!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

JackL
59

  • **
    - Junior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #60 Gepost op: 18 juni 2011, 13:06:14 »
Die savali tuning ziet er ook niet slecht uit. :)



129 pk en 334 Nm voor €480.
Doen ze aan motortuning in al hun filialen?
*Alfa Romeo Giulietta*
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #61 Gepost op: 18 juni 2011, 13:36:56 »
Nee, volgens mij alleen in Houten bij Savali. Daar zit ook Ronald hun tuningspecialist.
*

DanaBanana
813

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #62 Gepost op: 18 juni 2011, 16:58:50 »
Citaat van: driftend;10004
ik denk dat je hier de plank misslaat.

Ik denk niet dat ik de plank missla. Dus nog maar 's uitleggen wat ik bedoel.

Op het moment dat een tuner als Squadra haar software programmeert, baseert men zich op de hoogste versie fabriekssoftware die er op dat moment is. Stel: 1.12.
Ook de door Squadra getunde software zal dan als versie 1.12 in je ecu geregistreerd staan. Zolang 1.12 de hoogste fabrieksversie blijft, is er geen gevaar voor overschrijving. De apparatuur van de dealer concludeert simpelweg dat dat je de hoogste versie al hebt en er dus niks te updaten valt.
Maar komt er vanaf de fabriek een update met bijv. versie 1.13, dan is de kans wel heel erg groot dat de getunede software wordt overschreven. Mocht dat gebeuren, dan zal Squadra de getunede software kostenloos weer terug zetten. En omdat niemand er op zit te wachten dat hetzelfde bij de volgende beurt weer gebeurd, zal Squadra zorgen dat vanaf dat moment ook de Squadra software versie 1.13 krijgt. Zodat de apparatuur bij de dealer weer denkt dat het hoogste beschikbare versie aanwezig is.
Natuurlijk kan Squadra of een andere tuner er voor kiezen om alleen het (fictieve) versienummer van de eerste getunde software op te hogen, zodat de apparatuur bij de dealer weer gefopt wordt. Maar als Squadra echt zo goed bezig is als wordt beweerd, zal men toch ook checken wat er veranderd is in de fabrieksupdate. Want daarin kunnen wijzigingen zitten die ook voor getunde rijders van belang zijn.

Zou interessant zijn als Stephan zelf 'ns zou kunnen aangeven hoe hij hier mee omgaat.
*

bartvks
97

  • **
    - Junior Alfist
    • http://www.duckys.be
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #63 Gepost op: 19 juni 2011, 09:43:43 »
Citaat van: DanaBanana;10110
Ik denk niet dat ik de plank missla. Dus nog maar 's uitleggen wat ik bedoel.

Op het moment dat een tuner als Squadra haar software programmeert, baseert men zich op de hoogste versie fabriekssoftware die er op dat moment is. Stel: 1.12.
Ook de door Squadra getunde software zal dan als versie 1.12 in je ecu geregistreerd staan. Zolang 1.12 de hoogste fabrieksversie blijft, is er geen gevaar voor overschrijving. De apparatuur van de dealer concludeert simpelweg dat dat je de hoogste versie al hebt en er dus niks te updaten valt.
Maar komt er vanaf de fabriek een update met bijv. versie 1.13, dan is de kans wel heel erg groot dat de getunede software wordt overschreven. Mocht dat gebeuren, dan zal Squadra de getunede software kostenloos weer terug zetten. En omdat niemand er op zit te wachten dat hetzelfde bij de volgende beurt weer gebeurd, zal Squadra zorgen dat vanaf dat moment ook de Squadra software versie 1.13 krijgt. Zodat de apparatuur bij de dealer weer denkt dat het hoogste beschikbare versie aanwezig is.
Natuurlijk kan Squadra of een andere tuner er voor kiezen om alleen het (fictieve) versienummer van de eerste getunde software op te hogen, zodat de apparatuur bij de dealer weer gefopt wordt. Maar als Squadra echt zo goed bezig is als wordt beweerd, zal men toch ook checken wat er veranderd is in de fabrieksupdate. Want daarin kunnen wijzigingen zitten die ook voor getunde rijders van belang zijn.

