!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Ik zou zeggen, kijk gewoon eens naar wat vergelijkende rondetijden....Ik denk dat een Coupe niet sneller rond gaat dan een Giulietta QV, maar dat je enkel de beleving hebt van wel. Simpelweg omdat er in de QV minder drama is. Door de veel geavanceerdere wielophanging lijkt het misschien niet zo snel, maar is het wél.Ik heb wat rondetijden gevonden van de kleine Hockenheimring. De Coupe Turbo met 220pk doet dat in 1.22,10 (wat even snel is als een 147 GTA) een Juul QV in 1.20,70....(wil ik wel even bij opmerken dat ik geen zicht heb op de omstandigheden waarin deze tijden gereden zijn).
Ik vrees dat de standaard juul qv zonder al zijn electronica met zoveel vermogen, dus ook met Q2 af zijn vermogen op circuit zeer slecht kwijt kan, dat het moeilijk zal zijn om op de limiet te gaan rijden... Gewoon omdat een fwd met zoveel vermogen zonder een soort mechanische lsd een gewone FWD is...
Ik moet wel 80+ km/u (als.het niet meer is) rijden om ook maar een beetje elektronica in te laten springen door een 90° graden bocht
RIRI waarom heb je nu eigelijk voor br-performance gekozen?
Cheap ?! ?
Even duur toch? savali suadra of br? Als je een bmc filter steekt ga je niet besparen op een chiptuning volgens mij :d
:cool: wanneer heb je een afspraak ?
Nee hoor, dat zou betekenen dat een fwd met +/- 250 pk altijd een sper nodig heeft?Neem ik wéér de Leon als voorbeeld, ook gewoon een straatauto met TC en zonder sper, en in mijn geval destijds hetzelfde vermogen als m'n huidige QV. Kan heel kort zijn: die ging met zekerheid sneller rond dan deze QV. Heus niet om de QV af te zeiken, meer om aan te gevendat het heus wel beter kan zonder meteen een bloedduur mechanish sper te monteren. Ik denk dat Mark deze vergelijking ook kan maken met zijn vorige GTI, in de basis hetzelfde als de Leon.
En wat betreft de TC:De limiet van de QV ligt niet een beetje maar veel verder dan waar zij met de tc de lijn trekken, dus veiligheid natuurlijk prima maarmag echt wel een stukje minder, of wat Mark zegt gewoon mogelijk maken om uit te schakelen.