!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #15 Gepost op: 19 september 2011, 13:15:28 »
Citaat van: alfacase;13211
Een lager toerental bij dezelfde versnelling op dezelfde snelheid kan absoluut niet worden bereikt door het herprogrammeren van de chip in de ECU, maar alleen en uitsluitend door wijzigingen in de totale overbrengingsverhoudingen tussen motor en aangedreven wielen (en in geringe mate ook door het monteren van grotere/kleinere wielen). Als je toerenteller inderdaad een lager toerental aangeeft bij eenzelfde snelheid lijkt ook die toerenteller te zijn hergeprogrammeerd..............:confused:

Sterker nog, ik denk dat met het herprogrammeren de afwijking van de snelheidsmeter groter is geworden. Je rijdt dus niet minder toeren maar gewoon minder hard dan de snelheidsmeter aangeeft.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2011, 13:44:15 »
Citaat van: bekkie;13219
Sterker nog, ik denk dat met het herprogrammeren de afwijking van de snelheidsmeter groter is geworden. Je rijdt dus niet minder toeren maar gewoon minder hard dan de snelheidsmeter aangeeft.

Da's natuurlijk ook een manier van tunen: gewoon de snelheidsmeter méér laten aangeven...............:D.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #17 Gepost op: 19 september 2011, 14:11:06 »
Hahaha :D Het gaat zo natuurlijk wel helemaal de verkeerde kant op qua promotie voor BRP... Zal niet lang duren voor iemand van BRP zich hier zal registreren om uitleg te geven?
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

PedroJtdm
106

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #18 Gepost op: 19 september 2011, 17:07:53 »
Mijn 1.6 doet ook 2000rpm bij 120km/h niet gechipt. (of moet mij heel erg vergissen)

Het nu minder hoog in toeren rijden om snelheid te maken zie ik ook niet zo.
Juist de 1.6 bereikt zijn max koppel bij 1750rpm en na de 3000rpm zit er eigenlijk te weinig puf in de motor. Ik rij dus vooral op koppel om snel door te trekken.
Giulietta Alfa rosso 1.6 JTDm sport pack (06/2011)
ervaringen BR Performance
« Reactie #19 Gepost op: 19 september 2011, 19:30:13 »
Citaat van: PedroJtdm;13231
Mijn 1.6 doet ook 2000rpm bij 120km/h niet gechipt. (of moet mij heel erg vergissen)

Het nu minder hoog in toeren rijden om snelheid te maken zie ik ook niet zo.
Juist de 1.6 bereikt zijn max koppel bij 1750rpm en na de 3000rpm zit er eigenlijk te weinig puf in de motor. Ik rij dus vooral op koppel om snel door te trekken.

Conclusie, het toerental is niet veranderd. Kan ook niet, want zoals eerder vermeld is dat een vast gegeven i.c.m. de versnellingsbakverhoudingen. En met alle respect, verhalen over "geprogrammeerde toerentellers of snelheidsmeters", da's wel bijna de grootste onzin die ik ooit gehoord heb :rolleyes:.

Dat een motor in theorie zuiniger is geworden is eigenlijk niet zo vreemd. Je hoeft namelijk minder gas te geven om dezelfde snelheden in hetzelfde tijdsbestek te halen, dit omdat er simpelweg meer vermogen is. De praktijk is echter, dat het gestegen vermogen ook daadwerkelijk gebruikt wordt, waardoor er in de meeste gevallen geen sprake meer is van een daling in gebruik.
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #20 Gepost op: 19 september 2011, 21:48:21 »
klopt... die van mij doet ook 2000 toeren als ik 120 rij, zonder chip
Je zal wel niet goed gekeken hebben michael. maar ik overweeg toch ook van naar daar te gaan.

