo de dtm in
-
maar waarom moeten ze altijd zo overdrijven met het verlagen ..... come on ,bedenk is mooie kits.....
-
Alfa Gliulietta by Nilfisk :-)
-
Dit is trouwens de eerste Savali Juul, die is ondertussen verkocht:
(http://www.driving-fun.com/images/artikelen/8852.jpg)
-
ik vind die witte Savali dan meer tot zijn recht komen dan de zwarte (laatste).. of ben ik met een Bianco gewoon bevooroordeeld? :o
-
Ik vind die zwarte ook vet, vooral de velgen beter dan op de witte (maatje groter he). Maar inderdaad, vallen de sportieve bumperdelen wel minder op.
-
ik vind die witte Savali dan meer tot zijn recht komen dan de zwarte (laatste).. of ben ik met een Bianco gewoon bevooroordeeld? :o
ik heb deze zwarte in het echt gezien , ik vind het maar niks omdat het nero etna (rode gloed) is en de lak is gewoon raar in combi met de bumperdelen.
je krijgt zo het gevoel van de bumpers moeten opvallen maar toch ook weer niet ...... (op de pers-foto's lijk het mooier omdat je denk dat het de nero is) ,en bij mijn foto zie je ook dat het etna is
(http://www.alfagiuliettaclub.nl/for/attachment.php?attachmentid=66&d=1294942840)
-
die rode gloed is net alsof er een andere kleur onder zat, maar overgespoten is.. ??
-
Je hebt helemaal gelijk, dacht dat het nero 601 was. Nero Etna vind ik sowieso niet zo mooi (excuses voor iedereen die er eentje heeft of besteld heeft :rolleyes:)
-
http://www.carrozzeriacadamuro.it/?p=1580
cadamuro design op zich wel leuk niet zo overdreven
-
bijna exact hetzelfde als van alfa zelf , maar die spoiler is wel cool ,zou die over de standaard heen worden geplakt ?? (dan misschien voor een zwarte kijken :p)
-
Erg mooi, die complete cadamuro set. (eigenlijk altijd wel cool spul) Maakt je Juul wel heel dik gelijk.
-
als je de voorbumper van maragoni neemt en de diffuser van camaduro dan is het pas een dikke Giulietta !! :)
-
Vind ik die cadamuro lip toch vele malen mooier dan die wannabe Ferrari bumper.
-
Vind ik die cadamuro lip toch vele malen mooier dan die wannabe Ferrari bumper.
ieder so zijn persoonlijke voorkeuren ,en daar zullen de Giulietta's zometeen op de meeting ook van elkaar onderscheiden :)
-
Idd.. Al die diverse uitvoeringen, maakt het leuk ! :)
-
Normaal gesproken is Cadamuro veel heftiger, desalniettemin vind ik ook deze set niets, ziet er vooral bij de voorbumper wat te opgeplakt uit.
-
Voorlip moet je sowieso altijd mooi strak laten plamuren met de rest van de bumper. Zodat het er niet echt "opgeplakt" uit ziet. Veel mensen doen dit niet omdat het gewoon wat duurder is.
Had ik ook met me GTV.. de Novitec lip was helemaal strak geplamuurd met de rest van de bumper. En je zag niet dat het uit 2 delen bestond.
Edit: nog even terug gekeken naar de foto's van die giulietta.. ik vind het eigenlijk helemaal niet verkeerd staan zoals op de foto. Dat randje aan de zijkant van de lip, vind ik eigenlijk wel mooi staan.
(http://www.carrozzeriacadamuro.it/wp-content/uploads/2011/01/IMG_34221.jpg)
-
Voorlip moet je sowieso altijd mooi strak laten plamuren met de rest van de bumper. Zodat het er niet echt "opgeplakt" uit ziet. Veel mensen doen dit niet omdat het gewoon wat duurder is.
Had ik ook met me GTV.. de Novitec lip was helemaal strak geplamuurd met de rest van de bumper. En je zag niet dat het uit 2 delen bestond.
ik vind het ook mooier als het strak getrokken is ,alleen vind ik het nu bij mijn QV niet erg omdat het in contrast is .......
