!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
ik denk dat je hier de plank misslaat.
Ik denk niet dat ik de plank missla. Dus nog maar 's uitleggen wat ik bedoel.Op het moment dat een tuner als Squadra haar software programmeert, baseert men zich op de hoogste versie fabriekssoftware die er op dat moment is. Stel: 1.12.Ook de door Squadra getunde software zal dan als versie 1.12 in je ecu geregistreerd staan. Zolang 1.12 de hoogste fabrieksversie blijft, is er geen gevaar voor overschrijving. De apparatuur van de dealer concludeert simpelweg dat dat je de hoogste versie al hebt en er dus niks te updaten valt.Maar komt er vanaf de fabriek een update met bijv. versie 1.13, dan is de kans wel heel erg groot dat de getunede software wordt overschreven. Mocht dat gebeuren, dan zal Squadra de getunede software kostenloos weer terug zetten. En omdat niemand er op zit te wachten dat hetzelfde bij de volgende beurt weer gebeurd, zal Squadra zorgen dat vanaf dat moment ook de Squadra software versie 1.13 krijgt. Zodat de apparatuur bij de dealer weer denkt dat het hoogste beschikbare versie aanwezig is.Natuurlijk kan Squadra of een andere tuner er voor kiezen om alleen het (fictieve) versienummer van de eerste getunde software op te hogen, zodat de apparatuur bij de dealer weer gefopt wordt. Maar als Squadra echt zo goed bezig is als wordt beweerd, zal men toch ook checken wat er veranderd is in de fabrieksupdate. Want daarin kunnen wijzigingen zitten die ook voor getunde rijders van belang zijn.Zou interessant zijn als Stephan zelf 'ns zou kunnen aangeven hoe hij hier mee omgaat.
Danabanana en Frankie hadden het meest gelijk Een paar feiten. 1) De meeste dealers zijn erg onzorgvuldig met het uitvoeren van updates. 2) Updates verschijnen voor 99% binnen 3 maanden na introductie van een nieuwe hardwareversie. Voor de Giulietta 1.6 JTDm is er bijvoorbeeld juist een nieuwe HW versie uitgebracht en kort daarna was er een update. 3) Updates zijn meestal bedoeld om onterechte foutmeldingen te voorkomen.4) De meeste updates houden geen verband met het motormanagement.5) Ik werk ALTIJD op basis van de laatst bekende update en voer deze eerst uit als deze van toepassing is voordat er getuned wordt.6) Als een MOTORMANAGEMENT update uitgevoerd wordt is de tuning overschreven. De dealer kan dit NIET apart zetten. 7) Ik zet de tuning dan kostenloos terug op basis van deze laatste update. Dit komt bijna nooit voor.9) Alleen Squadra Tuning en Savali Tuning zijn in staat zelf updates uit te voeren. Alle andere chiptuners beschikken niet over de juiste apparatuur om dit te doen.
Kijk misterie over de updates is opgelost! Ik vraag me volgende nog af: Is de (motor)software en dus ook de tuningssoftware van de 1.4MA TCT 100% identiek aan die van een normale handschakelversie of zit hier nog verschil in? Als er verschil in zit wanneer wordt dan bij Squadra of Savali verwacht dat deze 1.4MA TCT tuning ontwikkeld is?
Wow,Snel een "eat my dust" stikker aanschaffen voor achter op de giulietta TCT Als we nu nog iemand horen zeggen dat automaten minder sportief zijn :lol