!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eerste schade Giulietta
« Reactie #210 Gepost op: 19 maart 2012, 17:47:45 »
Citaat van: yvesart;19149
als het buiten mijn eigen schuld om gebeurt, hoef ik geen eigen risico te betalen in de lease..
 
Overigens is dit ook zo wettelijk gezien, maar veel leasemaatschappijen/bedrijven doen net alsof hun neus bloed en leggen het bij de berijder neer..
Als je wilt, kan ik je daarover nog wel van info voorzien [artikel uit het AD]..

hey, heb het nog eens nagevraagd, mijn baas betaald de eerste schade altijd. Dus dat kost me geen eigen risico en nu is het duidelijk niet mijn schuld dus komt het een volgende keer (waarvan ik niet hoop dat die komt) ook goed.

bedankt voor je aanbod!!
Eerste schade Giulietta
« Reactie #211 Gepost op: 23 maart 2012, 13:21:45 »
Citaat van: WalterW;19109
Hoi PapaLeo ziet er perfect uit...en nu die busmaatschappij nog zien te laten betalen :p

Nog even een Veolia update. Ik werd gisteren benaderd door de schadeafdeling van Veolia met de mededeling dat zij een bus hadden met een schade met onbekende tegenpartij en dat zij via mijn incidentmelding op hun site bij mij terechtkwamen. Tijd en schadetype kwamen overeen, dus ik werd uitgenodigd om bij hun op kantoor de rest van hun schadeformulier te komen invullen. Dat heb ik vanmorgen gedaan en ik werd zeer vriendelijk behandeld, ik kreeg koffie en de zaak is nu helemaal geregeld.

Deze jongens zaten er echt heel anders in dan de PR club die ik destijds aan de telefoon had. Ik ging daarna echt met een goed gevoel weer naar huis. Ik heb het bij de verzekeringmij gemeld, die (hoewel enigszins verbaasd) ook weer blij waren.

Nu moet ik nog naar de politie om vervolgaangifte te doen, maar alles dus toch helemaal in orde gekomen :):):)
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Eerste schade Giulietta
« Reactie #212 Gepost op: 23 maart 2012, 13:28:40 »
Nou netjes, valt me zeker mee...
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Eerste schade Giulietta
« Reactie #213 Gepost op: 23 maart 2012, 13:36:11 »
toch mooi dat ze de moeite doen om u te traceren en dit correct af te handelen...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Eerste schade Giulietta
« Reactie #214 Gepost op: 23 maart 2012, 17:24:16 »
Goed geregeld Leo gelukkig geen gezeik meer.
En ziet er weer keurig uit:)
Wiel en scherm zijn nieuw neem ik aan?
QV SAVALI
Eerste schade Giulietta
« Reactie #215 Gepost op: 23 maart 2012, 17:28:14 »
Citaat van: ROBIN;19506
Goed geregeld Leo gelukkig geen gezeik meer.
En ziet er weer keurig uit:)
Wiel en scherm zijn nieuw neem ik aan?

Ja, en koplamp en QV logo (dat konden ze er niet onbeschadigd af krijgen)
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Eerste schade Giulietta
« Reactie #216 Gepost op: 23 maart 2012, 18:45:54 »
Citaat van: PappaLeo;18675
Nou, ik had ook wat schade afgelopen woensdagochtend. Toen ik in wilde stappen ging mijn deur niet eens meer open.
De avond daarvoor had ik hem schadevrij neergezet.
Toegebracht door (in eerste instantie) onbekenden die weerloze auto's in parkeervakken aanvallen:
 

 
Verfsnippers vergeleken met de kleur van de lijnbus die hier langs rijdt en ja hoor, precies hetzelfde.


was je trouwens opgevallen dat je spiegel aan de weg kant de tegengestelde richting is gebogen dan hoe jij denk dat de dader erlangs is gegaan ?? (je had ze niet ingeklapt toch , aangezien de andere spiegel "open" staat) ....

anyway zuur , maar pappaleo ,je ziet geen kleur verschil met zoveel vervanging van onderdelen ?
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
Eerste schade Giulietta
« Reactie #217 Gepost op: 23 maart 2012, 18:49:31 »
Volgens mij niet Dyllan, Leo heeft volgens mij het vermoeden dat de bus achteruit is gereden om óf plaats te maken voor een tegemoetkomende bus/auto/vrachtwagen óf om klestpraatjes te houden met een collega. Het voorscherm is ook naar achteren gedrukt, daarom ging de deur niet meer open.
Eerste schade Giulietta
« Reactie #218 Gepost op: 23 maart 2012, 19:09:17 »
Citaat van: frankie;19512
Volgens mij niet Dyllan, Leo heeft volgens mij het vermoeden dat de bus achteruit is gereden om óf plaats te maken voor een tegemoetkomende bus/auto/vrachtwagen óf om klestpraatjes te houden met een collega. Het voorscherm is ook naar achteren gedrukt, daarom ging de deur niet meer open.

