!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

TimW
2.229

  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #60 Gepost op: 28 januari 2016, 12:37:41 »
Hallo jongens, ik zit er hard aan te denken om voor de zomer een giulietta ( bouwjaar 2011/2012) te kopen maar als ik jullie commentaar lees vraag ik mij zelf af of ik daar wel goed aan doe? Als het zo lees is het een schip van bijleggen en kan beter voor een golf of een focus kiezen van het zelfde bouwjaar. Hoe betrouwbaar is een giulietta eigenlijk ( of niet )? :c029:

De Giulietta is best een betrouwbare auto.
Het ligt er uiteraard wel aan wat voor versie je zoekt.
Zoals bij iedere auto zijn er bij de Giulietta ook wel wat aandachts puntjes.

Bij de 1.4 Multiair in het bijzonder aandacht voor de multiair module.
Multiair is een zeer bijzondere techniek, die helaas niet helemaal probleemloos is gebleken.
De Multiair module will nog wel eens stuk gaan, en dat is niet een heel goedkope reparatie.
De reden dat deze modules soms stuk gaan, schijnt voornamelijk te maken te hebben met verkeerd of niet tijdig uitgevoerd onderhoud.
Mocht je interesses hebben voor een Multiair, let er dan op dat het onderhouds boekje netjes is ingevuld.
En dat de auto dus netjes op tijd zijn beurtjes heeft gehad bij een dealer of specialist.
Zit er om wat voor reden ook, geen onderhoud history bij de auto, dan lekker verder zoeken.

Als je liever geen gezeur wilt met de Multiair module, dan kan je uiteraard ook voor een 120PK Tjet.
Of de 1750Tbi QV kunnen gaan kijken.
De T-jet motor is al een wat oudere motor die al een aantal jaartjes mee gaat.
Volgens mij wel een goede motor, alleen iets minder zuinig met brandstof dan de multiair.
De Diesels zijn volgens mij verder ook wel betrouwbaar.

Een Golf zou misschien wel iets beter in elkaar geschroefd kunnen zitten.
Maar ik denk niet dat ze echt betrouwbaarder zijn tegenwoordig.


Vergeet niet dat je soms ook gewoon pech kunt hebben. Met de ene auto heb je nooit een probleem, met de ander continu.

Voor mijn huidige auto had ik een Golf V van 2009 en heb deze ingeruild met kapotte versnellingsbak en lekkende remcilinder, daar voor ook al diverse problemen gehad zoals benzine in de olie (blijft vreemd) en inhoudende motor. (moest volledige nieuwe software ingeladen worden)

Met name het 1e was toch wel een serieus probleem voor een auto van 3 jaar oud en 40.000 km op de teller. Dus je, ook met een VW Golf kun je serieuze problemen hebben. Overigens had dat type (GT sport) diverse andere problemen, een hele lijst, net als we van een Giulietta ook kunnen maken.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #61 Gepost op: 28 januari 2016, 13:17:46 »
Ik heb even een vergelijkende video net gemaakt toen ik weg moest. Die upload ik zo.  Vooral interessant om te horen welke geluiden tevoorschijn komen wanneer je op materialen tikt. Klinkt echt anders dan in de 2 eerder geposte Golf video's. Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder:  :13:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Stiggy
434

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #62 Gepost op: 28 januari 2016, 13:20:35 »
Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder:  :13:
Tik eens even tegen het plastic deel achter je binnenspiegel (dat tegen de vooruit zit en waar de regensensor in zit)  ;D
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #63 Gepost op: 28 januari 2016, 13:25:51 »
Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder:  :13:
Tik eens even tegen het plastic deel achter je binnenspiegel (dat tegen de vooruit zit en waar de regensensor in zit)  ;D

Je bedoelt dat deel wat bij de Golf 7 (gti) ineens op mijn schoot lag?  ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

MysteryAngel
2.745

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #64 Gepost op: 28 januari 2016, 13:59:58 »
Citaat
Vergeet niet dat je soms ook gewoon pech kunt hebben. Met de ene auto heb je nooit een probleem, met de ander continu.

Voor mijn huidige auto had ik een Golf V van 2009 en heb deze ingeruild met kapotte versnellingsbak en lekkende remcilinder, daar voor ook al diverse problemen gehad zoals benzine in de olie (blijft vreemd) en inhoudende motor. (moest volledige nieuwe software ingeladen worden)

Met name het 1e was toch wel een serieus probleem voor een auto van 3 jaar oud en 40.000 km op de teller. Dus je, ook met een VW Golf kun je serieuze problemen hebben. Overigens had dat type (GT sport) diverse andere problemen, een hele lijst, net als we van een Giulietta ook kunnen maken.

