!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #150 Gepost op: 16 december 2011, 11:18:14 »
Een maand of 2 à 3. Ligt eraan hoeveel je evengoed nog gaat wissen en of je regelmatig je sproeiers gebruikt. Het sproeimiddel zorgt ervoor dat het laagje iets sneller verdwijnt.  Ik gebruik het sproeimiddel echt bijna nooit overigens en je wist met dit spul op je ruiten echt veel minder. Op die manier blijft het lang zitten.

De laag die er nu op zit heb ik begin november erop gedaan en is nu nog onverminderd goed werkzaam.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #151 Gepost op: 19 december 2011, 13:23:27 »
Toch maar eens naar kijken dan :) Wat kost het en waar koop jij het altijd?!
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #152 Gepost op: 19 december 2011, 15:52:45 »
€ 11,95

ik bestel het meestal hier online: http://carclean.nl/product/Rain-X/Rain-X_200ml_219-RAIN-X_100670.aspx

Met zo'n flesje kun je alle ruiten wel een aantal keer doen overigens. Je hebt genoeg voor een jaar in ieder geval.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #153 Gepost op: 28 december 2011, 07:47:39 »
Top Thanks :)
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #154 Gepost op: 28 december 2011, 16:20:20 »
Citaat van: oro10;15911
Nog even 2 eigenaardigheden die ik heb ontdekt, maar dit zijn waarschijnlijk enkel dingetjes aan mijn eigen Juul:

- Ik zit onwijs snel door mijn matje heen bij de bestuurders kant. DE eerste is al vervangen (amper 8 maanden in bezit), de 2e ligt er nu 2 weken in maar daar merk ik ook al aan dat het vrij snel gaat..
- Mijn banden, zowel zomer op de 17 inch super sport, als de winter op de 16 inch stalen velgen, raken op de een of andere manier veel lucht kwijt. Vorige week 2,5 bar gezet op alle banden, gisteren gecontroleerd, allen teruggezakt tot ongeveer 2,2 bar. Ik weet niet of dit normaal is? Bij mijn zomerbanden heb ik precies hetzelfde, ook redelijk snel een groot verschil met de waarde waarop ze zijn opgepompt..

Mbt punt 1 is het aan te bevelen geen naaldhakken te dragen tijdens het rijden.

Mbt punt 2 had ik dit ook met mijn 504. Daar bleek lucht via de velgrand te ontsnappen. Heb je (stevige) stoeprandschade misschien? Lijkt me op zich stug bij alle 4 de velgen, maar het zou een theoretische oorzaak kunnen zijn...
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

juriaan
107

  • ***
    - Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #155 Gepost op: 28 december 2011, 21:13:24 »
Heb je ze wel koud op 2,5 bar gezet en daarna koud gemeten 2,2 bar.

Als je na een flinke rit ze oppompt bij het tankstation is het normaal dat na afkoelen er 0,3 bar is 'verdwenen'.
(Warm oppompen is niet erg maar doe er dan een heel klein beetje extra lucht in.)

Ik pomp ze zelf altijd thuis op, maar als je bij het tankstation pompt zou dit oorzaak kunnen zijn.
Giulietta 1.4 MA Turbo TCT, Rosso alfa, Pack SP3 met 8C velgen, Pack Premium plus.
BMW 2002 (polaris) 1975 zelfbouwproject met megasquirt injectie
BMW 2002tii (ceylon) 1973 nog in restauratie
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #156 Gepost op: 3 september 2012, 21:44:53 »
En jawel hoor ! Mijne Bella is gisteren ff op en neer geweest naar Groningen ! En vandaag werk het s&s systeem weer weer ! Hij heeft het bijna een jaar niet gedaan ! Toch wel schrikken dat hij zichzelf weer hersteld met de oplading van de accu . Ben benieuwd voor hoe lang !?
*

