!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
In de A stand staat bij mij juist dat het Q2 sper is ingeschakeld, op controle. Lijkt me logisch, dat die met remingrepen de auto recht probeert te houden.
Maar jij! de mens is de zwakste schakel,
Mooi om te zien he. Zondag werd ik ingehaald op een besneeuwde provinciale weg door zo'n klein Suzuki 4x4tje. Die dacht natuurlijk ik heb toch 4 wiel aandrijving dus tractie zat! Ja, totdat hij moest remmen.....
Bij de 147 werkt een ( ouderwets ) Q2 en ASR ook niet samen.JWQ had zelfs een stukje hardware/software gemaakt om standaard de ASR uit te zetten bij zijn 147 GTA.Hoe de combi gaat tussen het 'moderne' Q2 en en de ASR, weet ik niet, maar misschien moet je alle systemen los van elkaar zien.Anti blokker. --> wil niet laten blokkeren, en zo sturen bij hard afremmen mogelijk laten zijn.Tractie controle --> Motor vermogen terug regelen zodat de auto niet doorslibtQ2 / Sper --> beide wielen op 1 as gelijkmatig aandrijven, zodat het wiel niet door spint.Terug naar het topic, je banden zijn je enige contact met de wereld. Als je voor Sport banden hebt gekozen, dan zal je een beter rij gedrag hebben bij lekker weer, maar het zal een groter compromis zijn bij ijs/sneeuw omstandigheden. De All Weather helpt je om met een vlakke gaspedaal curve, en de aanwezigheid van alle elektrische systemen om de controle over je voertuig te houden.. Maar jij! de mens is de zwakste schakel,