-
waarneer komt een tuner met voorspatbord luchtrooster (a la 8C) zoals bij deze mito ??
(http://www.gtscene.com/wp-content/uploads/2009/06/alfa-romeo-mito1.jpg)
zou een goede vervanging zijn voor diegene die hun QV-logo er niet op willen :p
-
Gewoon een rooster bestellen van een 8c.. en die inbouwen. Roostertje kost maar iets van 2500,- euro hoorde ik een keer. :rolleyes:
-
(http://www.gtscene.com/wp-content/uploads/2009/06/alfa-romeo-mito1.jpg)
soheej, ziet er vet uit die mito!
-
Gewoon een rooster bestellen van een 8c.. en die inbouwen. Roostertje kost maar iets van 2500,- euro hoorde ik een keer. :rolleyes:
nou ik verwacht dan wel dat ze hem inbouwen :p
-
Gewoon een rooster bestellen van een 8c.. en die inbouwen. Roostertje kost maar iets van 2500,- euro hoorde ik een keer. :rolleyes:
Hehe, ja die vent was hem op de snelweg verloren op weg naar Italië voor het 100 jarige bestaan :)
-
Idd.. ging om die gast.. :)
-
Hehe, ja die vent was hem op de snelweg verloren op weg naar Italië voor het 100 jarige bestaan :)
zou dat roostertje nog langs de snelweg liggen ?:o
-
gewoon weg perfect ,mooie Giul lekkere muziek en natuurlijk lekker brommetje :P ,als je nou niks voelt voor een giulietta .....
[video=youtube;-NjYAd9MyCE]http://www.youtube.com/watch?v=-NjYAd9MyCE[/video]
-
vooral op dat dijkweggetje (met rode fietstrookjes) geeft het mooie geluid weer!
en die achterlichten in de "winkesltraat".. :cool:
-
Leuk filmpje :)
-
Het is een mooie brute Giulietta, dat zeker ik vind hem alleen niet zo Savali achtig volgens mij is hij alleen gechipt, verlaagd en bestickerd bij Vireo.
De rest komt gewoon uit de accessoires folder en velgen van een 159, vroeger deden ze dat wel anders met de 33 Samfredo bijvoorbeeld;)
-
Dat was de goeie oude tijd. "Helaas" lenen de moderne motoren zich niet meer zo erg voor vlakken, blueprinten en dat soort grapjes. Of beter, zeker bij turbomotoren is het tegenwoordig een kwestie van de software herprogrameren en je hebt er zo een handjevol pk's bij :) En qua uiterlijk? De Juul is al mooi genoeg van zichzelf :)
-
Ik vind ook niet dat de juul dikke spoilers nodig heeft absoluut niet.
Maar ik bedoel ze pakken uiterlijk bijna alle accessoires van Alfa en ze noemen het de Savali uitvoering beetje jammer.
Vroeger ontwikkelde ze zelf spoilers denk maar de achterklep van de 155 met geintegreerde spoiler.
En de 33 met f40 kofferbakspoiler en Maserati shamal paravan spoiler (vond ik zelf een beetje teveel van het goede) maar goed dat was Savali!!
Het zal wel met de crisis en overname van Vireo te maken hebben, een leek weet immers niet dat het uit de accessoires folder komt.
-
Ik vind ook niet dat de juul dikke spoilers nodig heeft absoluut niet.
Maar ik bedoel ze pakken uiterlijk bijna alle accessoires van Alfa en ze noemen het de Savali uitvoering beetje jammer.
Vroeger ontwikkelde ze zelf spoilers denk maar de achterklep van de 155 met geintegreerde spoiler.
En de 33 met f40 kofferbakspoiler en Maserati shamal paravan spoiler (vond ik zelf een beetje teveel van het goede) maar goed dat was Savali!!
Het zal wel met de crisis en overname van Vireo te maken hebben, een leek weet immers niet dat het uit de accessoires folder komt.
ze proberen daar nu bij vireo savali weer nieuw leven in te blazen met als eerst model de mito savali , ideeen zoals eigen onderdelen ontwikkel zijn liggen misschien in de vriezer voor als de tijd rijp is ...
