!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

borglevens
4

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Gepost op: 24 mei 2011, 20:19:07 »
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Heb hier wel veel gelezen en gevolgd maar heb me nu
maar aangemeld omdat ik met een probleempje zit: Ik vind geen dakdragers voor mijn Giulietta. Mijn dealer kan deze niet meer bestellen bij Alfa tot halverwege juli. De reden was hem ook onduidelijk. Geen stock meer voor belgie of veiligheidsproblemen? Feit is wel dat Thule kit 1607 hebben ontwikkelend voor de giulietta die normaal begin maart op de markt moest komen. Dit feestje is echter niet doorgegaan omwillen van slechte testresultaten.
Zijn er onder jullie die alfa-dragers hebben en problemen hebben? Of worden deze in nederland ook niet meer geleverd?
Bedankt voor de antwoorden alvast.
*

bartvks
97

• **
    - Junior Alfist
    • http://www.duckys.be
dakdragers
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2011, 21:15:07 »
Hmmmz,

vorige week vrijdag (20/05) ook een set besteld voor mijn toekomstige Giul...
nog niet gehoord dat deze niet kunnen worden geleverd...

zal eens informeren zie...
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
dakdragers
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2011, 21:19:38 »
Interessant...ik wilde ze binnenkort ook gaan bestellen voor de vakantie. Dacht eigenlijk dat ik die zo op kon halen ergens... En de bijbehorende bagagekoffer is dus ook niet te bestellen ???
*

bartvks
97

• **
    - Junior Alfist
    • http://www.duckys.be
dakdragers
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2011, 21:48:32 »
Ik heb een andere dakkoffer besteld...

Vond de kostprijs van de box die alfa aanbied wel redelijk duur.
Heb nu (voor minder geld) de Autostyle Summerbox 420 ofzo.... ( http://www.autostyle.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/F/P/FP%20C420B.jpg ) besteld.

Deze ligt momenteel bij de lakkerij om hem om te toveren in Nero Etna :)
Kost maar evenveel op zich en ziet er weer leuker uit....
*

Wilson
64

• **
    - Junior Alfist
dakdragers
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2011, 23:40:56 »
Ik heb ze begin mei besteld en opgehaald, heb ze alleen nog niet geprobeerd...

Vind het systeem wel super onhandig in vergelijking tot de dragers die ik had bij m'n Peugeot. Dat was zo'n click systeem zonder bouten o.i.d.

Nu moeten eerst 4 ijzeren platen worden vast gesleuteld en vervolgens daar weer de dragers zelf met bouten aan vast worden gemaakt. :( Is misschien wel leuk als dakdragers vastzetten je hobby is, het lijkt mij allemaal onhandig en tijdrovend.
*

Scudetto
684

- Super Alfist
dakdragers
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2011, 09:35:04 »
zijn die specifieke dragers niet ergens te huren?
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

borglevens
4

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2011, 22:22:17 »
na wat getelefoneer van mijn dealer met Alfa Belgie blijkt dat de sets toch nog beschikbaar zijn. Op de online-tool waar de dealers deze kunnen bestellen stond foutief dat dit artikel tijdelijk was opgeschort. In combinatie met de info van thule hadden ik en de dealer de verkeerde conclusie getrokken. Niks aan de had met de alfa-dragers dus.
Bedankt voor de reacties. Ik kan me er al iets bij voorstellen dat het geen pretje zal zjin deze te installeren. De gaatjes onder de rubbers laten het ergste vermoeden. Waarom kan Alfa niet gewoon kleine nopjes onder de rubbers voorzien waar je gewoon op kunt vastklikken?!? Hoef je het warm water niet telkens opnieuw uit te vinden. Dat Thule voor dit prutswerk past verwondert mij trouwens niet. De zweden en italianen werken op dat gebied met een andere standaard denk ik.
Had hiervoor een 2 156's SW, de eerste met dakrails. Op beiden had ik ook alfa-dragers gekocht. bij die eerste waren dat ronduit lelijke modellen die zeer hoog stonden (je kon je box als het ware onder je dragers hangen). Bij de sw zonder dakrails had thule geen oplossing (in tegenstelling tot de 156 Berline) dus opnieuw naar Alfa moeten grijpen. Om dan vast te stellen dat bij alfa de dakdragers voor de sw dezelfde ordernummer hadden dan voor de berline... identiek dezelfde dragers voor beide modellen?!?
Ik heb toch maar de alfa's genomen om bij eventueel ongeval (als een drager loskomt) of schade recht in mijn schoenen te staan bij de verzekering.
In ieder geval, aan dakdragers heeft Alfa een broertje dood, zoveel is duidelijk:-)
*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
dakdragers
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2011, 22:43:25 »
Dakdragers en trekhaken......Een Alfa moet je niks bovenop binden of achter hangen. :D
Tot nog toe elk jaar het vakantiegevecht met de familie gewonnen: niet meer zooi mee, dan wat IN de Bella past!! Ski's huur je ter plekke; veel kleren heb je niet nodig en op de vakantiebestemming heb je ook winkels!
*

