!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

bartvks
97

• **
    - Junior Alfist
    • http://www.duckys.be
dakdragers
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2011, 09:28:45 »
Citaat van: borglevens;9730
Heb je de box ondertussen al geprobeerd? ik heb deze avond mijn dragers geplaatst (best onhandig systeem), maar ze zijn slechts 80 breed en volgens de instructies mag je daar niet boven gaan met je lading. dan wordt het aantal boxen al snel heel beperkt want echt lang kan hij ook niet zijn... en hoe korter hoe breder... Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een koffer op de Giulietta?
wat betreft de 90 per uur, ik vermoed dat Alfa zich gewoon een beetje indekt. Als iemand van ikea een halve winkel meepakt en het schiet los, dat ze niet moeten komen klagen.

Ben niet van plan me hier veel van aan te trekken... ben dan ook niet van plan 220 te rijden met de box (hoogstens 180 :) )

Denk dat dit gewoon een indekkingsclausule is van Alfa (en andere merken wss)
Maar vind dat 80 cm wel erg smal is voor dragers... (kan toch bijna niet?) de Giulietta is bijna 1m80 breed... dan lijken de dragers van 80 me wel erg klein...
*

janssen
69

• **
    - Junior Alfist
dakdragers
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2011, 09:28:42 »
Kijk eens op deze site, daar koop je originele voor 190 ex btw.

http://www.tuynder.nl/tuynder/#catalogus
1.6 JTDm Distinctive, Sport Pack 1 met 18" Turbina, Pack Premium, Alu Spiegels, Eibach verlaging en Squadra tuning:))
*

Haha
5

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2011, 21:32:16 »
Net terug van Spanje met de originele Giulietta dakdragers en D-box (http://www.dbox.be/) erop. 130 km/h en met momenten sneller geen probleem. Wel veel windgeruis met en zonder box bij snelheden boven 90 km/h. Toch een zalige rit met de QV :cool: en de extra ruimte was welkom.
De dakdragers komen inderdaad zeer hoog (de box kon er toch niet onder ;)) en zijn met heel wat sleutelwerk en na wat oefenen te monteren in een 5-10 min. Ter info: met de D-box kon de koffer niet tot het uiterste open en de achterspoiler drukte dan tegen de onderkant.
*

bartvks
97

• **
    - Junior Alfist
dakdragers
« Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2011, 22:05:43 »
is idd een heel geharrewar die dragers monteren, heb al es geoefend en de eerste keer toch bijna n half uur mee bezig geweest... ook gemerkt dat ik nadien waar de rubberpoten stonden lichte krasjes had (meteen uitgepolished natuurlijk).... hoe voorkomen jullie dit? leggen jullie er wat tussen ofzo?
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
dakdragers
« Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2011, 10:14:06 »
ben ook zeker drie kwartier bezig geweest de eerste keer om die originele Alfa dakdragers te plaatsen. Geen last van krasjes gehad gelukkig. Zit bij jullie de voorste dakdrager ook niet helemaal lekker ? Het rubberen voetje drukt niet egaal aan op je dak ? En de achterste dakdrager lijkt wel weer iets te smal, waardoor je de schroefdopjes nog maar net op het boutje gedraaid krijgt ?
*

bartvks
97

• **
    - Junior Alfist
dakdragers
« Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2011, 14:37:27 »
Citaat van: WalterW;10480
ben ook zeker drie kwartier bezig geweest de eerste keer om die originele Alfa dakdragers te plaatsen. Geen last van krasjes gehad gelukkig. Zit bij jullie de voorste dakdrager ook niet helemaal lekker ? Het rubberen voetje drukt niet egaal aan op je dak ? En de achterste dakdrager lijkt wel weer iets te smal, waardoor je de schroefdopjes nog maar net op het boutje gedraaid krijgt ?

