!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

modellisimo
130

• Type Alfa: Alfa Giulietta
    Amico del club - Alfist
DAB radio
« Gepost op: 24 januari 2025, 07:47:26 »
Ik heb een vraag over het ontvangst van mijn DAB radio. In mijn Giulietta zit een standaard connect 6,5 radio met DAB, Navi enz. Ik heb de auto pas net. In het begin was de ontvangst goed. Echter nu heb ik vaak geen DAB ontvangst. FM werkt wel normaal. Ik weet niet of bij deze, uit 2018, ook de antenne kabels door de achterklep lopen. Heeft iemand hiermee ervaring? Slechte antennevoet, antenne versterker of kabvelbreuk? Wat zou het kunnen zijn.
*

Richard6666
140

• Type Alfa: Giulietta
    - Alfist
Re: DAB radio
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2025, 09:36:54 »
Antennevoet is het meest waarschijnlijke

Ik heb er 1 van een 500 opgezet scheelt 50 euro tenopzichte van giulietta ebay.de
*

modellisimo
130

Amico del club - Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2025, 09:44:26 »
Bedankt.  Ik had al zo'n vermoeden. Ik moet volgende week vrijdag naar de garage. Auto heeft nog garantie. Kan ik dat gelijk aangeven.
*

fabio12
49

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2025, 19:44:26 »
De DAB functie van de Giulietta is volgens mij best een zorgenkindje, er zijn genoeg problemen over te vinden. Wat ik weleens heb gelezen is dat het soms software gerelateerd kan zijn en het kan helpen om je Uconnect eens te herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit kan het probleem (tijdelijk) oplossen maar onthoud wel dat hiermee ook je andere instellingen hersteld worden.

Mijn DAB ontvangst is ook niet super. Ik ontvang wel een paar lokale zenders maar daar blijft het ook bij. Bij het uitlezen bleek het een storing in de (passieve) antenne te zijn, iets met de voltage die niet goed is.
*

modellisimo
130

Amico del club - Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2025, 19:50:35 »
Toen ik de auto ging ophalen had ik veel meer zenders. Ook bij mij thuis. Nu stast de auto buiten en het is wel erg vochtig geweest. Ik zal hem eens uit laten lezen.
*

modellisimo
130

Amico del club - Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2025, 20:59:18 »
De antenne is in orde. Weet iemand of er een module te koop is om het DAB signaal extra te versterken? Met het heldere weer heb ik al beter ontvangst. De Pioneer in mijn oude Giulietta had een veel beter ontvangst.