Zou interessant zijn als Stephan zelf 'ns zou kunnen aangeven hoe hij hier mee omgaat.

Zal het hem donderdag ffe vragen :)
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #64 Gepost op: 19 juni 2011, 09:58:17 »
Zover ik weet wordt alleen dat veranderd wat nodig is en maakt het niets uit welke versie het is, bij een update zal hij wederom alleen zijn eigen gegevens in de software weer veranderen.

Stephan kom er maar in.........................:D
Giulietta QV Bianco Ghiacio
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #65 Gepost op: 19 juni 2011, 18:00:18 »
Het is overigens een misvatting dat elke fabrieksupdate de getunede software overschrijft. De meeste updates hebben niet eens te maken met het motormanagement maar met andere (electronische) verbeterpuntjes.
 
En als dealer "even" de getunede file op een HD zetten en na de update weer terugzetten, dat lukt niet. De gemiddelde dealer (of eigenlijk beter, 99% van de dealers) komt helemaal niet zo diep in het systeem als Squadra dat komt.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #66 Gepost op: 19 juni 2011, 20:50:26 »
vandaag was er een opendeur dag bij de verkoper en k was erbij.ik wou me een beetje informeren over chiptuning.hahaha twas een funny gesprek met de eigenaar van de zaak geweest.uiteindelijk is heg zo dathet wat hun begreft oke is,maar dat er in principe garantie dan vervalt... :o
Look to the past, see the future
*

steffie166
13

  • *
    - Startende Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #67 Gepost op: 20 juni 2011, 08:57:41 »
Danabanana en Frankie hadden het meest gelijk
 
Een paar feiten.
 
1) De meeste dealers zijn erg onzorgvuldig met het uitvoeren van updates.
2) Updates verschijnen voor 99% binnen 3 maanden na introductie van een nieuwe hardwareversie. Voor de Giulietta 1.6 JTDm is er bijvoorbeeld juist een nieuwe HW versie uitgebracht en kort daarna was er een update.
3) Updates zijn meestal bedoeld om onterechte foutmeldingen te voorkomen.
4) De meeste updates houden geen verband met het motormanagement.
5) Ik werk ALTIJD op basis van de laatst bekende update en voer deze eerst uit als deze van toepassing is voordat er getuned wordt.
6) Als een MOTORMANAGEMENT update uitgevoerd wordt is de tuning overschreven. De dealer kan dit NIET apart zetten.
7) Ik zet de tuning dan kostenloos terug op basis van deze laatste update.
8) Dit komt bijna nooit voor.
9) Alleen Squadra Tuning en Savali Tuning zijn in staat zelf updates uit te voeren. Alle andere chiptuners beschikken niet over de juiste apparatuur om dit te doen.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #68 Gepost op: 20 juni 2011, 17:10:24 »
Citaat van: steffie166;10161
Danabanana en Frankie hadden het meest gelijk
 
Een paar feiten.
 
1) De meeste dealers zijn erg onzorgvuldig met het uitvoeren van updates.
2) Updates verschijnen voor 99% binnen 3 maanden na introductie van een nieuwe hardwareversie. Voor de Giulietta 1.6 JTDm is er bijvoorbeeld juist een nieuwe HW versie uitgebracht en kort daarna was er een update.
3) Updates zijn meestal bedoeld om onterechte foutmeldingen te voorkomen.
4) De meeste updates houden geen verband met het motormanagement.
5) Ik werk ALTIJD op basis van de laatst bekende update en voer deze eerst uit als deze van toepassing is voordat er getuned wordt.
6) Als een MOTORMANAGEMENT update uitgevoerd wordt is de tuning overschreven. De dealer kan dit NIET apart zetten.
7) Ik zet de tuning dan kostenloos terug op basis van deze laatste update.
8) Dit komt bijna nooit voor.
9) Alleen Squadra Tuning en Savali Tuning zijn in staat zelf updates uit te voeren. Alle andere chiptuners beschikken niet over de juiste apparatuur om dit te doen.

Kijk, dat is duidelijke taal. Bedankt voor deze informatie!
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

juriaan
107

  • ***
    - Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #69 Gepost op: 21 juni 2011, 13:14:34 »
Kijk misterie over de updates is opgelost!

