!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Gepost op: 17 september 2011, 15:00:44 »
Citaat van: Freek;12963
Ben benieuwd naar de resultaten :)

Zo, de chiptuning is gebeurd.
resultaat: 130 PK, met 380 NM.
Het meeste zit achter de D-stand. Best wel een opmerkelijk verschil. Tussensprints vanaf 120 km/u gaan een pak vlotter, en heb zelf al eventjes de 200 aangetikt. (wat voordien niet ging)
De N-stand is ook verbeterd en trekt vlotter op zonder echt diep in de toeren te moeten gaan.
Het werk was gerealiseerd in 2 uur.
La France, here we come :p
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
ervaringen BR Performance
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2011, 15:56:47 »
Ik zag het al op de FB pagina van BR Performance.
ervaringen BR Performance
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2011, 15:57:58 »
Heb het even afgesplitst van het Squadra topic. Er is nu een BR Performance topic.
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
ervaringen BR Performance
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2011, 23:15:10 »
Citaat van: Michaêl;13163
Zo, de chiptuning is gebeurd.
resultaat: 130 PK, met 380 NM.
:p
en wat heeft het mogen kosten?
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2011, 15:50:32 »
Citaat van: yvesart;13173
en wat heeft het mogen kosten?

390 euro.
Moet hier wel even corrigeren: het is 131 pk geworden :)
Persoonlijk had ik niet zo een grote verwachting gehad qua rij-prestatie, maar het heeft me toch aangenaam verrast.
De wagen reageert niet meer zo slapjes in de de N-stand.
Ook het brandstof verbruik is gedaald. Toen ik voorheen mijn tank volgooide gaf die maar als bereik 800 km.
Nu met hetzelfde rijgedrag gaf die 1055 km aan. Ze vebruikt nu ongeveer een halve liter minder.
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
ervaringen BR Performance
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2011, 16:59:28 »
das vrij cheap...denk ook van mijn MA daar te laten bewerken...op naar de 190 paardjes
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2011, 18:36:04 »
Citaat van: Timothy84;13183
das vrij cheap...denk ook van mijn MA daar te laten bewerken...op naar de 190 paardjes

Ah, dat ben jij op FB die info heeft gevraagd aan br-Performance.
Zeker doen, je zal er geen spijt van hebben ;)
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
ervaringen BR Performance
« Reactie #7 Gepost op: 18 september 2011, 19:46:10 »
jup thats me Michael...
Vind de winst voor MA eerder klein, maar aan de andere kant, het is maar een 1.4'ke natuurlijk...had leuker gevonden om 200+ te knn gaan...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #8 Gepost op: 18 september 2011, 20:33:24 »
Citaat van: Timothy84;13189
jup thats me Michael...
Vind de winst voor MA eerder klein, maar aan de andere kant, het is maar een 1.4'ke natuurlijk...had leuker gevonden om 200+ te knn gaan...

190 Pk is ook al niet mis hoor :confused:
Als ik het vergelijk nu met mijn 130 pk :D
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
ervaringen BR Performance
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2011, 20:50:47 »
dat valt me qua prijs wel enorm mee.. en positief dat je verbruik eveneens daalt..
 
Hadden ze daar nog een specifieke reden voor?
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2011, 21:20:22 »
Citaat van: yvesart;13197
dat valt me qua prijs wel enorm mee.. en positief dat je verbruik eveneens daalt..

Hadden ze daar nog een specifieke reden voor?

Een reden heb ik eingelijk niet gevraagd.
Maar ik merk dat ik minder hoog in mijn toerental moet gaan om iets of wat op snelheid te komen. (N-stand)
Vb: voordien reed ik in de 2200 toeren voor 120 km/u te rijden in zesde versnelling.
Nu is dat op de 2000 toeren voor hetzelfde.
Dus zal misschien de reden zijn wat het brandstofverbruik zou moeten verklaren.
Enja, software aanpassingen hé :rolleyes:
 
Ik heb zelfs een usb-stick meegekregen met daar de gegevens en grafieken op van de wagen, voor en na de chiptuning.
En foto's van de wagen op de vermogenstestbank. Wel leuk om zoiets mee te krijgen ipv een papier.
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2011, 21:22:57 »
Quote: Vb: voordien reed ik in de 2200 toeren voor 120 km/u te rijden in zesde versnelling.
Nu is dat op de 2000 toeren voor hetzelfde
 
Dat lijkt me toch stug, dat heeft toch alleen met de versnelingsbakverhoudingen te maken ?
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2011, 21:26:43 »
Citaat van: WalterW;13202
Quote: Vb: voordien reed ik in de 2200 toeren voor 120 km/u te rijden in zesde versnelling.
Nu is dat op de 2000 toeren voor hetzelfde

Dat lijkt me toch stug, dat heeft toch alleen met de versnelingsbakverhoudingen te maken ?

Tja, ik heb er echt op gelet, voor en na de tuning.
 
En hier heeft het misschien ook me te maken:
'Elke injectiemotor is voorzien van een computer-ECU (Electronic Control Unit) die de ontsteking, injectie en lucht- brandstofverhouding regelt. Deze injectiesytemen vervangen de vroegere carburators. In deze ECU zit een chip die de nodige werkingsparameters voor de motor bevat. Wij herprogrameren de gegevens op deze chip zodat de motor een nieuw besturingsprogramma krijgt.'

(komt van de website van Br-Performance)
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
ervaringen BR Performance
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2011, 21:57:03 »
daar lijkt het wel op.. klinkt ook wel logisch :)
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2011, 23:31:38 »
Citaat van: Michaêl;13203
Tja, ik heb er echt op gelet, voor en na de tuning.
 
En hier heeft het misschien ook me te maken:
'Elke injectiemotor is voorzien van een computer-ECU (Electronic Control Unit) die de ontsteking, injectie en lucht- brandstofverhouding regelt. Deze injectiesytemen vervangen de vroegere carburators. In deze ECU zit een chip die de nodige werkingsparameters voor de motor bevat. Wij herprogrameren de gegevens op deze chip zodat de motor een nieuw besturingsprogramma krijgt.'
 
(komt van de website van Br-Performance)

Een lager toerental bij dezelfde versnelling op dezelfde snelheid kan absoluut niet worden bereikt door het herprogrammeren van de chip in de ECU, maar alleen en uitsluitend door wijzigingen in de totale overbrengingsverhoudingen tussen motor en aangedreven wielen (en in geringe mate ook door het monteren van grotere/kleinere wielen). Als je toerenteller inderdaad een lager toerental aangeeft bij eenzelfde snelheid lijkt ook die toerenteller te zijn hergeprogrammeerd..............:confused:
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio