!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Lmax
61

  • **
    - Junior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Gepost op: 19 april 2011, 15:28:01 »
Ik kwam er van de week achter dat ik op de snelweg stand dynamic niet kon inschakelen. Ik het boekje erbij gepakt, en dat kan inderdaad niet boven de 110km/u. Als hij er al in staat blijft tie werken, maar van N naar D gaat niet. Iemand een idee waarom dit is?
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2011, 15:41:30 »
omdat je boven de 110 km/u je handen gewoon aan het stuur moet houden, en niet moet klooien aan een knoppie op de snelweg.
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2011, 17:03:20 »
Voor de veiligheid inderdaad. Er staat ergens in het wegwijs in je auto boekje een uitgebreidere uitleg. Het is een tweede, dunner, boekje wat ook in het mapje zit.
Maar kortweg staat daar dat je dan nog even kan wennen aan de fellere reactie van de motor en met name het andere (directere) stuurgedrag. Als je auto ineens directer stuurt bij 200km/h kan het wel 's rot aflopen.  :)
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2011, 17:53:32 »
in het boekje staat tot en met 90 km/uur..
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2011, 22:20:20 »
Kan in Belgie wellicht anders zijn dan in Nederland.
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2011, 22:21:40 »
Ideetje van ome Koos?
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2011, 22:23:08 »
Denk het niet want blijkbaar is de Nederlandse regel soepeler (tot 110 km/u).
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2011, 22:25:53 »
Jeetje, Koos hep een nog strengere broer die over de grens woont.....

Ik vind het DNA systeem overigens een zinloos ding. Een Alfa die als een Fiat start, wat voegt het toe?
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2011, 08:15:06 »
Citaat van: QV Competizione;7913
Jeetje, Koos hep een nog strengere broer die over de grens woont.....

Ik vind het DNA systeem overigens een zinloos ding. Een Alfa die als een Fiat start, wat voegt het toe?
Niet iedereen is van de nerveuze auto's. Mijn vrouw rijdt het liefst in N, en als ze zin heeft in D. Bij mij staat ie ook altijd in D.
Dus als move en gadget kan ik het begrijpen en is het een usp die ook niet alfisten een alfa in kunnen krijgen.
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2011, 08:20:52 »
ik vind de N mode wel lekker als ik totaal geen haast heb.. lees: vakantie heb..
 
ik rij bijna altijd in D omdat je dan met wat gas geven snel weg bent als er een vrachtwagen naar links komt waar je naast rijdt.. (vanmorgen gebeurd.. :rolleyes:)
*

Lmax
61

  • **
    - Junior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #10 Gepost op: 20 april 2011, 14:17:33 »
Mocht ik mijne laten tunen, dan neem ik aan dat deze (in mijn ogen) onzinnige bescherming ook wel even uitgezet kan worden.

Natuurlijk snap ik dat aan knopjes zitten bij 200 km/u wat onveilig is, maar op de nederlandse snelwegen met 120(130) km/u kan ik nog best even veilig die setting aan zetten, om hem vervolgens door te trekken naar snelheden waar dhr. Koos Spee alleen van droomt in zijn bedje s'nachts.
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #11 Gepost op: 20 april 2011, 18:16:48 »
Citaat van: Scudetto;7883
Voor de veiligheid inderdaad. Er staat ergens in het wegwijs in je auto boekje een uitgebreidere uitleg. Het is een tweede, dunner, boekje wat ook in het mapje zit.
Maar kortweg staat daar dat je dan nog even kan wennen aan de fellere reactie van de motor en met name het andere (directere) stuurgedrag. Als je auto ineens directer stuurt bij 200km/h kan het wel 's rot aflopen.  :)

Volgens mij is alleen de bekrachtiging in Dynamic iets minder, de stuurreacties zijn even direct als in Normal.
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2011, 18:25:15 »
Citaat van: QV Competizione;7913
Jeetje, Koos hep een nog strengere broer die over de grens woont.....

Ik vind het DNA systeem overigens een zinloos ding. Een Alfa die als een Fiat start, wat voegt het toe?
Ik denk dat de DNA knop een mooie en creatieve manier is om onder bepaalde CO2 uitstootnormen te komen.
*

firstalfa
75

  • **
    - Junior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2011, 18:39:51 »
In de file vind ik de D stand iets te, dan gaat ie toch terug naar N.
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Dynamic boven de 110km/u
« Reactie #14 Gepost op: 20 april 2011, 19:39:26 »
Wanneer ik in de krappe straatjes in mijn woonwijk weer eens op zoek ben naar een parkeerplaats, dan ben ik ook wel blij met de N stand.