Ik vraag me volgende nog af: Is de (motor)software en dus ook de tuningssoftware van de 1.4MA TCT 100% identiek aan die van een normale handschakelversie of zit hier nog verschil in?
Als er verschil in zit wanneer wordt dan bij Squadra of Savali verwacht dat deze 1.4MA TCT tuning ontwikkeld is?
Giulietta 1.4 MA Turbo TCT, Rosso alfa, Pack SP3 met 8C velgen, Pack Premium plus.
BMW 2002 (polaris) 1975 zelfbouwproject met megasquirt injectie
BMW 2002tii (ceylon) 1973 nog in restauratie
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #70 Gepost op: 21 juni 2011, 16:34:29 »
Citaat van: juriaan;10195
Kijk misterie over de updates is opgelost!
 
Ik vraag me volgende nog af: Is de (motor)software en dus ook de tuningssoftware van de 1.4MA TCT 100% identiek aan die van een normale handschakelversie of zit hier nog verschil in?
Als er verschil in zit wanneer wordt dan bij Squadra of Savali verwacht dat deze 1.4MA TCT tuning ontwikkeld is?

Ik las op de Squadra-website iets over de 135 pk versie met TCT in de Mito, waar in ieder geval met de TCT wat anders/verder getuned werd dan met de handbak (vanwege het lagere koppel dat de handbak uit die Mito aankan, kennelijk). Ook de standaard-afstelling is niet volkomen gelijk.
Alhoewel dit niets zegt over de Giulietta-ontwikkelingen heb ik het toch nog even opgezocht:
Het grote voordeel van deze versnellingsbak voor ons is het feit dat de bak voor 350 Nm is geconstrueerd. Voor de MiTo 1.4 16v Turbo MultiAir betekent dat dat we meer koppel kunnen programmeren. Dat wist de fabriek ook en daarom heeft men zelf al het standaard koppel verhoogd van 206 naar 230 Nm. Bij de handgeschakelde bak hebben we ons een beetje in moeten houden (275 Nm). De TCT uitvoering krijgt 25 Nm extra van ons. Qua vermogen kan er geen verschil gemaakt worden omdat de turbo/ademhaling en ontstekingscapaciteit daarvoor maatgevend is.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

juriaan
107

  • ***
    - Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #71 Gepost op: 24 juni 2011, 08:19:18 »
Wow,

Snel een "eat my dust" stikker aanschaffen voor achter op de giulietta TCT :p
Als we nu nog iemand horen zeggen dat automaten minder sportief zijn :lol
Giulietta 1.4 MA Turbo TCT, Rosso alfa, Pack SP3 met 8C velgen, Pack Premium plus.
BMW 2002 (polaris) 1975 zelfbouwproject met megasquirt injectie
BMW 2002tii (ceylon) 1973 nog in restauratie
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #72 Gepost op: 24 juni 2011, 12:46:36 »
Citaat van: juriaan;10287
Wow,

Snel een "eat my dust" stikker aanschaffen voor achter op de giulietta TCT :p
Als we nu nog iemand horen zeggen dat automaten minder sportief zijn :lol
Automaten zijn minder sportief....:D Gelukkig valt een TCT niet helemaal in deze definitie.
*

bartvks
97

  • **
    - Junior Alfist
    • http://www.duckys.be
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #73 Gepost op: 24 juni 2011, 17:32:04 »
Ervaringen Squadra Tuning : 1 woord... SUPER!
*

janssen
69

  • **
    - Junior Alfist
Ervaring Squadra tuning
« Reactie #74 Gepost op: 24 juni 2011, 20:59:27 »
Als ik de fantastische formule neem van steffie166 dan komt de topsnelheid voor een 1,6JTDm met squadra tuning van 125pk op 196 km/u.

Weet iemand ook het sprintje van 0 tot 100 met de 125pk tuning?

Alvast bedankt, ik wil namelijk gaan tunen bij squadra maar wil graag wat meer prestatie gegevens:)
    
1.6 JTDm Distinctive, Sport Pack 1 met 18" Turbina, Pack Premium, Alu Spiegels, Eibach verlaging en Squadra tuning:))