!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2011, 23:32:32 »
Citaat van: RenéQV;6621
Tenzij je er maar 50 mocht, dan hebben we een probleem als hij de komende getunede juuls wil testen ;)

Een tuner met rij-ontzegging is als Stevie Wonder zonder zonnebril!  ;-))
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2011, 10:25:25 »
Moet er aan een 2.0 JTDm met 163 pk iets gewijzigd worden aan het inlaattraject ? Ik dacht van niet ?
Wil namelijk binnenkort ook wel een Massimo.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2011, 10:38:39 »
Juist , Nick ! Bij jou hoef er niks van hardware aangepast te worden
Look to the past, see the future
*

thabenji
20

  • *
    - Startende Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2011, 18:27:47 »
Greetz,
 
Weet er iemand wat de versnellingsbak en koppeling van een MA 163 pk aankan qua koppel (nm)? Of welk type dit zijn?
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #34 Gepost op: 21 mei 2011, 23:48:18 »
ik dacht 350 nm en daar nog 10 % marge bovenop
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #35 Gepost op: 31 mei 2011, 21:24:52 »
Even laten weten dat mijn 2.0 JTDm afgelopen zaterdag door Stephan onder handen werd genomen.
Heb er nog maar een paar ritjes opzitten en nog niet echt heel dynamisch kunnen rijden, maar het valt wel op dat de N stand minder loom is en lekker vlot rijdt.

Ook de D-stand kan ik nu met gemak in de stad verbruiken. Veel minder springerig.
De boost als je van N naar D gaat is nu wel weg omdat het gaspedaal meer gelijk afgesteld staat.

Snel even een stukje opgetrokken en ik denk dat er een seconde af is op de sprint van 0-100  (7.5  vs 8.5 maar wel met waardeloze subjectieve meting).
In 4e trekt hij door tot 170 per uur.
En al snel zat ik aan 230 op de teller, daarna maar wat afgehaakt. Vroeger haalde hij maar net 220 op de teller.

Nog heel subjectief gemeten dus, maar ik merk toch een aangenaam verschil !
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #36 Gepost op: 31 mei 2011, 22:39:58 »
Citaat van: nick;9483
Even laten weten dat mijn 2.0 JTDm afgelopen zaterdag door Stephan onder handen werd genomen.
Heb er nog maar een paar ritjes opzitten en nog niet echt heel dynamisch kunnen rijden, maar het valt wel op dat de N stand minder loom is en lekker vlot rijdt.

Ook de D-stand kan ik nu met gemak in de stad verbruiken. Veel minder springerig.
De boost als je van N naar D gaat is nu wel weg omdat het gaspedaal meer gelijk afgesteld staat.

Snel even een stukje opgetrokken en ik denk dat er een seconde af is op de sprint van 0-100  (7.5  vs 8.5 maar wel met waardeloze subjectieve meting).
In 4e trekt hij door tot 170 per uur.
En al snel zat ik aan 230 op de teller, daarna maar wat afgehaakt. Vroeger haalde hij maar net 220 op de teller.

Nog heel subjectief gemeten dus, maar ik merk toch een aangenaam verschil !

Hoi Nick, heb je de medio tuning of massimo ( 200 PK) laten uitvoeren ?
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #37 Gepost op: 31 mei 2011, 23:15:39 »
Citaat van: WalterW;9497
Hoi Nick, heb je de medio tuning of massimo ( 200 PK) laten uitvoeren ?

Massimo !  (althans dat hoop ik toch dat het die is geworden.  Ik was ondertussen Godderis zijn wifi aan het fixen en daarna was hij al klaar :p)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

JackL
59

  • **
    - Junior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #38 Gepost op: 8 juni 2011, 20:28:35 »
Ik denk dat ik zelf gewoon voor de Medio tuning ga maar twijfel nog een beetje. Waar ik woon kun je niet bepaald hard rijden en zeker niet tijdens de spits. Ik wil gewoon wat extra kracht voor tussensprints vlotter te laten verlopen.

Ben benieuwd of er al mensen zijn die enkel de medio tuning hebben laten doen.
*Alfa Romeo Giulietta*
*

janssen
69

  • **
    - Junior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #39 Gepost op: 15 juni 2011, 10:13:29 »
Ik wil ook:), maar kan iemand mij wat vertellen hoe dat zit met de garantie. Aangezien het een lease auto is.
1.6 JTDm Distinctive, Sport Pack 1 met 18" Turbina, Pack Premium, Alu Spiegels, Eibach verlaging en Squadra tuning:))
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #40 Gepost op: 15 juni 2011, 16:58:51 »
Volgens mij is 't wat de garantie betreft no stress! Ik ben vandaag bij autotuner Hienz hier, in Aalst geweest. Ze beloven  uit 1.6 135 pk's en 360 Nm . De prijs € 650 . Hahahhahahaha, voor dat geld rij ik bijna 8000 km :) Gewoon belachelijk duur. greetz!
Look to the past, see the future
*

juriaan
107

  • ***
    - Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #41 Gepost op: 15 juni 2011, 17:26:36 »
Ik vraag me af hoe het zit met software updates de de dealer tijdens onderhoudswerkzaamheden kan doen bij je Juul. Ben je dan niet je 500 euro kwijt voor het chippen? (dwz hij rijdt na een onderhoudsbeurt weer als een normale)
 
Als iemand me dit kan garanderen dat dit niet gebeurd dan ga ik ook om voor dikke 300 Nm in de 1.4MA!
De TCT bak kan inderdaad 350 Nm aan dus dit is geen probleem (zie 2.0 diesel)
Giulietta 1.4 MA Turbo TCT, Rosso alfa, Pack SP3 met 8C velgen, Pack Premium plus.
BMW 2002 (polaris) 1975 zelfbouwproject met megasquirt injectie
BMW 2002tii (ceylon) 1973 nog in restauratie
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #42 Gepost op: 15 juni 2011, 17:45:13 »
Juriaan, als je naar een tuner als Squadra Tuning gaat dan komt dat helemaal goed. MOCHT dat gebeuren dan zet Stephan kosteloos de software er weer op.
Stem dit van te voren nog even af en veel plezier met je omstreeks 185 pk en 300 Nm!
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #43 Gepost op: 15 juni 2011, 20:34:50 »
eens nagvraagd in mijn garage...en is bij hen kwestie van ff te vermelden dat hij gechipt is zodat ze dat knn omzeilen bij eventuele updates...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

DanaBanana
783

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #44 Gepost op: 15 juni 2011, 22:17:49 »
Citaat van: Timothy84;9992
eens nagvraagd in mijn garage...en is bij hen kwestie van ff te vermelden dat hij gechipt is zodat ze dat knn omzeilen bij eventuele updates...
Da's dus volgens mij net NIET de bedoeling. Want dan mis je fabrieksupdates die op zich best nuttig/van belang kunnen zijn. Die wil je eigenlijk ook gewoon hebben en ook een goede tuner zal die zaken eigenlijk in z'n software willen verwerken.
Dus gewoon bij een tuner als Squadra langs. Die baseert zijn software op de hoogste versie van de fabrieksoftware. Mocht er een update komen, dan update ook Squadra de getunede software en als de software dan door de dealer wordt overschreven zet Squadra er kostenloos de hoogste Squadra-versie overheen.