Was idd ook mijn ervaring... vooral achteraan lastig....
*

borglevens
4

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #21 Gepost op: 29 juni 2011, 16:38:29 »
de eerste keer gaat het wat moeilijk, de tweede keer al iets makkelijker.
let wel goed op, bij mij waren de lettertjes verkeerd (a,b,c,d), één of andere italiaan had
ze verkeerd aangebracht, c en d waren omgekeerd. ik heb me gebaseerd op de serienummers die op de onderdelen staan.
elke voet heeft een kort en een lang uiteinde tov de drager zeg maar, eigenlijk moet het lange uiteinde altijd naar voor gericht zijn. je zou verwachten dat het bij de achterste net andersom is maar dat is dus niet. het lijken zo wel 2 dakspoilers. zo dus: /|  /| (en niet: /|  |\ )
Waar ik nog het meeste tijd aan heb verspeeld
zijn de afdekplaatjes. bij 3 op 4 kreeg ik de sleutel maar na veel trekken en sleuren omgedraaid. met alle risico dat ie afbreekt.
ze zijn idd zeer hoog, maar ik heb een bermude 930 (169cm op 70) in zwart en die past er mooi op, zonder dat mijn antenne te veel doorbuigt. de koffer is ook maar 40 hoog, heb ik speciaal op gelet, anders wordt het echt te hoog naar mijn smaak.
*

WalterW
526

- Super Alfist
dakdragers
« Reactie #22 Gepost op: 29 juni 2011, 22:52:44 »
Klopt, die sleutel draait met zeer veel geweld nog net rond... Interessant wat je zegt over die Italiaan...zat ik ook steeds aan te denken, zal iemand het verkeerd geplakt hebben ? Ik ga je suggestie zeker proberen om ze als twee dakspoilertjes te monteren. Thanks !
*

vosjde
5

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #23 Gepost op: 1 augustus 2011, 13:51:58 »
Bij mijn dakdragers ontbreken de sleutels. :confused: Ik had de set al liggen vanaf de levering in oktober maar tot nu toe niet gebruikt...
Ik heb de set maar weer teruggebrcaht naar de dealer.
Daarna volgt dan de uitdaging om ze te monteren. Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen!
*

vosjde
5

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #24 Gepost op: 8 augustus 2011, 09:22:53 »
Ik heb inmiddels een nieuwe set gekregen van de dealer, netjes afgehandeld dus :)
Het monteren valt wel mee, de achterste drager is inderdaad iets lastiger, maar wel goed te doen.
De sleutel draait bij mij gewoon soepel om.

En tja... de dragers zijn erg hoog, het is geen gezicht en de wind fluit boven de 110 km.
Maar goed voor een vakantie van 2 weken gaat dat wel lukken zo.
*

WalterW
526

- Super Alfist
dakdragers
« Reactie #25 Gepost op: 8 augustus 2011, 18:41:54 »
Jaaaa, dat gefluit kan ik me nog wel herinneren....vandaar dat ze adviessnelheid 90 aangeven... Ik dacht eerst dat het van mijn koffer kwam. Maar nee, het zijn alleen de dakdragers...
*

ezriblaauw
2

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #26 Gepost op: 3 januari 2012, 21:35:18 »
Hallo,

Voor de wintersport heb ik dakdragers en een skibox nodig. Is dit de juiste voetenset? http://www.dakdragervoordeel.nl/thule-voetenset-thule-951.html Of moet ik deze hebben? http://www.dakdragervoordeel.nl/thule-voetenset-thule-754.html

Hoor graag van jullie!
*

frankenstein
129

- Alfist
dakdragers
« Reactie #27 Gepost op: 4 januari 2012, 14:16:25 »
heeft er iemand een foto van een giulietta met die koffer op zen dak? ik kan er geen vinden op het internet

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

linny
324

- Senior Alfist
dakdragers
« Reactie #28 Gepost op: 4 januari 2012, 17:06:33 »
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

frankenstein
129

- Alfist
dakdragers
« Reactie #29 Gepost op: 4 januari 2012, 17:30:26 »
danku schat

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]