!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Ervaringen zomerbanden
« Gepost op: 12 februari 2017, 11:45:36 »
Hallo allemaal, ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met verschillende merken zomerbanden, Welke juist wel en welke absoluut niet, heb een nieuwe set velgen aangeschaft en daarom op zoek naar zomerbanden.

Mvg
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2017, 11:57:43 »
Hallo.

Banden is heel persoonlijk.

Ik rij redelijk wat km`s per jaar, dus ik kies voor een comfortable band, maar wel een uit het premium segment.

Afgelopen jaren met de Michelin Premancy HP gereden,  nu voorop  Pirelli Pzero Nero.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2017, 12:08:48 »
Heb wat merken versleten.
Bridgestone ik noem het altijd shitstone vind ik een waardeloze band. Wordt weleens af fabriek geleverd .
Dunlop sportmax ook een prima band waar ik veel km heb gemaakt. Pirelli pzero ook een fijne band , veel grip in regen en droog asfalt.
Op de mito zat pirelli centauro p7 of zoiets, veel comfort en heel veel km 's meegemaakt, zou die band zo weer kopen voor een mito maar de mito is inmiddels verkocht.
Op de 500 zit conti sport attack of zoiets. Veel grip wel erg roemerig, levensduur weet ik niet want we hebben die wagen pas 10.000 km. De spider is voorzien van goodyear eagle f1. Mooie band met een velgrandbeschermer. Stil, grip in regen en droog asfalt zijn subliem alleen de levensduur wat minder. Nu 25000 km mee gereden en bij de apk in januari kreeg ik de melding dat er nog 3 mm op zit. Heb er geen circuitdag mee gereden en op de openbare weg rij ik meestal rustig.
Toch koop ik deze band volgende maand weer.
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2017, 12:14:55 »
Het is zeker persoonlijk, maar het koppel/vermogen op de voorwielen bepaalt ook veel.

Zelf na verschillende merken geprobeerd is Michelin pilot sport de enige die het vermogen goed aan kan op de voorwielen zowel de ps3 als de ps4.

Ervaring op de QV, eerst Pirelli rosso, werd op het gas erg zoekerig door de stugge wang, met de michelin geen last, meer comfort en blijft lekker in het spoor op het gas. Grip op droog en nat is ook dik voor elkaar.

Wil je een goedkoper, dan is de falken FK453 en goed alternatief.
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2017, 12:44:44 »
Bedankt voor het delen van de ervaringen, loont het nog om de banden online aan te schaffen? Zal eens flink gaan goolgen zag al dat Michelin meer dan €200 per band is zonder montage, dat is me iets te, de andere banden zijn zeker kanshebbers
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2017, 12:50:16 »
Ik ga nu voor het eerst online bestellen bij de autobandenmarkt of zoiets. Scheelt voor een goodyear 70 euri per band ten opzichte van de euromaster
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2017, 13:27:33 »
Het gaat er om wat je wilt uitgeven. Ga eerst zoeken in het aanbod en kijk dan op www.tyrereviews.co.uk
Qua prijs kwaliteit vind ik Vredestein redelijk onverslaanbaar. Bij mij komen er dan ook Vredestein Vorti R onder in 19 inch. Een net nieuwe band. De gewone Vorti's worden super beoordeeld.

Over Bridgestone ben ik het overigens niet eens. De Potenza S001 is een verschrikkelijk fijne band. Perfecte afstemming tussen sportief en comfort.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2017, 17:27:58 »
Op de GTA heb ik eerst de pilot sport 3 gehad, maar die waren wel heel snel kaal. Verder wel een OK band. Daarna met Goodyears gereden, de Eagle F1 asymmetric. Die band vond ik op zowel droog als nat beter dan de PS3 en hielden het ook nog eens langer vol.

Op de QV heb ik nu voorop Continental liggen (contactsport nogwat volgens mij) en achterop PS3. Voor en achter niet dezelfde banden vind ik sowieso niet handig maar goed. Die achterop zijn bijna versleten en ga dan de PS4 maar eens proberen denk ik, die band zou beter moeten zijn dan de PS3. Continentals houden het niet zo heel goed vind ik, grip wel redelijk maar in het eerste rondje Ring al glijden als een gek :rolleyes:. De Goodyears hielden het op de GTA veel beter op de ring. En die auto is ook nog eens loeizwaar in de neus.

In het verleden wel eens op Pirelli's gereden, de P Zero Nero. Die was op nat wel redelijk drama destijds, op droog prima.
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2017, 17:47:12 »
Ok bedankt, heb door alles wat ik lees en hoor en lichte voorkeur voor de goodyears eagle F1 assymmatric 3, hier maar eens een paar offertes van opvragen, ga ook van 18 naar 19inch dus ben benieuwd of ik veel comfort moet inleveren
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2017, 19:18:09 »
Ik heb ook 19 inch en tot nu toe 168 per band gratis bezorging.(voor de goodyear)
Montage 15 euro per band  all in.

Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2017, 19:37:25 »
Check trouwens ook eens de Nexen N Fera SUR4.  Hoor ik heel goede verhalen over en kosten echt aanzienlijk minder.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2017, 20:01:11 »
Ik heb zelf net 4 nieuwe Michelin pilot sport 4 en vind ze super ook super in de regen..  gekocht via autobandenconcurent
Daarvoor altijd pilot sport 3 gehad waren ook al super maar deze zijn naar men weten net een tikkeltje verbeterd, daarvoor veel verschillende merken gehad maar blijf hangen op dit type
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

leonm
318

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2017, 03:45:57 »
Check trouwens ook eens de Nexen N Fera SUR4.  Hoor ik heel goede verhalen over en kosten echt aanzienlijk minder.

Nexen wordt beter en beter, nu zelfs bij sommige autofabrikanten als eerste montage.
Had onder de 156 een setje Nexen N8000. Echt heel tevreden over, veel grip op zowel nat als droog wegdek. En prijzen zijn inderdaad een lachtertje vergeleken met de A-merken
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2017, 07:47:40 »
In de maat voering 235/40/19 is de keus beperkt.
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen zomerbanden
« Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2017, 08:26:34 »
In de maat voering 235/40/19 is de keus beperkt.
Dat is ook niet de juist maatvoering.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1