-
cool , cadamuro kit is te bestellen
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Body-Styling:::1_405_407.html
spoiler spreek me aan
-
ik vind die diffuser met de 2 pijpen in het midden wel gaaf!
-
Echt wel!!!!
-
zie alleen nergens op de site waar je die middenpijpen kan bestellen, en dat zou juist zo handig zijn
-
Da's ook weer in de stijl van de Mito GTA.
-
als die er voor een paar honderd bij te doen is, doe ik het meteen!
-
waar kom ik aan die pijpen jongens?
-
Op de site van Cadamuro staan die pijpen ook nog niet.
-
nee, en dat is een beetje eh.. kutterig
-
Op maat laten maken bij EPS is een optie.
-
wie is EPS en waar zitten die?
-
www.uitlaten.com (http://www.uitlaten.com)
-
www.uitlaten.com (http://www.uitlaten.com)
Ik ben vast aan het rondkijken voor een andere einddemper (en eventueel een andere middenpijp) om het geluid van de QV straks aanzienlijk te verbeteren. Heb EPS gebeld en een andere einddemper met 2 x 100 mm eindstukken voor de QV komt bij hun in totaal op € 1100,00. Een hele hoop geld voor alleen een einddemper en eindstukken. Ragazzon komt op € 630,00, alleen dan moet hij er nog onder worden gezet (door wie?) Savali komt incl. alles (ook met de 100 mm eindstukken) op € 880,00, maar is dan wel van ijzer i.p.v. RVS. Rob, jij laat alles (volgens Arie van A-Repair) vervangen door Supersprint, maar dat kost helemaal een vermogen. Waarom jouw keuze voor Supersprint? Ik ga me nog maar eens lang en diep beraden wat het gaat worden. Heb nog ruim 2 maanden de tijd, dus dat moet lukken.
-
Keuze voor Supersprint is een keuze voor kwaliteit. Niet alleen de "look and feel" óók voor wat betreft eventuele prestatieverbeteringen.
-
Ik ben vast aan het rondkijken voor een andere einddemper (en eventueel een andere middenpijp) om het geluid van de QV straks aanzienlijk te verbeteren. Heb EPS gebeld en een andere einddemper met 2 x 100 mm eindstukken voor de QV komt bij hun in totaal op € 1100,00. Een hele hoop geld voor alleen een einddemper en eindstukken. Ragazzon komt op € 630,00, alleen dan moet hij er nog onder worden gezet (door wie?) Savali komt incl. alles (ook met de 100 mm eindstukken) op € 880,00, maar is dan wel van ijzer i.p.v. RVS. Rob, jij laat alles (volgens Arie van A-Repair) vervangen door Supersprint, maar dat kost helemaal een vermogen. Waarom jouw keuze voor Supersprint? Ik ga me nog maar eens lang en diep beraden wat het gaat worden. Heb nog ruim 2 maanden de tijd, dus dat moet lukken.
@ erik , kom naar de meeting als je kan .... Rob is daar ook en ik ben net als jouw ook opzoek naar een ander uitlaatsysteem... (als het goed is heeft Rob tegen die tijd zijn supersprint er al op zitten ;))
ik heb de 100 mm eindstukken al dus bij mij zal het altijd nog goedkoper zijn.... (en savali haalt gewoon de hele einddemper weg )
-
@ erik , kom naar de meeting als je kan .... Rob is daar ook en ik ben net als jouw ook opzoek naar een ander uitlaatsysteem... (als het goed is heeft Rob tegen die tijd zijn supersprint er al op zitten ;))
ik heb de 100 mm eindstukken al dus bij mij zal het altijd nog goedkoper zijn.... (en savali haalt gewoon de hele einddemper weg )
Misschien wel een goed plan om naar de meeting te komen. Heb de Giulietta nog niet en zal dus met de GT moeten gaan. Word ik dan wel toegelaten? :).
