!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: Ronnie W op 26 januari 2016, 17:56:23Hallo jongens, ik zit er hard aan te denken om voor de zomer een giulietta ( bouwjaar 2011/2012) te kopen maar als ik jullie commentaar lees vraag ik mij zelf af of ik daar wel goed aan doe? Als het zo lees is het een schip van bijleggen en kan beter voor een golf of een focus kiezen van het zelfde bouwjaar. Hoe betrouwbaar is een giulietta eigenlijk ( of niet )? De Giulietta is best een betrouwbare auto.Het ligt er uiteraard wel aan wat voor versie je zoekt.Zoals bij iedere auto zijn er bij de Giulietta ook wel wat aandachts puntjes.Bij de 1.4 Multiair in het bijzonder aandacht voor de multiair module.Multiair is een zeer bijzondere techniek, die helaas niet helemaal probleemloos is gebleken.De Multiair module will nog wel eens stuk gaan, en dat is niet een heel goedkope reparatie.De reden dat deze modules soms stuk gaan, schijnt voornamelijk te maken te hebben met verkeerd of niet tijdig uitgevoerd onderhoud.Mocht je interesses hebben voor een Multiair, let er dan op dat het onderhouds boekje netjes is ingevuld.En dat de auto dus netjes op tijd zijn beurtjes heeft gehad bij een dealer of specialist.Zit er om wat voor reden ook, geen onderhoud history bij de auto, dan lekker verder zoeken.Als je liever geen gezeur wilt met de Multiair module, dan kan je uiteraard ook voor een 120PK Tjet.Of de 1750Tbi QV kunnen gaan kijken.De T-jet motor is al een wat oudere motor die al een aantal jaartjes mee gaat.Volgens mij wel een goede motor, alleen iets minder zuinig met brandstof dan de multiair.De Diesels zijn volgens mij verder ook wel betrouwbaar.Een Golf zou misschien wel iets beter in elkaar geschroefd kunnen zitten.Maar ik denk niet dat ze echt betrouwbaarder zijn tegenwoordig.
Hallo jongens, ik zit er hard aan te denken om voor de zomer een giulietta ( bouwjaar 2011/2012) te kopen maar als ik jullie commentaar lees vraag ik mij zelf af of ik daar wel goed aan doe? Als het zo lees is het een schip van bijleggen en kan beter voor een golf of een focus kiezen van het zelfde bouwjaar. Hoe betrouwbaar is een giulietta eigenlijk ( of niet )?
Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder:
Citaat van: alfata op 28 januari 2016, 13:17:46Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder: Tik eens even tegen het plastic deel achter je binnenspiegel (dat tegen de vooruit zit en waar de regensensor in zit)
Vergeet niet dat je soms ook gewoon pech kunt hebben. Met de ene auto heb je nooit een probleem, met de ander continu. Voor mijn huidige auto had ik een Golf V van 2009 en heb deze ingeruild met kapotte versnellingsbak en lekkende remcilinder, daar voor ook al diverse problemen gehad zoals benzine in de olie (blijft vreemd) en inhoudende motor. (moest volledige nieuwe software ingeladen worden)Met name het 1e was toch wel een serieus probleem voor een auto van 3 jaar oud en 40.000 km op de teller. Dus je, ook met een VW Golf kun je serieuze problemen hebben. Overigens had dat type (GT sport) diverse andere problemen, een hele lijst, net als we van een Giulietta ook kunnen maken.
Citaat van: Stiggy op 28 januari 2016, 13:20:35Citaat van: alfata op 28 januari 2016, 13:17:46Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder: Tik eens even tegen het plastic deel achter je binnenspiegel (dat tegen de vooruit zit en waar de regensensor in zit) Je bedoelt dat deel wat bij de Golf 7 (gti) ineens op mijn schoot lag?