Wilson
64

• **
    - Junior Alfist
dakdragers
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2011, 23:13:05 »
Ik heb geen geld meer voor al die dingen tijdens vakantie hoor corsa54.... Komt door al die leuke opties voor de Alfa waar ik geen nee tegen kon zeggen :p

(hoewel, bijna 300 euro voor een set dakdragers, daar kan je natuurlijk ook weer leuke dingen mee doen) :rolleyes:
*

suomy
816

- Super Alfist
dakdragers
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2011, 18:53:53 »
Citaat van: corsa54;9235
Dakdragers en trekhaken......Een Alfa moet je niks bovenop binden of achter hangen. :D
Tot nog toe elk jaar het vakantiegevecht met de familie gewonnen: niet meer zooi mee, dan wat IN de Bella past!! Ski's huur je ter plekke; veel kleren heb je niet nodig en op de vakantiebestemming heb je ook winkels!
check corsa !
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
dakdragers
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2011, 22:51:34 »
Vandaag de originele dakdragers aangeschaft ivm mijn vakantie met de hele familie naar Italie... maar toen ik de doos opende en de installatie-manual las, stond er dat de aanbevolen snelheid max 90 km/h is......WTF...als dat zo is breng ik ze morgen weer terug... heeft iemand ervaring hiermee ? Hoe hard kun je enigszins veilig met zo'n dakkoffer op je auto rijden ? Het lange stuk door Duitsland hoop ik toch echt wel met minimaal 140 km/h te volbrengen...of is dat onmogelijk ??? Of onwettig ?
*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
dakdragers
« Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2011, 22:28:36 »
Citaat van: WalterW;9499
Vandaag de originele dakdragers aangeschaft ivm mijn vakantie met de hele familie naar Italie... maar toen ik de doos opende en de installatie-manual las, stond er dat de aanbevolen snelheid max 90 km/h is......WTF...
Dabedoeliknou.....Gewoon niks d'r bovenop binden of d'r achter hangen en lekker gasgeven.
*

suomy
816

- Super Alfist
dakdragers
« Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2011, 22:53:26 »
Check !!!
*

borglevens
4

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2011, 22:13:26 »
Citaat van: bartvks;9194
Ik heb een andere dakkoffer besteld...

Vond de kostprijs van de box die alfa aanbied wel redelijk duur.
Heb nu (voor minder geld) de Autostyle Summerbox 420 ofzo.... ( http://www.autostyle.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/F/P/FP%20C420B.jpg ) besteld.

Deze ligt momenteel bij de lakkerij om hem om te toveren in Nero Etna :)
Kost maar evenveel op zich en ziet er weer leuker uit....

Heb je de box ondertussen al geprobeerd? ik heb deze avond mijn dragers geplaatst (best onhandig systeem), maar ze zijn slechts 80 breed en volgens de instructies mag je daar niet boven gaan met je lading. dan wordt het aantal boxen al snel heel beperkt want echt lang kan hij ook niet zijn... en hoe korter hoe breder... Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een koffer op de Giulietta?
wat betreft de 90 per uur, ik vermoed dat Alfa zich gewoon een beetje indekt. Als iemand van ikea een halve winkel meepakt en het schiet los, dat ze niet moeten komen klagen.
*

Wilson
64

• **
    - Junior Alfist
dakdragers
« Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2011, 23:25:46 »
Die 90 km/u adviessnelheid blijkt bij bijna alle dakdragers te worden afgegeven, zal inderdaad een kwestie van indekken zijn.

Ik heb deze koffer trouwens: http://www.halfords.nl/product/220060?utm_source=vergelijk

't is natuurlijk een lelijk ding :) maar ach d'r kan voldoende in.