!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
ervaringen BR Performance
« Reactie #30 Gepost op: 21 september 2011, 19:47:34 »
handen op elkaar voor Dimitri  ;)
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #31 Gepost op: 21 september 2011, 21:41:17 »
Citaat van: frankie;13267
Dimitri, welkom hier en sportief dat je je aangemeld hebt.
Volledig mee eens. Hopelijk is hiermee een en ander voor eens en voor altijd rechtgezet ....
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
ervaringen BR Performance
« Reactie #32 Gepost op: 23 september 2011, 23:00:28 »
Leuk dat Dimitri zich hier ook meldt.. is een stuk makkelijker voor alle vragen :) ..
 
Heb ik er gelijk eentje:
heeft het nut om enkel de uitlaataanpassing te doen? :P
ervaringen BR Performance
« Reactie #33 Gepost op: 24 september 2011, 08:41:53 »
Je bedoelt denk ik de inlaat aanpassing
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #34 Gepost op: 24 september 2011, 08:52:53 »
dan krijg je gewoon de 105 pk en 320 nm zoals de fabriek voorschijft en die nu eigelijk net niet gehaald worden snapje

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #35 Gepost op: 25 september 2011, 17:15:42 »
oei oei, juist terug en al een hele hoop gemist.
De wagen rijdt nochtans super hoor :)
Heb er zeker geen spijt van, en als ik hem in D zet, komt er zo'n smile tot achter mijn oren...:D
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
ervaringen BR Performance
« Reactie #36 Gepost op: 28 september 2011, 19:09:11 »
valt mij wel op dat de Alfa's over het algemeen niet veel winst opleveren door chippen...meestal ongeveer een 25-30 PK...waar je bij andere merken dikwijls winsten ziet van 50+ pk...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #37 Gepost op: 28 september 2011, 19:14:09 »
Citaat van: Timothy84;13493
valt mij wel op dat de Alfa's over het algemeen niet veel winst opleveren door chippen...meestal ongeveer een 25-30 PK...waar je bij andere merken dikwijls winsten ziet van 50+ pk...

Dat zijn dan meestal ook papieren winsten...............;).
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
ervaringen BR Performance
« Reactie #38 Gepost op: 28 september 2011, 19:46:46 »
Citaat van: Timothy84;13493
valt mij wel op dat de Alfa's over het algemeen niet veel winst opleveren door chippen...meestal ongeveer een 25-30 PK...waar je bij andere merken dikwijls winsten ziet van 50+ pk...

Dat verschilt enorm van merk tot merk en zelfs model tot model. Wat je ziet is dat één bepaalde motor een hele range aan vermogens heeft. Soms alleen softwarematig teruggeschroefd om als basismotor te dienen, ja dan kun je lekkere winsten behalen maar dat is niet helemaal eerlijk. Je moet dan natuurlijk kijken naar de sterkste en dan zien wat de winst is. De techniek wordt ook zo geavanceerd dat motoren steeds dichter tegen de limiet worden afgesteld waardoor er minder winst is te behalen. Overigens valt mij op dat er bij de FPT motoren vaak enorm veel koppelwinst behaald wordt.
*

chris
101

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #39 Gepost op: 1 oktober 2011, 10:33:10 »
Garantie?
ervaringen BR Performance
« Reactie #40 Gepost op: 1 oktober 2011, 11:29:35 »
Wat voor garantie?
*

chris
101

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #41 Gepost op: 2 oktober 2011, 10:33:17 »
Op alles wat meer belast gaat worden,ik zou persoonlijk gek ervan worden om dan ff naar belgië te moeten rijden(niet dat de kans groot is dat er ook echt wat kapot gaat).
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #42 Gepost op: 2 oktober 2011, 13:09:12 »
Ik heb een opmerking, de hele tijd wordt er geschreven dat Squadra en Savalli de zogoed als enige aanraders/specialisten zijn. Dan verschijnt er opeens BR voor mij onbekend dus .Om vervolgens in het groot gereclameerd te worden. :)
Wordt hier iemand ervoor betaald OF ZO? :)
Verder sta ik voor BR open, alleen vind ik dat die veel minder bij  alfisten bekend staan...
Look to the past, see the future
ervaringen BR Performance
« Reactie #43 Gepost op: 2 oktober 2011, 13:47:39 »
Citaat van: chris;13618
Op alles wat meer belast gaat worden,ik zou persoonlijk gek ervan worden om dan ff naar belgië te moeten rijden(niet dat de kans groot is dat er ook echt wat kapot gaat).

Niet om het één of ander, maar als je bij Squadra of Zip of iets dergelijks gaat laten tunen, en iets anders dan je ECU geeft de geest, zul je toch naar je eigen dealer moeten....De enige die dit momenteel kan ondervangen is Savali, omdat die onderdeel zijn van Vireo.
ervaringen BR Performance
« Reactie #44 Gepost op: 2 oktober 2011, 13:50:17 »
Citaat van: DisciplinA;13620
Ik heb een opmerking, de hele tijd wordt er geschreven dat Squadra en Savalli de zogoed als enige aanraders/specialisten zijn. Dan verschijnt er opeens BR voor mij onbekend dus .Om vervolgens in het groot gereclameerd te worden. :)
Wordt hier iemand ervoor betaald OF ZO? :)
Verder sta ik voor BR open, alleen vind ik dat die veel minder bij alfisten bekend staan...

BR bestaat ook nog niet zo lang als bedrijf en timmeren nu goed aan de weg. De belangrijke man bij BR heeft jarenlang software voor/bij andere bedrijven ontwikkeld. Savali is van oudsher een hele bekende Alfa tuner. Die waren er van naam al voor Squadra er was. Dat BR nu een banner op de site heeft, is alleen maar om de actie dat ze aan júllie een gratis chiptuning t.w.v. een paar honder euro beschikbaar stellen onder de aandacht te brengen! Iedereen is denk ik bekend met het principe voor wat, hoort wat.