!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Wat een k*tsysteem, eerst al een 1,5 uur bezig geweest met montage, heel onhandig. Nu net terug uit Oostenrijk, het lijkt wel een fluitje op het dak, geen geluid en veel erger dan her geruis met vorige auto'sMoet volgend jaar echt anders want het is tussen de 120 en 150 geen doen.Wellicht dat thule dan inmiddels een systeem heeft.Alfadragers echt niet aan te bevelen.Grt Ruud valentijn:mad:
Ik heb dagdragers van het merk Prealpina gekocht. Perfecte montage en geen bijgeluiden. Te koop via een wereldwijde veilingsite. Zoek maar op de duitse variant, dachtrager giulietta
het wordt tijd voor een Juul SW, lijkt me.....
Wat een k*tsysteem, eerst al een 1,5 uur bezig geweest met montage, heel onhandig. Nu net terug uit Oostenrijk, het lijkt wel een fluitje op het dak, geen geluid en veel erger dan her geruis met vorige auto'sMoet volgend jaar echt anders want het is tussen de 120 en 150 geen doen.Wellicht dat thule dan inmiddels een systeem heeft.Alfadragers echt niet aan te bevelen.GrtRuud valentijn:mad:
Klopt, waardeloos, is zoals al eerder gezegd echt een foutief italiaans design, waar men te laat achter is gekomen, want als oplossing heeft men in de manual gezet dat aangeraden wordt niet harder dan 90 met de dakdragers te gaan....hahahah dat is precies het punt dat de piep aanvangt...
Nadat ik had gelezen over de 'gefluit' van de dakdragers en de tips op dit forum (o.a. montage van pijpisolatiemateriaal rondom de vleugels van de dragers) ben ik, mede op basis van een weekje wintersport met dakkoffer (inderdaad: veel gefluit), eens gaan experimenteren. Eerst eens geprobeerd met dat isolatiemateriaal dat je rondom verwarmingsleidingen aanbrengt. Het resultaat was dramatisch; het gefluit was weliswaar weg, maar daar kwam een zeer irritante zware en lage trilling voor terug. De weerstand was blijkbaar te hoog. Dit bracht me op het idee om bovenaan de vleugels (dus de dunne strips onder de eigenlijke drager) een tochtstrip te plakken, zo een die je ook voor ramen en deuren gebruikt. Want volgens mij ontstaat de fluittoon als gevolg van een te hoge trekspanning op de vleugels, dit als gevolg van het aandraaien van de moeren. De tochtstrip zou de trilling als gevolg van deze spanning (deels) op moeten heffen. Tot zover de theorie. Ik was dus ook erg benieuwd of dit in de praktijk zou werken. En warempel, geen enkele fluittoon meer te horen! We zijn met 130 door Frankrijk gereden, met alleen het normale windgeruis dat je altijd bij een dakkoffer hoort. Maar dat bleef allemaal mooi op de achtergrond. Dus wie de originele dakdragers heeft en de fluittoon zat is: probeer het eens met een tochtstrip!
Citaat van: bekkie op 23 augustus 2012, 15:26:54Nadat ik had gelezen over de 'gefluit' van de dakdragers en de tips op dit forum (o.a. montage van pijpisolatiemateriaal rondom de vleugels van de dragers) ben ik, mede op basis van een weekje wintersport met dakkoffer (inderdaad: veel gefluit), eens gaan experimenteren. Eerst eens geprobeerd met dat isolatiemateriaal dat je rondom verwarmingsleidingen aanbrengt. Het resultaat was dramatisch; het gefluit was weliswaar weg, maar daar kwam een zeer irritante zware en lage trilling voor terug. De weerstand was blijkbaar te hoog. Dit bracht me op het idee om bovenaan de vleugels (dus de dunne strips onder de eigenlijke drager) een tochtstrip te plakken, zo een die je ook voor ramen en deuren gebruikt. Want volgens mij ontstaat de fluittoon als gevolg van een te hoge trekspanning op de vleugels, dit als gevolg van het aandraaien van de moeren. De tochtstrip zou de trilling als gevolg van deze spanning (deels) op moeten heffen. Tot zover de theorie. Ik was dus ook erg benieuwd of dit in de praktijk zou werken. En warempel, geen enkele fluittoon meer te horen! We zijn met 130 door Frankrijk gereden, met alleen het normale windgeruis dat je altijd bij een dakkoffer hoort. Maar dat bleef allemaal mooi op de achtergrond. Dus wie de originele dakdragers heeft en de fluittoon zat is: probeer het eens met een tochtstrip!Ook ik heb de originele dakdragers en was tijdens mijn vakantie naar Italie niet echt blij met dat gefluit wat tussen de 120 en 150 km/h optrad. Hoe heb je dat gedaan met die tochtstrip, gewoon een enkele laag bovenop de vleugel geplakt? Zou top zijn als dat ook bij mij zou werken als ik volgend jaar weer richting Italie ga.