!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

RiriassaQV
1.199

• Type Alfa: Ex-Giulietta QV
    - Super Alfist
ervaringen BR Performance
« Reactie #195 Gepost op: 14 april 2012, 19:52:47 »
Citaat van: frankie;20228
Tof Dyllan, wanneer ga je? Dimitri heeft tegenwoordig ook een leuk speeltje, een Megane RS Trophy. Misschien neemt hij je daarmee wel een blokje om ;)

1 Mei ;) , dus even kijken (agenda) of ik daarna op 12 Mei de squadra QV's de sporen kan nageven.......

@PappaLeo , er zit nu al een ander inlaattraject in (luchtfilter) dus we gaan ook kijken of er hiermee al meer uit te halen valt.
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p

Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
« Reactie #196 Gepost op: 14 april 2012, 19:52:51 »
en daar moet de buidel flink voor open....
*

frankenstein
129

- Alfist
« Reactie #197 Gepost op: 14 april 2012, 21:21:16 »
riri ik ben ook wel eens benieuwd naar de uitslag.... waarom heb je eigelijk voor br gekozen en niet voor savali of squadra ?

ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben over de tuning van br en de motor doet het prima met zen 385nm

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

ROBIN
1.113

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Super Alfist
« Reactie #198 Gepost op: 15 april 2012, 00:37:08 »
Citaat van: RiriassaQV;20227
Daar zullen we binnenkort achterkomen,  ik heb namelijk een afspraak staan met bruno......  :):)

Is er een bepaalde reden dat je helemaal naar hun toe gaat?
Niet afkeurend bedoeld hoor, want ben erg benieuwd.
QV SAVALI
*

ROBIN
1.113

- Super Alfist
« Reactie #199 Gepost op: 15 april 2012, 00:41:02 »
Citaat van: PappaLeo;20229
Inderdaad. Of ze moeten hardware aanpassingen doen. Andere turbo, ander inlaattraject (luchtfilter), ander uitlaatspruitstuk. Dan is er wel meer uit te halen.
Dat heeft Squadra destijds ook met de Mito 155PK gedaan. Zonder aanpassingen was daar maximaal zo'n 170-175 pk uit te persen met 300nm.
Met de genoemde aanpassingen is de Mito Duecento gemaakt met 205pk em 320nm.
Zoiets kan misschien ook met de Giulietta QV, maar dat is een heel ontwikkeltraject en kan natuurlijk niet in een middagje geregeld worden.

Ja precies, en een grotere turbo geeft in alle gevallen ook een groter turbo-gat. Buiten dat zou ik op deze nooit een andere turbo willen, het is en blijft een relatief kleine motor
en op een gegeven moment moet je het maar voor gezien houden. Ik wil best nog eens iets doen aan in- en uitlaat maar ben benieuwd of de winst kan opboksen tegen de kosten.
QV SAVALI
*

alfacase
382

- Senior Alfist
« Reactie #200 Gepost op: 15 april 2012, 09:42:14 »
Ik ben nog niet aan tuning van de QV toegekomen maar heb in plaats daarvan een circuittraining gevolgd - mezelf 'getuned' zou je kunnen zeggen. Is ook zéér de moeite waard om het omgaan met de al voorhanden pk's te verbeteren voordat er weer een aantal aan worden toegevoegd.............:D
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
« Reactie #201 Gepost op: 15 april 2012, 10:03:59 »
Citaat van: ROBIN;20235
Ja precies, en een grotere turbo geeft in alle gevallen ook een groter turbo-gat. Buiten dat zou ik op deze nooit een andere turbo willen, het is en blijft een relatief kleine motor
en op een gegeven moment moet je het maar voor gezien houden

Voor je meteen naar grotere turbo's gaat, bestaat er in veel gevallen nog een tussenstap. Namelijk een hybride turbo, dan krijg je een aangepaste versie van de huidge turbo. Het grotere turbogat is er vrijwel niet, meer topvermogen wel.
*

ROBIN
1.113

- Super Alfist
« Reactie #202 Gepost op: 16 april 2012, 17:37:40 »
Citaat van: frankie;20241
Voor je meteen naar grotere turbo's gaat, bestaat er in veel gevallen nog een tussenstap. Namelijk een hybride turbo, dan krijg je een aangepaste versie van de huidge turbo. Het grotere turbogat is er vrijwel niet, meer topvermogen wel.

Klopt dat kan ook.
Ik weet trouwens bijna zeker dat de Giulietta niet veel meer koppel en vermogen op z'n voorwielen moet krijgen want dan kan ie het niet meer kwijt.
Ondanks tractieverlies in bochten houd ie wel netjes koers, maar als dat tractieverlies erger wordt houdt het op.
Bovendien heeft ie in z'n 1 ook moeite om tractie te houden, en met bijv 300 pk krijg je m niet meer normaal van z'n plek.
QV SAVALI
« Reactie #203 Gepost op: 16 april 2012, 18:37:00 »
Citaat van: ROBIN;20259
Klopt dat kan ook.
Ik weet trouwens bijna zeker dat de Giulietta niet veel meer koppel en vermogen op z'n voorwielen moet krijgen want dan kan ie het niet meer kwijt.
Ondanks tractieverlies in bochten houd ie wel netjes koers, maar als dat tractieverlies erger wordt houdt het op.
Bovendien heeft ie in z'n 1 ook moeite om tractie te houden, en met bijv 300 pk krijg je m niet meer normaal van z'n plek.