-
Misschien wel een goed plan om naar de meeting te komen. Heb de Giulietta nog niet en zal dus met de GT moeten gaan. Word ik dan wel toegelaten? :).
tuurlijk , giulietta staat al in bestelling dus die tegenprestatie hoeft niet meer te doen. ;):p
-
Keuze voor Supersprint is een keuze voor kwaliteit. Niet alleen de "look and feel" óók voor wat betreft eventuele prestatieverbeteringen.
Is Ragazzon geen goede kwaliteit dan? Heb geen ervaring met het merk, maar ziet er wel goed afgewerkt uit en in dezelfde configuratie is Supersprint ruim € 200,00 duurder.
-
Jawel, Ragazzon, CSC etc. is allemaal wel goed van kwaliteit, maar Supersprint is gewoon top of the line. Tenminste, dat is mijn ervaring.
-
Supersprint past gewoon mooi en doet ook nog wat voor het vermogen.
Heb onder m'n 147GTA een complete supersprint uitlaat incl. spruitstukken,
leverde ca. 20PK op op de rollenbank, in combinatie met nokkenassen, luchtinlaat en chip gingen we van 250 naar 295PK
Vandaar de keus voor een Supersprint onder de Giulietta. Ik hoop dat ik 6 maart redt.
De QV staat nu nog in Volkel bij Intrax suspention.
De complete uitlaat is ook nog niet binnen.
wordt vervolgd.
-
Dit is ook een lekker systeempje voor de QV overigens;
[video=youtube;wssb1tkLOo4]http://www.youtube.com/watch?v=wssb1tkLOo4&feature=related[/video]
-
Behalve dan dat ik het geluid niet kan aanzetten (zal wel aan mijn klapjap liggen) vind ik dit er mooi uitzien. Maarrrrr welk merk is dit?
-
Behalve dan dat ik het geluid niet kan aanzetten (zal wel aan mijn klapjap liggen) vind ik dit er mooi uitzien. Maarrrrr welk merk is dit?
Zo te lezen .....Ragazzon :D
-
Zo te lezen .....Ragazzon :D
Geen Ragazzon. Powerful is een op zichzelf staand merk net als Sebring, Remus, Supersprint, enz.
-
en hoe is de kwaliteit van een powerful?
-
Geen idee Bennie. Ik ken de naam, meer niet. Ik ben zelf offertes aan het opvragen bij EPS, Skytune en PM Performance. Allemaal full RVS en speciaal op maat gemaakt. Ook het geluid kan aan je eigen wensen worden aangepast. Ben benieuwd.
-
@Erik
Ik ben ook benieuwd naar wat er uit de bus komt.
-
Geen idee Bennie. Ik ken de naam, meer niet. Ik ben zelf offertes aan het opvragen bij EPS, Skytune en PM Performance. Allemaal full RVS en speciaal op maat gemaakt. Ook het geluid kan aan je eigen wensen worden aangepast. Ben benieuwd.
Is er een speciale reden waarom je voor een op maat gemaakt exemplaar gaat? Voldoen de andere aftermarket systemen niet of ben je echt op zoek naar een specifieke sound?
-
Is er een speciale reden waarom je voor een op maat gemaakt exemplaar gaat? Voldoen de andere aftermarket systemen niet of ben je echt op zoek naar een specifieke sound?
Het is meer een combinatie van redenen. Al mijn Alfa's rustte ik uit met Madeno Racing uitlaatsystemen omdat ik die sound gewoon het mooiste vond en kwalitatief waren ze ook erg goed. Madeno doet niets meer voor de moderne Alfa's dus moet je ergens anders gaan kijken. Mijn huidige GT 3.2 heeft er CSC onder en klinkt ook erg goed, maar een V6 is natuurlijk niet te vergelijken met de toekomstige QV die ik krijg. Het is moeilijk voor te stellen hoe b.v. een Ragazzon of een Supersprint gaat klinken onder een QV. Geluidsfragmentjes op Internet zeggen ook niet alles en daar komt nog bij dat b.v. Supersprint een flink prijskaartje heeft. EPS kost ongeveer het zelfde, maar is dan wel helemaal op maat gemaakt. PM Performance en Skytune zijn flink goedkoper, bieden 3 tot 5 jaar garantie op alles en staan op de forums van de Alfaclubs erg goed bekend. Tevens kan je daar de sound precies laten afstemmen naar je eigen idee. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het is best een interessante optie.