Ja de TFSi motoren in de Volkswagen / audi etc hebben ook serieuze problemen gekend.
Zo hadden de 1.2Tfsi, 1.4 Tfsi en 1.6Tfsi als ik het goed heb, vaak problemen met opgerekte distributie kettingen,
en turbo problemen.
Ook de versnellings bakken ook niet onbekend.
De 1.8Tfsi en 2.0Tfsi motoren waren helemaal een drama.
Deze schijnen een productie fout te bevatten, waardoor ze olie gingen verbruiken door vervuiling.
Verkeerde zuigers en olie schraapveren of zoiets.
Is een heel stuk over op TV geweest bij RADAR.
Enigste oplossing schijnt een revisie te zijn, en PON..... tja die geeft natuurlijk NIET thuis.  :banghead:


https://www.youtube.com/watch?v=ydW2hEPiXhI

Revisie a €6000,-   :-[
*

Stiggy
434

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #65 Gepost op: 28 januari 2016, 14:31:08 »
Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder:  :13:
Tik eens even tegen het plastic deel achter je binnenspiegel (dat tegen de vooruit zit en waar de regensensor in zit)  ;D

Je bedoelt dat deel wat bij de Golf 7 (gti) ineens op mijn schoot lag?  ;D
Oh, dat is dan exact dezelfde kwaliteit als bij de Juul. Ik hoef er maar tegenaan te tikken (schoonmaken voorruit) en het valt naar beneden.  :D
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #66 Gepost op: 28 januari 2016, 15:44:16 »
Verder echt even op alles gelet en de Giulietta zit van binnen echt goed in elkaar geschroefd. Kan niet anders zeggen. Alleen het vakje bovenop waar anders de navi zit is wat cheap. Maar verder:  :13:
Tik eens even tegen het plastic deel achter je binnenspiegel (dat tegen de vooruit zit en waar de regensensor in zit)  ;D

Je bedoelt dat deel wat bij de Golf 7 (gti) ineens op mijn schoot lag?  ;D
Oh, dat is dan exact dezelfde kwaliteit als bij de Juul. Ik hoef er maar tegenaan te tikken (schoonmaken voorruit) en het valt naar beneden.  :D

Zou maar zo dezelfde leverancier kunnen zijn. Het dashboard van de nieuwe Giulia komt van dezelfde fabrikant als dat van de Mercedes S-klasse.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #67 Gepost op: 28 januari 2016, 15:46:51 »
Wij hebben hier ook nog een lease Golf 7 Variant. Ik vind die echt wel beter in elkaar zitten dan mijn Giulietta. Ok, middenconsole is glimmend zwart zoals al gememoreerd hierboven, maar het ziet er wél luxe uit. Veel beter bijvoorbeeld dan het glimmende plastic wat bij de Jet in de deuren op de handgreep zit, of bijvoorbeeld het stuur. Ik vind de afwerking gewoon beter dan in mijn Giulietta, pasvorm is ook beter. Totaal geen kraakjes of piepjes.

Tuurlijk de mooie strip alu op het dashboard ziet er gelikt uit, de bediening van de airco voelt solide en stevig aan en de sfeer is veel frivoler in de Giulietta, maar m.i. zijn dat meer design foefjes dan echt kwaliteit.

Daar ben ik het absoluut mee oneens. De golf 7 is gewoon slecht in elkaar geschroeft. De materialen zijn ten eerste gewoon veel te dun maar ook slecht bevestigd. Bij die Golf 7 GTI kwam op een gegeven moment gewoon de afdekplaat van de binnenspiegel eraf!

Tevens:

https://www.youtube.com/watch?v=tCFj7yxvkWY&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=OYfAR6xgs3A

Even mijzelf quotend: hierbij vergelijkbaar mijn Giulietta:


https://www.youtube.com/watch?v=AGf1CZH5hoQ

Wat valt me echt op? Nergens geen piep of kraakgeluiden, hoe hard je ook op materialen drukt! En de armsteun, dat is de meest solide die ik ooit heb gevoeld. Ik heb overigens vroeger als bijbaan als privéchauffeur gereden, dus kan over aardig wat auto-interieurs meepraten.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ronnie W
7

  • Type Alfa: nog niet
  • *
    - Startende Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #68 Gepost op: 28 januari 2016, 17:28:49 »
Ha ha, jongens ik zal niet zeggen dat ik hier blij van wordt maar het is natuurlijk wel zo dat er met elke auto wel wat is. En je moet idd een beetje massel hebben  een auto of het nou een dure is of niet. Deze achterdocht komt ook uit het verleden, ik ben nl.een keer genaaid met een 156 waar de km teller van was terug gedraaid. Deze reed trouwens fantasties. Ook ben ik er wel achter dat er heel veel narigheid op het net wordt gezet. Dus een positievere feedback is zeer wenselijk. Alfast bedankt en misschien komt die giulietta er voor de zomer kan ik er lekker mee naar zij thuisland rijden.  :victory:
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #69 Gepost op: 28 januari 2016, 19:15:06 »
Alfata jouw dashboard klepje is stuk  :lol_hitting:
Hoort open te springen als je hem open drukt.
Dat is al 1 defect!

Ik had dacht ik iets gepost vanmiddag maar denk vergeten in te sturen.

