!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Maar zonder te weten of BR dit ook doet of kan, kun je dus geen oordeel hierover geven.
'Ze haalde het bakje uit de auto waar de software op stond en die namen ze mee naar achter voor de herprogramatie...'Weet je dit zeker? Normaal gesproken vormt de diagnose-verbinding de toegang tot de software en hoeft er geen 'bakje' verwijderd te worden...............:confused:.Weet je of er, net zoals bij Squadra, ook de gaspedaalreactie is gewijzigd, er een koppelbeperking in de 1e en 2e versnelling is ingeprogrammeerd en er ook grenzen zijn gelegd voor het koppel bij nog te koude of te warme motor? Als je bijna 400 nm hebt lijkt me dat geen overbodige luxe.
dat is vandaag niet ter sprake gekomen dacht ik maar in elk geval druipt het professionalisme ervan af.
Hey iedereen, ik ben Mike van Autotuneheinz in Belgie, ik ben sinds kort lid van dit forum en heb vandaag zo een beetje zitten lezen naar jullie reacties. Allereerst proficiat met jullie Alfa Giulietta, ik lies hier heel mooie resultatenOm op 1 van jullie vragen te beantwoorden waarom er zoveel verschillen zijn tussen de verschillende tuners is simpel, elke tuner heeft namelijk een andere vermogenbank waar soms kleine verschillen opzitten die uiteindelijk een iets of wat ander resultaat geven, maar geloof me, wagens getuned bij een goede tuner rijden op straat ongeveer allemaal gelijk hoor. De 5pk meer of minder bij een andere tuner geeft geen verschil op straat. Wij bij Autotuneheinz hebben tot nu toe een 15-tal Alfa Giuliettas getuned en hebben altijd een resultaat tussen 130pk en 140pk en +-360nm, veel hangt ook af van wat de auto origineel al heeft op de testbank. Sommige zitten maar op 102pk ipv 105pk , maar ik heb er ook al gemeten met 111pk bijvoorbeeld, dit geeft na tuning dan ook een verschil natuurlijk. Deze resultaten kunnen verschillende oorzaken hebben ( onderhoud net gebeurd of moet nog gebeuren? luchtfilters vuil of proper? heel warm weer of eerder koud?) Dit kan allemaal een invloed hebben op het resultaat.Ik ken de hoofdingenieur van BR-Performance (Bruno) persoonlijk heel goed. Ik begrijp jullie bezorgheid en vragen ivm koppelbegrenzers , temperatuurbegrenzers en dergelijke heel goed, maar geloof me een goede tuner doet dit automatisch hoor. Ook de gaspedaalstand zal zeker aangepast zijn door Bruno op jullie wagen. Dit zijn namelijk allemaal zaken dat een goede tuner ALTIJD doet. Het bakje dat eruit wordt gehaald is simpelweg de stuurdoos van de auto :-) Die moet eruit gehaald worden omdat men voor de alfa giulietta te tunen namelijk rechtstreeks op de stuurtdoos moet connecteren, sommige wagens kunnen via de diagnosestekker getuned worden maar bij de giulietta 1.6D is dit niet mogelijk. De reden waarom men die stuurdoos mee naar achter pakt is simpelweg omdat dit werk vrij delicaat is en het nodige materiaal vereist. Verder valt hierachter helemaal niets te zoeken :-)Ik kom hier zeker geen klanten afronselen, het is gewoon nuttig om mensen te helpen en alles een beetje te kunnen opvolgen. Moest er vragen zijn, stel ze gerust :-)
Ik ken de hoofdingenieur van BR-Performance (Bruno) persoonlijk heel goed.