!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Ruitenwisser probleem.
« Gepost op: 7 januari 2020, 17:57:01 »

De achterruitwisser is bij mijn Juul ook erg eigenwijs.
Vandaag heb ik de vervangende kabelreparatieset gemonteerd, maar het ding is nog steeds eigenwijs.
Is dan de ECU de grote boosdoener of zou het misschien hopelijk aan het wissermotortje kunnen liggen?
Ik neem aan dat uit laten lezen en foutcode wissen weinig zin heeft?

Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ruitenwisser probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2020, 15:01:47 »
Heb je beide kanten van de kabelbomen vervangen? Of alleen links of rechts?

Naar mijn weten moet je degene aan de bestuurderszijde vervangen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ruitenwisser probleem.
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2020, 16:15:50 »
Citaat van: TimW op  8 januari 2020, 15:01:47
Citaat van: TimW op  8 januari 2020, 15:01:47
Heb je beide kanten van de kabelbomen vervangen? Of alleen links of rechts?

Naar mijn weten moet je degene aan de bestuurderszijde vervangen.

Tim,

De bedrading van de achterwisser zit alleen aan de passagierskant, die heb ik vervangen.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Matthijs1973
10

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Ruitenwisser probleem.
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2020, 18:30:54 »
Bij mijn auto is eerst de ruitenwissermotor vervangen, maar dat was in mijn geval niet de oplossing.
Uiteindelijk onder garantie een nieuwe bodycomputer gekregen en het probleem  was toen opgelost...
Gr. Matthijs
Giulietta 1.4 ma distinctive xenon, Eibach B12 prokit, Ulter dubbele rvs uitlaat met soundpipe, stage 1 tuning 200 pk/300 Nm
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ruitenwisser probleem.
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2020, 20:07:07 »
Citaat van: Matthijs1973 op  8 januari 2020, 18:30:54
Citaat van: Matthijs1973 op  8 januari 2020, 18:30:54
Bij mijn auto is eerst de ruitenwissermotor vervangen, maar dat was in mijn geval niet de oplossing.
Uiteindelijk onder garantie een nieuwe bodycomputer gekregen en het probleem  was toen opgelost...
Gr. Matthijs

Had jij behalve het ruitenwisser probleem ook nog andere storingen waar de bodycomp. de oorzaak van was?
Onder garantie vervangen is helemaal prima natuurlijk, maar ik zie mezelf geen comp. vervangen alleen vanwege een verward ruitenwissertje......
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Matthijs1973
10

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Ruitenwisser probleem.
« Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2020, 20:15:47 »
Bij mij was het alleen de ruitenwisser die niet meer in de normale positie terug kwam en op een willekeurige positie bleef staan.

Giulietta 1.4 ma distinctive xenon, Eibach B12 prokit, Ulter dubbele rvs uitlaat met soundpipe, stage 1 tuning 200 pk/300 Nm
*

NiekD
82

  • Type Alfa: Giulietta QV Limited Ed.
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ruitenwisser probleem.
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2020, 10:10:48 »
Ik zit hier met hetzelfde probleem. Ruitenwisser motor is reeds vervangen en alle draden in de klep zijn ook al vervangen. Probleem blijft echter bestaan. Had eens iets gelezen over een update van de computer. Bij de dealer wisten ze hier echter niks van. Toch geprobeerd, maar ook geen succes..

Tot op heden dus nog steeds een achterruitenwisser met een eigen wil. Vervangen van de bodycomputer lijkt dus de enige oplossing te zijn. Als ik de achterruitenwisser gebruik, laat ik ‘m 5 keer heen en weer wissen. Daarna kan ik de ruitenwisser zelf op elke willekeurige plek uitzetten met de schakelaar. Misschien werkt dit ook wel bij jou
Giulietta QV Rosso Competizione Limited Edition, 295 pk / 471 nm, H&S Corse getuned, JM Tuning downpipe + sportkat, JTD Performance stage 2 koppeling
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ruitenwisser probleem.
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2020, 13:23:17 »
Ik zit hier met hetzelfde probleem. Ruitenwisser motor is reeds vervangen en alle draden in de klep zijn ook al vervangen. Probleem blijft echter bestaan. Had eens iets gelezen over een update van de computer. Bij de dealer wisten ze hier echter niks van. Toch geprobeerd, maar ook geen succes..

Tot op heden dus nog steeds een achterruitenwisser met een eigen wil. Vervangen van de bodycomputer lijkt dus de enige oplossing te zijn. Als ik de achterruitenwisser gebruik, laat ik ‘m 5 keer heen en weer wissen. Daarna kan ik de ruitenwisser zelf op elke willekeurige plek uitzetten met de schakelaar. Misschien werkt dit ook wel bij jou

haha, zou top zijn! Ga ik proberen, ben benieuwd.  ;D
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)