Nou, dat vind ik tot nu toe wel meevallen. Wel eens in een tot 175pk gechipte Mito gereden ? (ik bedoel dus niet de QV). Of de Mito Duecento?

Als je met zo'n ding een bocht "uitacccelereert" (om maar eens een term te gebruiken die mij in mijn kennissenkring nogal eens aangerekend wordt), bijvoorbeeld het volgas verlaten van een rotonde, dan gaat de hele kerstboomverlichting op het dashboard branden. Zelfs met droog wegdek (en pirelli's pZeroNero) grijpen in D alle systemen in om hem in het spoor te houden. Sensationeel is het in ieder geval wel.

Met de giulietta trek je die bochten zo door. Moet je VEEL meer moeite doen om de tractie kwijt te raken. Die kan dat vermogen veel makkelijker aan het asfalt kwijt.
*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
« Reactie #204 Gepost op: 16 april 2012, 23:17:20 »
Me Too ;), PappaLeo.
Welliswaar nooit met een gechipte MITO gereden, maar wel met andere "potente" voorwielaandrijvers en moet zeggen, dat de QV absoluut voorbeeldig de vele peekaatjes op het asfalt weet te krijgen!!
*

ROBIN
1.113

- Super Alfist
« Reactie #205 Gepost op: 17 april 2012, 16:12:49 »
Vooral in de korte bochten heren, ervaren jullie nooit tractie verlies? Nogmaals koervast blijft ie wel.
Dat werd ook al in div. testen geschreven van bladen.
En nogmaals uit stilstand (of zachtjes rollen) is eigenlijk niet snel en zonder spin weg te komen. Dat hoge koppel ramt er gewoon
hard in, zelfs met de Savali kuur.
Maar goed je hoort me verder niet klagen hoor, maar daarom denk ik dat je niet nog meer vermogen moet gaan geven.  

Bovendien papa: ik vind de ingrijp bij deze ook nog te snel jij niet? Dan heb ik het weer over de korte bochten waarin hij
het te snel vind gaan terwijl je een prima lijn te pakken hebt, en dan gaat hij ineens lopen knijpen. :(
QV SAVALI
*

djbase
585

- Super Alfist
« Reactie #206 Gepost op: 17 april 2012, 17:22:42 »
Hier ook inhouden van vermogen in korte bochten bij de 2.0jtdm... Vooral in lage toeren waar max koppel zit... Visco drive (LSD) op men vorige fiat coupe 20vt kon voor een 14 jaar ouder ontwerp toch beter vermogen op de grond zetten dan de juul... Q2 not as good as the real thing, wel veiliger gezien je echt vermogen knijpt. Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat zonder electronica de wegligging serieus moet onderdoen aan oudere sportievere auto's... Die lager bij de grond hangen, differentielen, multi link etc etc veerpootbrug, ... Nothing like the real thing.
Tja niet elke evolutie is een goed iets... ben benieuwd naar het nieuw RWD platform... Ze moeten wel, anders verkopen ze niets in amerika...
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

ROBIN
1.113

- Super Alfist
« Reactie #207 Gepost op: 17 april 2012, 17:57:17 »
Het is dat 4wd duur en zwaar is, ze zouden gewoon een Juul GTA in de markt moeten zetten met 4wd en 300 pk.
QV SAVALI
*

djbase
585

- Super Alfist
« Reactie #208 Gepost op: 17 april 2012, 18:30:54 »
Idd maar zullen ze niet doen wegens te duur en er is al een QV, ok er komt een nieuwe 300pk motor, mja ik denk eender alfa tct die op de qv komt ipv gta versie.
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

Mark
128

- Alfist
« Reactie #209 Gepost op: 17 april 2012, 22:01:32 »
Citaat van: ROBIN;20281
Vooral in de korte bochten heren, ervaren jullie nooit tractie verlies? Nogmaals koervast blijft ie wel.
Dat werd ook al in div. testen geschreven van bladen.
En nogmaals uit stilstand (of zachtjes rollen) is eigenlijk niet snel en zonder spin weg te komen. Dat hoge koppel ramt er gewoon
hard in, zelfs met de Savali kuur.
Maar goed je hoort me verder niet klagen hoor, maar daarom denk ik dat je niet nog meer vermogen moet gaan geven.  

Bovendien papa: ik vind de ingrijp bij deze ook nog te snel jij niet? Dan heb ik het weer over de korte bochten waarin hij
het te snel vind gaan terwijl je een prima lijn te pakken hebt, en dan gaat hij ineens lopen knijpen. :(

Ik kan me prima vinden in je verhaal Robin, ik ervaar het zelf ook zo. Eeuwig zonde dat het esp en de tractiecontrole niet volledig uit kunnen, wat dat betreft doet Renault, maar inmiddels ook VW het beter. In de regen bijv. voel je gewoon dat je hem best wel wat met de kont zou kunnen sturen als je gas loslaat, maar zodra de kont ook maar iets begint te bewegen grijpt het esp in, jammer.