Klopt helemaal. De betreffende bus had schade rechtsachter. De schademan bij Veolia vond het ook maar een rare situatie, maar de chauffeur had aangegeven dat de verkeersomstandigheden een bijzondere manoeuvre vereisten.

En ja, het was me opgevallen dat de spiegel naar achteten stond :D

Hij is trouwens echt heel netjes gemaakt. Geen kleurverschil te bekennen en gewoon als nieuw. Onthoud: schadebedrijf Ralph Verweij in Den Haag. (voor degenen die niet dichterbij Kesteren wonen)
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Eerste schade Giulietta
« Reactie #219 Gepost op: 24 maart 2012, 19:00:01 »
ik denk dat de bus daarom er ook tegenaan gereden is, als hij vooruit had gereden had hij je waarschijnlijk niet geraakt.. :o
Eerste schade Giulietta
« Reactie #220 Gepost op: 2 april 2012, 08:28:57 »
Citaat van: sv1979;19066
het eerste half jaar schadevrij kunnen rijden. Nu veel werkzaamheden in de buurt, minder parkeerplaats dus de juul stond op een andere plek. Samen met een collega een dag weggeweest in zijn avensis, kom ik thuis leg wat spullen in de juul en ja hoor. Iemand heeft er tegen aangezeten (vreemde plek maar wel goed beschadigd):



Spiegel beschadigd en een kras van achterportier doorlopend naar achterscherm. De dader nergens te bekennen natuurlijk :(
Vandaag bij de schadehersteller geweest, ben hem einde van de maand twee dagen kwijt om de kras weg te werken :S

Vorige week 2 dagen een citroen DS3 mogen besturen, maar wat ben ik blij dat mijn juul weer helemaal heel en mooi gespoten terug is van de schadehersteller. De schade is niet meer te zien en de verf ziet er weer strak uit (hij is opnieuw gespoten aan één zijde).
 
Zal binnenkort eens mooi plekje zoeken voor wat foto's van de juul
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Eerste schade Giulietta
« Reactie #221 Gepost op: 2 april 2012, 08:37:17 »
Nou gelukkig, als ze het goed doen zie je niets.... beviel dat zo'n DS3 ? Vind het wel grappige auto's...
Eerste schade Giulietta
« Reactie #222 Gepost op: 2 april 2012, 11:07:27 »
Hey Walter,
 
Grappig om te zien, miste de 6de versnelling (de tandjes zijn nu goed gepoetst van de versnellingsbak :))
Verder vond ik het een dweil om mee te rijden, maar denk ook wel dat het komt omdat ik de juuli nu zo gewent ben. Hij was wel lekker vlot!
(je heb een bak ruimte voor je neus en achter de voorstoel helemaal niks :S)
 
Maar wat was ik blij toen ik weer in de juul mocht stappen :)
*

Stiggy
434

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Eerste schade Giulietta
« Reactie #223 Gepost op: 7 april 2012, 21:17:01 »
Snik, snik... 'k heb ook mijn eerste schade, en helemaal zelf gedaan:
.
Ergens met parkeren langs een stoeprand geschaafd dus. Ik ben altijd zo voorzichtig, weet ook niet precies waar het gebeurd is. Is dit nog (zelf) te herstellen of een beetje te maskeren?
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
Eerste schade Giulietta
« Reactie #224 Gepost op: 9 april 2012, 08:58:12 »
Ik ben 3 weken geleden ook tegen een stoeprand gereden. 1/4de van de omtrek van de velg was geschuurd + 1 spaak, zoals die van jouw.
Ik heb ze opnieuw laten spuiten. Dit heeft me 65 euro gekost, en de velg ziet er weer als nieuw uit. Dus geen getreur...:)
Ga gewoon naar een bandencentrale en vraag daar wat het kost. Doe dit wel op verschillende plaatsen, dan ga je maar waar het goedkoopst is, heb ik ook gedaan ;)
Mailtje sturen en klaar is Kees.
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]