!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Citaat van: alfata op 16 juli 2017, 21:14:35In Duitsland is E10 alweer grotendeels verdwenen omdat er erg veel problemen ontstonden, ook met capabele auto's. Enorm fiasco.Volgens mij ligt dat wat genuanceerder, zijn er enkele merken die E10 niet meer voeren maar bij de meeste is naast de E10 ook de E5 (wat gezien wordt als normale Euro95) weer terug. Deels omdat mensen het gewoon niet wilden tanken, deels omdat er enkele gevallen bekend zijn van auto's die er achteraf toch niet zo goed tegen konden, het ging dan voornamelijk om corrosie vorming in de brandstof pomp omdat E10 iets meer vocht aan trekt.
In Duitsland is E10 alweer grotendeels verdwenen omdat er erg veel problemen ontstonden, ook met capabele auto's. Enorm fiasco.
Auch nach über einem Jahr (Stand Juni 2012) lag der Anteil an verkauftem E10 immer noch bei deutlich unter 20 %. Die Einführung des E10 wurde von Mineralölkonzernen als „relativer Misserfolg“ gewertet, da man mit einem Anteil von mindestens 80 % gerechnet hatte.[15]Im August 2012 plädierte angesichts hoher Getreidepreise der Bundesminister für Entwicklungshilfe Dirk Niebel als erstes Mitglied der Bundesregierung für eine Abschaffung von E10. Greenpeace, der Bund für Umwelt und Naturschutz (BUND) und die Verbraucherzentrale schlossen sich dieser Forderung an.[16]
Ik zeg toch niet dat de invoering mislukt is, ik zeg dat het genuanceerder is dan jij stelt. De problemen met capabele auto's waren er namelijk helemaal niet zo veel. Alleen de angst dat er wat mee zou kunnen gebeuren maakte al dat de meeste mensen het links lieten liggen. De introductie is dus inderdaad mislukt, maar niet om de redenen die jij suggereert (kapotte auto's...). E10 wordt nog steeds verkocht in Duitsland, maar blijft steken op ongeveer 15% van de totale benzine afname.
Is misschien wel zo, maar goed, het verschil tussen 5% bioethanol wat je in normale Euro95 hebt, of 10% bioethanol is natuurlijk ook weer niet zo dramatisch groot.
de helft van benzine, ongeveer. dus verwacht 5% meer verbruik met E10 vs 98ron
Voor 2 cent per liter verschil met 95 gooi je die bende toch niet in je wagen?
Net terug uit Italië, maar opvallend was dat de benzine in Duitsland en Italië momenteel schreeuwend duur is. Reken voor RON 98 op een prijs van 1,79, mocht het al lukken om dit überhaupt te vinden. In Italië is 98 nauwelijks verkrijgbaar, en indien wel bechikbaar nóg duurder.
Citaat van: bekkie op 23 juli 2017, 17:33:52Net terug uit Italië, maar opvallend was dat de benzine in Duitsland en Italië momenteel schreeuwend duur is. Reken voor RON 98 op een prijs van 1,79, mocht het al lukken om dit überhaupt te vinden. In Italië is 98 nauwelijks verkrijgbaar, en indien wel bechikbaar nóg duurder.Ik tank iedere week in Duitsland 98 voor 1.36 euro. Dus duur? Italië is inderdaad duur wat betreft 98. Daarom in Chiasso altijd even de snelweg af om hem voor ongeveer 1.30 euro helemaal vol te gooien met 98