!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2017, 15:20:34 »
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm

Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2017, 15:34:29 »
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm

Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.

*Russische.

 ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2017, 15:35:41 »
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm

Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.
Dan zou je Indiaanse moeten zeggen. Maar nee, werkgelegenheid is ook belangrijk.  :)

*Russische.

 ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2017, 15:49:41 »
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm

Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.
Zit maar €20 tot €25 per band verschil met de Michelin PS 4S en dat is een testwinnaar. Ik kies persoonlijk dan toch duidelijk voor de Michelins. Uiterlijk van de Vredestein is inderdaad wel Killing :).
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Distinctive
70

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Ervaringen zomerbanden
« Reactie #35 Gepost op: 17 februari 2017, 17:09:43 »
Hele goede ervaring met Bridgestone Potenza Adrenalin banden in 225/45 17..
Zeer veel grip op zowel nat als droog, stil en slijtvast. En ook niet duur.

Ik zeg, toppertje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #36 Gepost op: 16 september 2017, 15:55:15 »

Net mn achterband van mn Giulietta flink lek gereden , nu opzoek naar 2 nieuwe banden 225 x 40 x 18 .

Deze maand al flink wat hoge kosten gehad (niet aan de Alfa) iemand ervaring met een redelijk geprijsde band ?

Iemand ervaring met Nexen N Fera SU4 ?

Thx
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #37 Gepost op: 17 september 2017, 11:37:44 »
Geen rommelbanden kopen!
Zag deze week weer een auto achterstevoren staan op een natte afrit...grip en wegligging heeft zijn prijs.
En zoveel is het prijsverschil niet tussen een A-merk en budget.

edit: op Internet zijn veel tests te vinden,  hierboven al tyrereviews.co.uk genoemd (heeft per merk Links naar tests), tirerack.com anwb etc
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #38 Gepost op: 17 september 2017, 12:38:17 »
Nexen is zo slecht nog niet hoor. Zeer scherpe prijs voor prima kwaliteit.
Ik zou de Kumho PS91 aanschaffen. Niet heel veel duurder maar simpelweg 1 van de beste banden op de markt.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #39 Gepost op: 17 september 2017, 14:38:08 »


Dank voor de Kumho PS91 tip , komt inderdaad ook prima uit div testen maar als ik de labels moet geloven dan is de Nexen band een stuk zuiniger en op nat wegdek net wat beter ..., nog maar even inlezen in bijde banden
*

KeesvL
134

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #40 Gepost op: 18 september 2017, 18:42:58 »
Geen rommelbanden kopen!
Zag deze week weer een auto achterstevoren staan op een natte afrit...grip en wegligging heeft zijn prijs.
En zoveel is het prijsverschil niet tussen een A-merk en budget.

edit: op Internet zijn veel tests te vinden,  hierboven al tyrereviews.co.uk genoemd (heeft per merk Links naar tests), tirerack.com anwb etc

Mee eens Arjan, koop geen goedkope troep, het is je enige contact met de weg!
Daar moet je niet op bezuinigen!
Onderstuur is: wanneer je ziet dat je de muur raakt, overstuur is: wanneer je hoort dat je de muur raakt!
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #41 Gepost op: 19 september 2017, 09:43:38 »
Dat klopt wel natuurlijk maar enige nuance is wel op zijn plaats. Ik bedoel te zeggen, A-merk banden met net voldoende APK profiel is natuurlijk ook niet alles, net als verkeerde bandenspanning. Er zijn dus veel meer variabelen van invloed dan alleen merk en type band. Dat wordt nog wel eens vergeten.
*

leonm
318

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #42 Gepost op: 26 september 2017, 20:25:00 »
Nexen is zo slecht nog niet hoor. Zeer scherpe prijs voor prima kwaliteit.
Ik zou de Kumho PS91 aanschaffen. Niet heel veel duurder maar simpelweg 1 van de beste banden op de markt.

Dat zeiden jij en ik op de eerste pagina al  ;):

Check trouwens ook eens de Nexen N Fera SUR4.  Hoor ik heel goede verhalen over en kosten echt aanzienlijk minder.

Nexen wordt beter en beter, nu zelfs bij sommige autofabrikanten als eerste montage.
Had onder de 156 een setje Nexen N8000. Echt heel tevreden over, veel grip op zowel nat als droog wegdek. En prijzen zijn inderdaad een lachtertje vergeleken met de A-merken

Nu al eerste montage bij veel merken:
http://www.nexentire.nl/nexen-eerste-montages

Zelfs Porsche gebruikt ze:
http://www.bandenportaal.nl/2016/09/06/nexen-oe-op-porsche-cayenne

I rest my case  :)
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #43 Gepost op: 27 september 2017, 07:18:47 »


Heb de Nexen er op laten zetten , nog niet veel mee gereden , geen bijzonderheden tot nu toe .
*

Delvenaartje
361

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #44 Gepost op: 28 september 2017, 13:34:50 »
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?

Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!