!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
De problemen blijven maar aanslepen...
« Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2011, 23:39:24 »
Citaat van: jerre2002;10513
Ik was ook eens aan't denken, ik zit op net geen 10.000km op 7maanden en m'n giulietta heeft ondertussen al meer als een maand in de garage gestaan :(
Echt heel rot voor je. zoveel trammelant heb ik zelfs met mijn jaren tachtig (Sud)Alfa's niet gehad.
Na 15000 km QV SUPERPRET was het enige euvel : een kapotte turbodruksensor na 25 km (!) en een rammelende linkerbuitenspiegel (typisch geval van stukje goedkoop Chinees dubbelzijdig tape)
@ZOEF: Alweer een voorbeeld van hoe briljantonze landgenoot Ramon Ginah het Giulietta interieur heeft ontworpen......Ook op de "snel"weg gewoon twee handjes kwart-voor-drie aan het stuur!!:)

*

DisciplinA
663

- Super Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2011, 08:32:35 »
Het volgende heb ik met mijn Alfa gehad :
-Er was een kortsluiting ergens in de buurt van de motor voor de ruitenwissers( gesmolten draden )
-Ik kon soms heel moeilijk schakelen,en een paar keer lukt het niet om in eerste te zetten
-Er komt gekraak van achter(handremkabels gesmeerd,niet verholpen)
-Deafdekkapjes van de luidsprekers enkel aan de rechter kant trillen als gek bij een bepaalde lage toon(bass  op 3 ipv. 4 gezet, wtf,niet verholpen)
-Motor houdt zich soms in rond 2100 toeren
-Linksachter raam mechanisme stuk
Dat zou het ongeveer zijn, als ik me goed kan herinneren
Over een half uur gaat ie naar de dealer en deze keer verwacht ik dat ik 'm tip top terug krijg !
Look to the past, see the future
*

jerre2002
11

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 1 juli 2011, 15:26:08 »
Ik heb juist eindelijk mijne Alfa mogen gaan afhalen. Na het vervangen van de draagarmen en een testrit te maken de dinsdag , hoorde de dealer zelf dat rammelde de auto nog altijd rammelde. Nu hebben ze ook de schokdempers vervangen en hadden ze mij vandaag gebeld dat het probleem was opgelost. Helaas...na 500m rijden rammelde de auto nog altijd, zucht.
Nu valt er niets meer te vervangen zeggen ze, maar de gaan maandag Fiat Brussel eens contacteren en horen wat die te zeggen hebben. Op hoop van zegen zeker?
*

EsDee
300

- Senior Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 1 juli 2011, 16:49:49 »
Hebben ze ook naar het beter vastzetten van de handremkabel gekeken? Een aantal andere mensen hier op het forum hebben daarmee wel hun rammel mee op kunnen lossen.
*

fjodor
362

- Senior Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 3 juli 2011, 11:19:43 »
jongens de mooiste vrouw is ook niet perfect kleinigheidjes blijf je houden niet op elke slak zout leggen
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2011, 21:40:48 »
Citaat van: fjodor;10656
jongens de mooiste vrouw is ook niet perfect kleinigheidjes blijf je houden niet op elke slak zout leggen

Fjodor leg jij op de slak van een mooie vrouw zout ? Dan zal ze wel sleepsporen achterlaten zeker :D:rolleyes:
*

RenéQV
449

- Senior Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2011, 22:03:15 »
Juist niet, zout houdt vocht vast :)
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

jerre2002
11

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 3 juli 2011, 23:07:13 »
Citaat van: EsDee;10592
Hebben ze ook naar het beter vastzetten van de handremkabel gekeken? Een aantal andere mensen hier op het forum hebben daarmee wel hun rammel mee op kunnen lossen.
Ik ga dit morgen melden bij de dealer. Ik hou jullie op de hoogte :-)
*

jerre2002
11

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 8 juli 2011, 10:06:06 »
Dinsdag mag ik weer naar de garage gaan. Deze keer gaan ze de remklauwen nakijken op aanraden van Fiat Brussel. Dat van de remkabels heb ik ook doorgegeven, op hoop van zegen...
« Reactie #24 Gepost op: 27 juli 2011, 10:57:14 »
Ben ik dan de enige met de "perfecte"Alfa????????????????
*

DisciplinA
663

- Super Alfist
« Reactie #25 Gepost op: 27 juli 2011, 12:10:51 »
Ik heb mijn alfa terug,t was een heel lange week en half in die punto...
Wat is er allemaal hersteld/gedaan:
-Het gekraak is weg ! Handremkabel ingevet, achterste remklauwem ingevet!
-Hat raam achter links is hersteld, nieuwe motor geplaatst !
- Accu was helemaal kapot??? !  Nieuwe ingestoken!
- Af en toe  had ik het gevoel dat giul  niet goed door trok,gevoel dat ze zich inhoudt. Weg,software update gedaan!
Wow, wat een auto is het... je vergeet het soms !!!
Look to the past, see the future
*

rsh_scuderia
197

- Alfist
« Reactie #26 Gepost op: 27 juli 2011, 13:26:42 »
Fijn dat de euvels zijn opgelost. Vind ik ook echt niet kunnen, maar kan je wel weer genieten van deze fijne rijmachine.
*

Michaêl
136

- Alfist
« Reactie #27 Gepost op: 27 juli 2011, 15:09:01 »
Citaat van: Javawi;11481
Ben ik dan de enige met de "perfecte"Alfa????????????????

Neen, ik ben er ook nog :p
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #28 Gepost op: 27 juli 2011, 20:33:00 »
En ikke !;)
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
« Reactie #29 Gepost op: 27 juli 2011, 20:50:00 »
Ik durf het eigenlijk ook niet te zeggen om het ongeluk niet te tarten maar "Ik heb ook een perfecte Alfa"" ...voel me echt " King of the road"