-
supersprint heb ik bij een vriend met een QV twee weken terug gehoord en even mee kunnen rijden. Het ging hier om een kit vanaf de middendemper alles van Supersprint. Hoewel het gaaf klinkt en er hele stoere plofjes in de uitlaat zitten bij gaslos, wordt dit toch vervelend na een paar km. Rondje binnendoor en daarna zeker op de snelweg voel je je een half 'petje' met die donkere brom door de auto heen. Het is té aanwezig en voor mij reden om dat niet te nemen. Hij heeft zelf ook de standaard spullen weer terug laten zetten overigens.
Ik had het idee om het geluid van de GTA een beetje terug te halen op de QV, maar daarvoor moet ik 't niet doen. Het wordt nooit een V6, en zo'n aanwezige/dreinende 4-in-lijn wordt ik blijkbaar niet enthousiast van. Voorlopig dus nog even OEM. :)
-
Ok, persoonlijk zou bij mij niet alleen de sound maar ook een eventuele performance toename een rol spelen, zeker bij een turbomotor. De uitlaten van Supersprint worden allemaal ontwikkeld met behulp van een rollenbank juist óók daarvoor (en de pasvorm is sowieso perfect). Dat mis ik dan weer bij een op maat gemaakte uitlaat, hoewel dat natuurlijk ook veel voordelen heeft. Zoals je zelf al zegt kun je enigszins kiezen in geluid maar heb je ook meer keuze in eindstukken.
-
supersprint heb ik bij een vriend met een QV twee weken terug gehoord en even mee kunnen rijden. Het ging hier om een kit vanaf de middendemper alles van Supersprint. Hoewel het gaaf klinkt en er hele stoere plofjes in de uitlaat zitten bij gaslos, wordt dit toch vervelend na een paar km. Rondje binnendoor en daarna zeker op de snelweg voel je je een half 'petje' met die donkere brom door de auto heen. Het is té aanwezig en voor mij reden om dat niet te nemen. Hij heeft zelf ook de standaard spullen weer terug laten zetten overigens.
Ik had het idee om het geluid van de GTA een beetje terug te halen op de QV, maar daarvoor moet ik 't niet doen. Het wordt nooit een V6, en zo'n aanwezige/dreinende 4-in-lijn wordt ik blijkbaar niet enthousiast van. Voorlopig dus nog even OEM. :)
Er zijn natuurlijk verschillende setups mogelijk, maar wat ik begrijp was het alleen de einddemper?
-
middendemper was weg, en de supersprint einddemper zat eronder. (+ eindstukken, maar die doen natuurlijk verder niet veel behalve goed smoelen)
Dit setje eigenlijk:
(http://www.supersprint.com/public/images/33979.jpg)
-
Kijk, en daar zit hem het verschil. Deze setup is óók met middendemper te verkrijgen ipv een rechte pijp. Mijn ervaring leert dat met middendemper echt een wereld van verschil maakt wel lekker geluidje bij optrekken enzo, maar niet bij constante snelheden!
-
Toch nog eens opnieuw overwegen dus. :) Ik zou het graag wel eens een keer horen bij iemand met supersprint mét middendemper, want het is met een 4-cil al snel een irritant geluid.
-
Kijk, en daar zit hem het verschil. Deze setup is óók met middendemper te verkrijgen ipv een rechte pijp. Mijn ervaring leert dat met middendemper echt een wereld van verschil maakt wel lekker geluidje bij optrekken enzo, maar niet bij constante snelheden!
Al de bedrijven die ik heb aangeschreven voor een RVS-uitlaat op maat zijn unaniem in hun verstrekte advies. Begin altijd eerst met het vervangen van je einddemper door een sport-einddemper van RVS (deze zijn in diverse maten verkrijgbaar, allemaal met een bijbehorend geluid). Ben je dan nog niet tevreden, dan bestaat er altijd de mogelijkheid om de middendemper te vervangen door een middenpijp. Dat scheelt enorm in het geluid, maar is lang niet altijd nodig.