!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

-Battle-
397

  • Type Alfa: Giulietta QV LE nr474
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #75 Gepost op: 17 oktober 2017, 08:40:05 »
Ik heb daar een kleine 22.000km mee gereden (Viking) en moet zeggen dat ik het geen verkeerde band vind.
Veel grip in het droog en in de regen ook nog voldoende, verder ook stil in geluid naar mijn idee.

Het gaat trouwens om de Viking Protech HP

Nu overgestapt naar Michelin pilot sport 4, die liggen er sinds gisteren onder maar kan nu al wel zeggen dat ik hier geen spijt van ga krijgen  :13:

Beide bandenmerken zijn in 225 40 18
Nu: Giulietta QV Launch Edition #474
Had: Giulietta 1.4MA
Had: 156 sportwagon 1.9JTD
Had: 147 2.0 twinspark.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #76 Gepost op: 17 oktober 2017, 08:49:31 »
Ook hier sinds een kleine 3 weken de PS4's, de prijs is er ook naar, maar daarentegen is het echt een geweldige band qua grip zowel droog als nat.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #77 Gepost op: 24 november 2017, 14:19:52 »
Same here,
Michelin Pilot Sport 4 (met velgbeschermer), volgens mij een van de betere keuzes voor de Giulietta.
(in 225 40 R18)
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

Delvenaartje
361

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #78 Gepost op: 30 maart 2018, 15:09:33 »
Ook dit topic eens een schop omhoog geven:

Als jullie konden kiezen tussen de Dunlop Sportmaxx RT2 banden of Goodyear Efficientgrip Performance banden, je rijdt zo'n 40.000km per jaar en wil dus redelijk 'zuinige' banden, welke zouden jullie dan kiezen?
Maat is trouwens 225-40-18 (mocht dat van belang zijn).
Heb zelf ervaring met de Dunlop Sport Maxx, maar niet met Goodyear, dus ben benieuwd.
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #79 Gepost op: 30 maart 2018, 15:34:23 »
Wil straks ook de sport maxx RT onder mijn Giulietta leggen,  heb ze ook op mijn GTA (een as, andere ligt Pirelli) en daar bevallen ze goed.
Veel banden hebben wat comfort ingebouwd wat betekent een zachte band wang en dat is niet fijn voor insturen want auto rolt dan wat over de band. Met name op hoge snelheid insturen,  en forse zij wind,  voel je dan.

PS4 zouden wat comfortabeler zijn dan de sport maxx rt2 dus vallen voor mij af - PS4 bezitters die dit kunnen bevestigen?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #80 Gepost op: 30 maart 2018, 15:40:50 »
Ook dit topic eens een schop omhoog geven:

Als jullie konden kiezen tussen de Dunlop Sportmaxx RT2 banden of Goodyear Efficientgrip Performance banden, je rijdt zo'n 40.000km per jaar en wil dus redelijk 'zuinige' banden, welke zouden jullie dan kiezen?
Maat is trouwens 225-40-18 (mocht dat van belang zijn).
Heb zelf ervaring met de Dunlop Sport Maxx, maar niet met Goodyear, dus ben benieuwd.

Ontlopen elkaar zo te zien niet zo veel, bij beide word er aangegeven dat ze relatief lage rolweerstand hebben en dus (relatief) zuinig. Overall scoren de Dunlops wel iets beter.

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Distinctive
70

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Ervaringen zomerbanden
« Reactie #81 Gepost op: 30 maart 2018, 15:48:21 »
Net een setje Vredestein ultrac satin gekocht in de maat 225/45-17. Ze gaan er donderdag onder en ben benieuwd naar de rijervaring. Ik kon ze niet laten liggen voor de stuksprijs van slechts €55.

*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #82 Gepost op: 30 maart 2018, 16:36:23 »
Ook dit topic eens een schop omhoog geven:

Als jullie konden kiezen tussen de Dunlop Sportmaxx RT2 banden of Goodyear Efficientgrip Performance banden, je rijdt zo'n 40.000km per jaar en wil dus redelijk 'zuinige' banden, welke zouden jullie dan kiezen?
Maat is trouwens 225-40-18 (mocht dat van belang zijn).
Heb zelf ervaring met de Dunlop Sport Maxx, maar niet met Goodyear, dus ben benieuwd.

Ik heb zowel op de voor- als op de achteras de RT2's liggen, in 215/45/17. Ze geven een hele goede stuurprecisie en kleven aan de weg. Qua slijtvastheid blijven ze me verbazen. Met het eerste setje heb ik al 60.000 km. achter de rug en ze zitten nog lang niet op het niveau van APK-afkeur. Wel rijd ik heel veel snelwegkilometers, dat scheelt natuurlijk. Bochtjes wil ik regelmatig 'sportief' pakken ;D

Kijk ook eens naar de Sava Intensa UHP 2. Die banden komen goed uit de testen, behoren tot de stilste die je kunt kopen (66 dB) en kosten slechts € 62,80 per stuk via autobandenmarkt.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #83 Gepost op: 30 maart 2018, 20:14:39 »
Vandaag Yokohama AD08R laten monteren. Tering man, niet normaal! Wat een banden! Totaal niet te vergelijken met de p zeros. Zo extreem veel grip. Waanzinnig!

