!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.728

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: dakdrager van mijn Giulietta maak krassen op de dak
« Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2019, 20:55:46 »
Citaat van: Hylke op  6 maart 2019, 16:48:12
Citaat van: Hylke op  6 maart 2019, 16:48:12
Mijn ervaring met niet-originele dakdragers is dat vanaf 140 het best een hoop herrie geeft.
Vanaf 170 is het niet meer te doen doordat de wind dan langs de deurrubbers komt.

Da's wel lef hebben, om met een dakkoffer dit soort snelheden te rijden. Zo'n dakkoffer, het sluitmechanisme en de montagepunten van koffer en dakdragers zijn berekend op snelheden van maximaal 140 km/h. Vandaar het advies om met maximaal 120 km/h te rijden. De krachten boven 140 km/h zijn zo groot dat het regelmatig voorkomt dat het slotmechanisme afbreekt. Onderweg op vakantie al genoeg ellende gezien. Bijkomend probleem is dat je niet verzekerd bent in dat geval. Ook niet voor alle vervolgschade wat betreft achteropkomend verkeer.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Hylke
75

  • Type Alfa: Ja
  • **
    - Junior Alfist
Re: dakdrager van mijn Giulietta maak krassen op de dak
« Reactie #16 Gepost op: 8 maart 2019, 09:44:51 »
Citaat van: bekkie op  6 maart 2019, 20:55:46
Citaat van: bekkie op  6 maart 2019, 20:55:46
Da's wel lef hebben, om met een dakkoffer dit soort snelheden te rijden. Zo'n dakkoffer, het sluitmechanisme en de montagepunten van koffer en dakdragers zijn berekend op snelheden van maximaal 140 km/h. Vandaar het advies om met maximaal 120 km/h te rijden. De krachten boven 140 km/h zijn zo groot dat het regelmatig voorkomt dat het slotmechanisme afbreekt. Onderweg op vakantie al genoeg ellende gezien. Bijkomend probleem is dat je niet verzekerd bent in dat geval. Ook niet voor alle vervolgschade wat betreft achteropkomend verkeer.

De meeste dakkoffers inderdaad wel, maar die van Packline zijn speciaal ontwikkeld om tot 250 km/u door te gaan.
*

Juve
6

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170
  • *
    - Startende Alfist
Re: dakdrager van mijn Giulietta maak krassen op de dak
« Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2019, 13:24:23 »
Tegen het fluiten: isolatiebuis (voor om waterleiding te doen)  helpt. Juiste diameter kopen dat hij er goed strak omheen zit, om de horizontale balkjes - die er om aerodynamische redenen op zouden zitten...
Geen effectief design dus.

Precies, in het verleden bij onze 166 dakdragers ook toegepast.

m.b.t. de krassen, ik plakte altijd wat stukjes van die doorzichtige raamfolie op het dak waar de dragers zaten als extra bescherming.
Dat spul heeft geen lijm dus trek je er ook zo weer af.

Maakt het dan nog uit welke kant van die raamfolie je op het lak van je auto doet, of is het om het even.

P.s.  ben al vaak met Giulietta met originele dakdrager op vakantie geweest,  in eerste instantie tochtstrips gebruikt, werkte prima maar deze  kwamen na verloopt van tijd los. De laatste paar keer een isolatiebuis gebruikt, werkt perfect.
*

Robbie146
782

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: dakdrager van mijn Giulietta maak krassen op de dak
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2019, 15:11:08 »
Om het even, al "plakt" het spul natuurlijk maar aan één kant.
Echt lijm zit er niet op, je trekt het er zo weer af zonder residu op je lak.