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
ervaringen BR Performance
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2011, 22:09:48 »
groepsreisje doen...mss korting dan :)
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #22 Gepost op: 19 september 2011, 23:03:43 »
Geweldig dit!!
Even in het instructieboek kijken. Daar staat de snelheid per duizend toeren.
En echt, zelfs de grootste computerrorist lukt het niet om dat te veranderen zonder andere tandwielen te steken of andere wielen te monteren...:D
Maar stel, een goochemert lukt het toch om de (elektronische) snelheidsmeter te neppen: check je GPS. Die geeft behoorlijk nauwkeurig je werkelijke snelheid aan!
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #23 Gepost op: 20 september 2011, 07:15:42 »
Citaat van: Timothy84;13241
groepsreisje doen...mss korting dan :)

 
Goed idee :D
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

juriaan
107

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #24 Gepost op: 20 september 2011, 10:47:46 »
Corsa,

Ik denk dat jij gelijk hebt!! (mits er goed is gekeken)
Ze hebben gewoon de snelheidsmeter genept. De snelheidsmeter geeft een hogere snelheid aan en dus lijkt het alsof het toerental daalt bij gelijkblijvende snelheid. Als dit waar is :mad:
Giulietta 1.4 MA Turbo TCT, Rosso alfa, Pack SP3 met 8C velgen, Pack Premium plus.
BMW 2002 (polaris) 1975 zelfbouwproject met megasquirt injectie
BMW 2002tii (ceylon) 1973 nog in restauratie
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #25 Gepost op: 20 september 2011, 11:46:44 »
Citaat van: juriaan;13249
Corsa,

Ik denk dat jij gelijk hebt!! (mits er goed is gekeken)
Ze hebben gewoon de snelheidsmeter genept. De snelheidsmeter geeft een hogere snelheid aan en dus lijkt het alsof het toerental daalt bij gelijkblijvende snelheid. Als dit waar is :mad:


Slaat natuurlijk nergens op... Elke idioot kan bedenken dat zoiets zeer snel uitkomt. Bijvoorbeeld door het aangehaalde idee van Corsa betreffende de snelheid van de GPS. Ook merk je het zelf toch wel, bijvoorbeeld op een trajectcontrole... Teller geeft 120 aan en iedereen zoeft je voorbij. Mij zou het in ieder geval meteen opvallen, zelfs al was het maar 5km.

Denk overigens ook niet dat BR Performance met zo'n reputatie, zulke rare capriolen uithaalt!
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
ervaringen BR Performance
« Reactie #26 Gepost op: 20 september 2011, 12:21:06 »
Citaat van: juriaan;13249
Corsa,

Ik denk dat jij gelijk hebt!! (mits er goed is gekeken)
Ze hebben gewoon de snelheidsmeter genept. De snelheidsmeter geeft een hogere snelheid aan en dus lijkt het alsof het toerental daalt bij gelijkblijvende snelheid. Als dit waar is :mad:

Volgens mij snap jij de post van Corsa niet helemaal.......
*

BR-Performance
6

  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.br-performance.be
ervaringen BR Performance
« Reactie #27 Gepost op: 21 september 2011, 14:50:00 »
Hallo iedereen,

laat ik me mss even voorstellen. Ik ben Dimitri en ik vertegenwoordig BR-Performance in Willebroek. Ik heb reeds met een glimlach dit topic doorgenomen en mss moet ik wel even duidelijk meedelen dat wij niet prutsen met de snelheidsaanwijzers en wij knoeien ook niet met tandwielen.
Wij hebben een goede reputatie opgebouwd en die willen we zeker en vast houden. Onze klanten bedriegen is uit den boze!

Michael zijn snelheidsgevoel zal veranderd zijn... niet meer, niet minder... Het voelt anders aan na een tuning, je bent gewoon vlotter/rapper aan dezelfde snelheid.

groeten
BR-Performance
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #28 Gepost op: 21 september 2011, 18:38:08 »
Als je zo op de site's van de chiptuners ga zien zijn er toch echt veel verschillen met de 1.6 JTDM
 
 
BP :          130 pk / 360 nm
Savali :     129 pk / 334 nm
Squadra :  125 pk / 319 nm
Ziptuning : 130 pk / 400 nm
Heinz      : 135 pk / 360 nm
 
Dit zijn er enkele bv
 
Wat denken jullie hier eigelijk van het zijn toch groote verschillen he
Wat is jullie gevoel als je mag kiezen bij wie je gaat?
 
(Dit zijn de chiptuninge zonder luchtinlaat aanpassing)

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
ervaringen BR Performance
« Reactie #29 Gepost op: 21 september 2011, 18:44:08 »
Dimitri, welkom hier en sportief dat je je aangemeld hebt.