Beste band, en dat weet ik nu al, die ik er ooit onder heb gehad. Mag ook wel voor dat geld, maar allemachtig... :c029:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #84 Gepost op: 30 maart 2018, 21:52:32 »
Grappig om te lezen dat iedereen weer een andere persoonlijke smaak heeft. Zo zie ik het. Heb geloof ik alle merken die er zijn al onder mijn Alfa's gehad en het is natuurlijk ook modelgerelateerd hoe ze het eronder doen. Ik weet dat er misschien nog beter is, maar ik houd het eerst bij de Pirelli P Zero's 225/40 R18 XL (92Y) onder mijn QV. Bijten zich vast in het wegdek en slijtage is netjes en mooi gelijkmatig (met dank aan de uitlijner overigens). Wat dat betreft ben ik ook een rustige rijder. Toen ik de QV kocht heeft de garage er goedkope troep aan de voorkant onder gelegd, General Altimax. Grootste bagger ooit. Ik vind het vloeken in de kerk. Heb ik ze ook duidelijk gemaakt, maar goed, had er al wat km op gemaakt, dus omruilen was geen optie.

Deze week een setje nieuwe zwartwitte velgenlogo's voor de 18" binnengekregen. Ook nog ff een nieuwe set wielbouten besteld. Hoop komende week de velgen er weer onder te zetten. 17" met winterbanden rijdt comfortabel, maar stoer is het niet echt.

Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

Franky
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #85 Gepost op: 4 april 2018, 15:47:12 »
Citaat van: alfata op  2 oktober 2017, 07:41:41
Citaat van: alfata op  2 oktober 2017, 07:41:41
Nexen en Hankook zijn gewoon b-merken en derhalve ook prima. Evenals Kumho en Vredestein. Echter zijn deze genoemde merken iets compleet anders dan alle Chineze rommel. Hier staat het goed geordend: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Ik ben anders zeer tevreden met de vredestein banden EN nog steeds geen last van cuppen ! Was met de standaard Pirelli's een ramp.
Ik zet de banden nu ook op de door Alfa voorgeschreven druk 2,2 a en rond 2,5 v !
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.
*

-Battle-
397

  • Type Alfa: Giulietta QV LE nr474
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #86 Gepost op: 5 april 2018, 09:42:03 »
Wil straks ook de sport maxx RT onder mijn Giulietta leggen,  heb ze ook op mijn GTA (een as, andere ligt Pirelli) en daar bevallen ze goed.
Veel banden hebben wat comfort ingebouwd wat betekent een zachte band wang en dat is niet fijn voor insturen want auto rolt dan wat over de band. Met name op hoge snelheid insturen,  en forse zij wind,  voel je dan.

PS4 zouden wat comfortabeler zijn dan de sport maxx rt2 dus vallen voor mij af - PS4 bezitters die dit kunnen bevestigen?

Ik ben achter van de sport maxx naar PS4 gegaan. De PS4 zijn voor mijn gevoel een stuk comfortabeler , stiller en meer grip in het natte (droog trouwens ook  ;D ). Bij mij waren de dunlops ook best snel gecupt waardoor ik trillingen in de auto kreeg. Ik heb ze in de maat 225/40/18.
Ik zou zelf de dunlops niet nog een keer kiezen, maar goed blijft natuurlijk persoonlijk hoe je banden ervaart.
Nu: Giulietta QV Launch Edition #474
Had: Giulietta 1.4MA
Had: 156 sportwagon 1.9JTD
Had: 147 2.0 twinspark.
*

Delvenaartje
361

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #87 Gepost op: 5 april 2018, 13:57:00 »
Ik heb vanmorgen de Goodyear Efficient Grip Performance besteld, gaan er begin volgende week onder.
Ben benieuwd, heb er veel goeds over gelezen  ;D
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #88 Gepost op: 5 april 2018, 14:54:35 »
Citaat van: -Battle- op  5 april 2018, 09:42:03
Citaat van: -Battle- op  5 april 2018, 09:42:03
Wil straks ook de sport maxx RT onder mijn Giulietta leggen,  heb ze ook op mijn GTA (een as, andere ligt Pirelli) en daar bevallen ze goed.
Veel banden hebben wat comfort ingebouwd wat betekent een zachte band wang en dat is niet fijn voor insturen want auto rolt dan wat over de band. Met name op hoge snelheid insturen,  en forse zij wind,  voel je dan.

PS4 zouden wat comfortabeler zijn dan de sport maxx rt2 dus vallen voor mij af - PS4 bezitters die dit kunnen bevestigen?

Ik ben achter van de sport maxx naar PS4 gegaan. De PS4 zijn voor mijn gevoel een stuk comfortabeler , stiller en meer grip in het natte (droog trouwens ook  ;D ). Bij mij waren de dunlops ook best snel gecupt waardoor ik trillingen in de auto kreeg. Ik heb ze in de maat 225/40/18.
Ik zou zelf de dunlops niet nog een keer kiezen, maar goed blijft natuurlijk persoonlijk hoe je banden ervaart.

Ben ook grote fan van de PS4, toch wel de beste band die ik heb gehad tot nu toe, comfort, maar toch genoeg stuur precessie en geen zoekerig gedoe op het gas ivm al het vermogen op de voorwielen.

Prijs is wat minder en slijt ook hard, de 25dkm ga ik er niet mee halen, overweeg de Falken FK510 schijn ook erg goed te zijn
*

Delvenaartje
361

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #89 Gepost op: 10 april 2018, 11:19:07 »
Zo, nieuwe bandjes zitten eronder.
Is wel een verschil überhaupt van winter naar zomerbanden met 16 graden, maar dit rijdt toch wel weer erg fijn zo! Laat de zomer maar komen!  ;D