!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Tof Dyllan, wanneer ga je? Dimitri heeft tegenwoordig ook een leuk speeltje, een Megane RS Trophy. Misschien neemt hij je daarmee wel een blokje om
Daar zullen we binnenkort achterkomen, ik heb namelijk een afspraak staan met bruno......
Inderdaad. Of ze moeten hardware aanpassingen doen. Andere turbo, ander inlaattraject (luchtfilter), ander uitlaatspruitstuk. Dan is er wel meer uit te halen.Dat heeft Squadra destijds ook met de Mito 155PK gedaan. Zonder aanpassingen was daar maximaal zo'n 170-175 pk uit te persen met 300nm.Met de genoemde aanpassingen is de Mito Duecento gemaakt met 205pk em 320nm.Zoiets kan misschien ook met de Giulietta QV, maar dat is een heel ontwikkeltraject en kan natuurlijk niet in een middagje geregeld worden.
Ja precies, en een grotere turbo geeft in alle gevallen ook een groter turbo-gat. Buiten dat zou ik op deze nooit een andere turbo willen, het is en blijft een relatief kleine motoren op een gegeven moment moet je het maar voor gezien houden
Voor je meteen naar grotere turbo's gaat, bestaat er in veel gevallen nog een tussenstap. Namelijk een hybride turbo, dan krijg je een aangepaste versie van de huidge turbo. Het grotere turbogat is er vrijwel niet, meer topvermogen wel.
Klopt dat kan ook. Ik weet trouwens bijna zeker dat de Giulietta niet veel meer koppel en vermogen op z'n voorwielen moet krijgen want dan kan ie het niet meer kwijt.Ondanks tractieverlies in bochten houd ie wel netjes koers, maar als dat tractieverlies erger wordt houdt het op.Bovendien heeft ie in z'n 1 ook moeite om tractie te houden, en met bijv 300 pk krijg je m niet meer normaal van z'n plek.
Vooral in de korte bochten heren, ervaren jullie nooit tractie verlies? Nogmaals koervast blijft ie wel.Dat werd ook al in div. testen geschreven van bladen.En nogmaals uit stilstand (of zachtjes rollen) is eigenlijk niet snel en zonder spin weg te komen. Dat hoge koppel ramt er gewoon hard in, zelfs met de Savali kuur.Maar goed je hoort me verder niet klagen hoor, maar daarom denk ik dat je niet nog meer vermogen moet gaan geven. Bovendien papa: ik vind de ingrijp bij deze ook nog te snel jij niet? Dan heb ik het weer over de korte bochten waarin hij het te snel vind gaan terwijl je een prima lijn te pakken hebt, en dan gaat hij ineens lopen knijpen.