Griffendahl
6

  • *
    - Startende Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #157 Gepost op: 6 september 2012, 18:24:49 »
Paar dingen vooralsnog:
  • Om mijn iPod te gebruiken moet ik een of andere dure dongel kopen... Waarom, er zit toch al USB, waarom dan nog een dure dongel ??
  • Er zit een Windows knop in mijn auto :(
  • Stoelen zijn te breed, (of bestuurder is te smal)
  • Integratie tussen dash en navi kon een stuk beter, instellen van je telefoon is veel prettiger op een groot scherm dan een kleintje.
  • De indeling van de km-teller een beetje onhandig en pretentieus, auto kan toch maar 190 ofzo wat moet ik dan met een teller die tot 270 kan. Had liever een indeling tot 210 gehad.
  • Auto lijkt op het eerste gezicht minder zuinig dan mijn 11 jaar oude en zwaardere BMW 2.0 diesel met 280.000km op de teller...
*

hyppo
18

  • Type Alfa: Giulia 1.3s, 156Q4, 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #158 Gepost op: 7 september 2012, 23:08:56 »
Dat van die stoelen kan ik beamen. Bij lange ritten gebruik ik 2 kussentjes: één om op te zitten en één achter mijn rug. De kussentjes heb ik bij Intratuin gekocht voor tuinstoelen. De kuip van het kuipstoeltje wordt daardoor smaller en pas ik er beter in. Ik zit nu iets verder naar voren ten opzichte van de hoofdsteun zodat die niet meer hinderlijk tegen mijn hoofdsteun schuurt. Ook heb ik de voorkant van de sledes van de voor- en achteruit verstelling ongeveer 2 cm opgehoogd zodat de stoel iets verder achterover gekanteld staat. Had ietsje minder gemogen.
Al met al een flinke verbetering en kan ik vrij confortabel 1300 km achter elkaar rijden.
*

hyppo
18

  • Type Alfa: Giulia 1.3s, 156Q4, 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #159 Gepost op: 7 september 2012, 23:27:29 »
Een eigenaardigheid is, dat ik de radio niet kan uitzetten. Ik kan muten, maar als ik de auto herstart is de mute weer uit. Wat wel helpt is het geluid zacht zetten. Maar ik kan de radio niet "uit" zetten. Ik heb de blue&me met navigatie.

Een andere eigenaardigheid vind ik de menustruktuur van de navigatie . Van de meeste zaken denk ik te weten wat mogelijk moet zijn. Maar als ik ga zoeken kan ik het nooit vinden. De menustruktuur van de overige apparaten zoals de radio is overigens net zo ondoorzichtig.
*

Marcos69
27

  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.seabourne-group.com
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #160 Gepost op: 12 september 2012, 14:23:52 »
Citaat van: oro10;15911
Nog even 2 eigenaardigheden die ik heb ontdekt, maar dit zijn waarschijnlijk enkel dingetjes aan mijn eigen Juul:

- Ik zit onwijs snel door mijn matje heen bij de bestuurders kant. DE eerste is al vervangen (amper 8 maanden in bezit), de 2e ligt er nu 2 weken in maar daar merk ik ook al aan dat het vrij snel gaat..
- Mijn banden, zowel zomer op de 17 inch super sport, als de winter op de 16 inch stalen velgen, raken op de een of andere manier veel lucht kwijt. Vorige week 2,5 bar gezet op alle banden, gisteren gecontroleerd, allen teruggezakt tot ongeveer 2,2 bar. Ik weet niet of dit normaal is? Bij mijn zomerbanden heb ik precies hetzelfde, ook redelijk snel een groot verschil met de waarde waarop ze zijn opgepompt..

Ik had na 6 maanden al een nieuwe mat. Volgens de verkoper wordt de Giulietta met 2 soorten matten afgeleverd: een dunne of een dikke kwaliteit. Heeft te maken met de afleveringskosten die wordt betaald (vooral voor de leasemarkt). Heb nu een dikke kwaliteit matten (volledige set) gekregen welke ook nog eens veel mooier is en ook nog eens beter vast zit.
Vroeger: Alfa 33 (2x), Alfa 145 (2x), Alfa 155, Alfa 147 (2x), Alfa 159
Vanaf 8 februari 2012 een Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Pack Business - Pack Sport 2
Ducati 916
*

densjo
181

  • ***
    - Alfist
Re: Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #161 Gepost op: 20 oktober 2012, 15:21:31 »
Wanneer ik handmatig de airco uitzet en daarmee tevens de automatische klimaatregeling, kan het daarna voorkomen dat de airco vanzelf weer aanstaat.  ::)