!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ffgezellig
3

  • Type Alfa: geen
  • *
    - Startende Alfist
Diesel of benzine uitvoering
« Gepost op: 12 april 2016, 16:25:23 »
Hallo allemaal,

Ik ben Martin uit Rotterdam en ben weer toe aan een nieuwe lease auto.

Eigenlijk sinds een paar weken is de Giuletta in beeld gekomen als vervanger van mijn drie jaar oude DS4 1,6 HDI.
Ik wil graag automaat blijven rijden, dus de 1,6 JTD of de 1,4 MultiAir komen in aanmerking.

Buiten bijtelling, verbruik, prijs etc. etc. wat is de fijnste auto om mee te rijden de diesel of de benzine , ik rij ongeveer 35 -40 K per jaar ?

Ik hoor jullie graag

m vr gr
Martin

*

MysteryAngel
3.122

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2016, 19:20:38 »
Welke echt fijner rijdt zou ik zo niet kunnen zeggen.
Maar als ik kijk naar het aantal km´s dat u per jaar rijdt,
Lijkt mij diesel wel een betere keuze financieel gezien.
De 1.4 Multiair Turbo zal denk ik wel iets vlotter en sportiever rijden dan de 1.6jtdm.
Maar er zijn natuurlijk ook 2.0jtdm´s met 150pk en 170pk of zo.
Al weet ik niet of de 170pk jtdm aantrekkelijk is in de lease.
De 1.4 multiair is natuurlijk ook nog best relatief zuinig.
Maar zodra de benzine prijzen weer omhoog schieten,
dan wordt het allemaal weer wat minder gunstig.
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2016, 19:30:59 »
Wat maken die benzinekosten nog uit bij een leasewagen ?

Ik heb een diesel en een benzine, wel totaal verschillende wagens.
Voor cruisen en lekker lui en comfortabel rijden prefereer ik de diesel, voor fun en rijplezier de benzine.

Wat ik hiermee wilt zeggen , het is allemaal persoonlijk ga in beide wagens proefrijden
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2016, 19:34:07 »
 gezien de aantal km`s die je rijd. benzine rijdt gemiddeld 1: 13 ( ik kom uit op 1: 11.5  met 225-40-18 banden) dus zuinig is de benzine uitvoering niet!   wij rijden normaal tot sportief.

maar lees nu dat het een lease auto wordt........ tja benzine is sportiever.

*

Theo
251

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2016, 21:15:59 »
heb jij een 1.4 of een qv
*

ffgezellig
3

  • Type Alfa: geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2016, 10:02:25 »
Hoi,

Bedankt allemaal, benzine en/of diesel prijs, aanschafprijs etc. is niet het belangrijkste (ben ondernemer) het gaat mij wat jullie als Alfa experts vinden van het verschil in rijgedrag tussen een JTD 120 PK en een MultiAir 170 PK (beide automaat)
Ik ga voor de beslissing natuurlijk nog wel een proefrit maken maar dit soort voorpret en informatie van gebruikers/kenners vindt ik belangrijk :-)

Ik hoor het graag
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2016, 10:42:24 »
Ik kan je alleen maar mijn ervaring delen met de 1.4 MA.

Op zich een fijne auto en fijne motor. Best sportief en ook nog comfortabel. LIgt er helemaal wat je wensen zijn. Als ik veel op de snelweg zou rijden zou ik wellicht niet voor de 1.4 MA gaan. Deze maakt best veel toeren bij snelheden van 130 km/h. Ik rij ook wel Duitse snelweg dus harder en dan is het helemaal hoog in de toeren. Als ik dat veelvuldig zou doen (snelweg rijden) zou voor mij de voorkeur sowieso altijd diesel zijn. Aangezien ik zelf slechts af en toe snelweg rijd en op jaarbasis niet meer dan 16 - 18 duizend km is voor mij de benzine de betere keuze.
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2016, 20:04:15 »
Ik heb in beide gereden. Om het Guilietta gevoel te krijgen zou ik de Multiair aanraden.
De 120 pk diesel haalt het wat betreft plezier en driveability niet in vergelijk met de MA. De powerband is minder groot, de echte "oempf" ontbreekt en die is bij de benzineversie wel aanwezig en daardoor koos ik dan ook opnieuw voor de Multiair ten opzichte van de diesel.
Een tweedehands diesel kan al een laag omslagpunt hebben. Voor een nieuwe diesel ligt deze al snel rond de 42.000 km.
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2016, 21:38:40 »
Een tweedehands diesel kan al een laag omslagpunt hebben. Voor een nieuwe diesel ligt deze al snel rond de 42.000 km.

Let wel, het gaat hier om België, daar kan het natuurlijk anders zijn dan in NL.
*

ffgezellig
3

  • Type Alfa: geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2016, 16:18:09 »
Ok bedankt allemaal, ga snel eens proefritjes maken.
Ik meld me al de keuze gemaakt is :-)
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #10 Gepost op: 15 april 2016, 10:08:35 »
Een tweedehands diesel kan al een laag omslagpunt hebben. Voor een nieuwe diesel ligt deze al snel rond de 42.000 km.

Let wel, het gaat hier om België, daar kan het natuurlijk anders zijn dan in NL.

Eens, daarom schreef ik ook kan een laag omslagpunt hebben. De regels in Belgie weet en ken ik maar een beetje.
*

MysteryAngel
3.122

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Diesel of benzine uitvoering
« Reactie #11 Gepost op: 15 april 2016, 13:14:15 »
Hoi,

Bedankt allemaal, benzine en/of diesel prijs, aanschafprijs etc. is niet het belangrijkste (ben ondernemer) het gaat mij wat jullie als Alfa experts vinden van het verschil in rijgedrag tussen een JTD 120 PK en een MultiAir 170 PK (beide automaat)
Ik ga voor de beslissing natuurlijk nog wel een proefrit maken maar dit soort voorpret en informatie van gebruikers/kenners vindt ik belangrijk :-)

Ik hoor het graag

Ah ja in dat geval, zal de 1.4 Multiair 170PK wel meer rij plezier teweeg brengen.
Het is natuurlijk een levendigere motor.
En het zal ook wel wat speelser en dynamischer aanvoelen.
Maar ik kan me ook goed vinden bij wat @Ruud_Enschede terecht al aanhaalt.
Als je veel snelweg rijd, zal de Diesel wel een stuk rustiger en stiller zijn.
Maar goed dat is ook weer per persoon verschillend of je meer motor geluid als storend ervaart of niet.