Citaat van: alfata op 28 januari 2016, 13:25:51Citaat van: Stiggy op 28 januari 2016, 13:20:35Citaat van: alfata op 28 januari 2016, 13:17:46Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder: Tik eens even tegen het plastic deel achter je binnenspiegel (dat tegen de vooruit zit en waar de regensensor in zit) Je bedoelt dat deel wat bij de Golf 7 (gti) ineens op mijn schoot lag? Oh, dat is dan exact dezelfde kwaliteit als bij de Juul. Ik hoef er maar tegenaan te tikken (schoonmaken voorruit) en het valt naar beneden.
Citaat van: frankie op 28 januari 2016, 11:22:18Wij hebben hier ook nog een lease Golf 7 Variant. Ik vind die echt wel beter in elkaar zitten dan mijn Giulietta. Ok, middenconsole is glimmend zwart zoals al gememoreerd hierboven, maar het ziet er wél luxe uit. Veel beter bijvoorbeeld dan het glimmende plastic wat bij de Jet in de deuren op de handgreep zit, of bijvoorbeeld het stuur. Ik vind de afwerking gewoon beter dan in mijn Giulietta, pasvorm is ook beter. Totaal geen kraakjes of piepjes.Tuurlijk de mooie strip alu op het dashboard ziet er gelikt uit, de bediening van de airco voelt solide en stevig aan en de sfeer is veel frivoler in de Giulietta, maar m.i. zijn dat meer design foefjes dan echt kwaliteit.Daar ben ik het absoluut mee oneens. De golf 7 is gewoon slecht in elkaar geschroeft. De materialen zijn ten eerste gewoon veel te dun maar ook slecht bevestigd. Bij die Golf 7 GTI kwam op een gegeven moment gewoon de afdekplaat van de binnenspiegel eraf! Tevens:https://www.youtube.com/watch?v=tCFj7yxvkWY&feature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=OYfAR6xgs3A
Wij hebben hier ook nog een lease Golf 7 Variant. Ik vind die echt wel beter in elkaar zitten dan mijn Giulietta. Ok, middenconsole is glimmend zwart zoals al gememoreerd hierboven, maar het ziet er wél luxe uit. Veel beter bijvoorbeeld dan het glimmende plastic wat bij de Jet in de deuren op de handgreep zit, of bijvoorbeeld het stuur. Ik vind de afwerking gewoon beter dan in mijn Giulietta, pasvorm is ook beter. Totaal geen kraakjes of piepjes.Tuurlijk de mooie strip alu op het dashboard ziet er gelikt uit, de bediening van de airco voelt solide en stevig aan en de sfeer is veel frivoler in de Giulietta, maar m.i. zijn dat meer design foefjes dan echt kwaliteit.
Alfata jouw dashboard klepje is stuk Hoort open te springen als je hem open drukt.Dat is al 1 defect!Ik had dacht ik iets gepost vanmiddag maar denk vergeten in te sturen.Ik heb een actioncam hangen aan het genoemde stuk plastic bij de sensors achter de middenspiegel.Deze is inc houder relatief zwaar voor zon stuk plastic.Blijft keurig hangen. Zelfs op Zandvoort en flinke stuitter wegen.Ik zelf heb slechte afwerking naast het stuur (zie je als je goed kijkt en elke juul lijkt het te hebben).En mijn dashboard vakje bovenop klikt wat moeilijker open (wat harder drukken als hoort).Gaat wel gelukkig nog zelf open.Voor de rest alleen trillingen bij hangende en uitstekende delen zodra je de muziek hard zet of klinkerweg.O.a de spiegel en deurvakjes.Moet wel zeggen dat het een goed interieur is. En ter vergelijking met mijn ex mk7 fiesta is het van dezelfde kwaliteit (al vond ik wel dat de middenarmsteun een hel was in de fiesta).De Giulietta zijn armsteun vind ik prima kwaliteit, alleen valt dicht met een harde klapgeluid en is te kort als ie aan de bestuurders stoel zit.Ik heb een Engels interieur en kan hem dus bijstellen