Ik heb een actioncam hangen aan het genoemde stuk plastic bij de sensors achter de middenspiegel.
Deze is inc houder relatief zwaar voor zon stuk plastic.
Blijft keurig hangen. Zelfs op Zandvoort en flinke stuitter wegen.

Ik zelf heb slechte afwerking naast het stuur (zie je als je goed kijkt en elke juul lijkt het te hebben).
En mijn dashboard vakje bovenop klikt wat moeilijker open (wat harder drukken als hoort).
Gaat wel gelukkig nog zelf open.
Voor de rest alleen trillingen bij hangende en uitstekende delen zodra je de muziek hard zet of klinkerweg.
O.a de spiegel en deurvakjes.

Moet wel zeggen dat het een goed interieur is. En ter vergelijking met mijn ex mk7 fiesta is het van dezelfde kwaliteit (al vond ik wel dat de middenarmsteun een hel was in de fiesta).

De Giulietta zijn armsteun vind ik prima kwaliteit, alleen valt dicht met een harde klapgeluid en is te kort als ie aan de bestuurders stoel zit.
Ik heb een Engels interieur en kan hem dus bijstellen  :lol_hitting:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #70 Gepost op: 28 januari 2016, 20:10:30 »
Alfata jouw dashboard klepje is stuk  :lol_hitting:
Hoort open te springen als je hem open drukt.
Dat is al 1 defect!

Ik had dacht ik iets gepost vanmiddag maar denk vergeten in te sturen.

Ik heb een actioncam hangen aan het genoemde stuk plastic bij de sensors achter de middenspiegel.
Deze is inc houder relatief zwaar voor zon stuk plastic.
Blijft keurig hangen. Zelfs op Zandvoort en flinke stuitter wegen.

Ik zelf heb slechte afwerking naast het stuur (zie je als je goed kijkt en elke juul lijkt het te hebben).
En mijn dashboard vakje bovenop klikt wat moeilijker open (wat harder drukken als hoort).
Gaat wel gelukkig nog zelf open.
Voor de rest alleen trillingen bij hangende en uitstekende delen zodra je de muziek hard zet of klinkerweg.
O.a de spiegel en deurvakjes.

Moet wel zeggen dat het een goed interieur is. En ter vergelijking met mijn ex mk7 fiesta is het van dezelfde kwaliteit (al vond ik wel dat de middenarmsteun een hel was in de fiesta).

De Giulietta zijn armsteun vind ik prima kwaliteit, alleen valt dicht met een harde klapgeluid en is te kort als ie aan de bestuurders stoel zit.
Ik heb een Engels interieur en kan hem dus bijstellen  :lol_hitting:

Is dat zo ja? Hoort die open te flippen? Haha, dat wist ik niet. Ik vond dit al niet bijster handig, omdat je je vinger er een beetje onder moet wippen...  :021:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

bekkie
2.767

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #71 Gepost op: 28 januari 2016, 21:03:50 »
 :c029:
Discussie gaat lekker zo!
Vergeet ook niet dat de autopers nadrukkelijk bijdraagt aan het beeld van de betrouwbare 'Duitsers' en de onbetrouwbare 'Italianen'. De werkelijkheid is natuurlijk iets genuanceerder, zoals onlangs nog maar eens bevestigd toen ik een 'Wegenwachter' sprak. Die gaf even een bloemlezing over problemen met Duitse en Japanse auto's. Tsja, hij kan het weten. Overigens was ik vorig jaar erg onder de indruk van de kwaliteit en het rijgedrag van de nieuwste Ford Fiesta. Maar dat even terzijde (behoorlijk off-topic).
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #72 Gepost op: 29 januari 2016, 07:29:42 »
Lekker scheurbakje is het zeker.
Ik had de 60pk dus daarmee werd het een hoop minder (30kmh een berg op en ingehaald door vrachtwagens, had een dakkoffer en 5 man in de auto).

En inderdaad het is eens en al doofpot!
Lijkt wel de imigratie doofpot  :lol_hitting:

En Alfata, ze zijn niet duur om te vervangen voor een nieuwe  :13:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Stiggy
434

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #73 Gepost op: 2 februari 2016, 07:02:21 »
Om terug te komen op waar het topic over ging: keuze is gemaakt. Ik heb het leasecontract laten verlengen. Zo rij ik toch nog even Giulietta zonder het risico op hoge kosten.

Het schijnt dat onze leaseregeling binnen niet al te lange tijd aangepast wordt en we weer andere dan A en B labels mogen leasen. Dan zou ik voor een Mazda 3  GT-M 165pk gaan.
*

Stiggy
434

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Dilemma, Giulietta overkopen of?...
« Reactie #74 Gepost op: 2 maart 2016, 09:49:19 »
Fock, mijn achterruitwisser begint ook gek te doen. Het volgende draadje in de kabelboom zal wel kapot zijn.
We hebben eind Mei een 'afscheidstour' door Italië geplant. Hij moet het nog wel volhouden tot dan zonder kosten, anders zal de leasemaatschappij hem terugroepen vrees ik.  :rolleyes: