Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Giulietta1983 op 12 februari 2017, 11:45:36
-
Hallo allemaal, ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met verschillende merken zomerbanden, Welke juist wel en welke absoluut niet, heb een nieuwe set velgen aangeschaft en daarom op zoek naar zomerbanden.
Mvg
-
Hallo.
Banden is heel persoonlijk.
Ik rij redelijk wat km`s per jaar, dus ik kies voor een comfortable band, maar wel een uit het premium segment.
Afgelopen jaren met de Michelin Premancy HP gereden, nu voorop Pirelli Pzero Nero.
-
Heb wat merken versleten.
Bridgestone ik noem het altijd shitstone vind ik een waardeloze band. Wordt weleens af fabriek geleverd .
Dunlop sportmax ook een prima band waar ik veel km heb gemaakt. Pirelli pzero ook een fijne band , veel grip in regen en droog asfalt.
Op de mito zat pirelli centauro p7 of zoiets, veel comfort en heel veel km 's meegemaakt, zou die band zo weer kopen voor een mito maar de mito is inmiddels verkocht.
Op de 500 zit conti sport attack of zoiets. Veel grip wel erg roemerig, levensduur weet ik niet want we hebben die wagen pas 10.000 km. De spider is voorzien van goodyear eagle f1. Mooie band met een velgrandbeschermer. Stil, grip in regen en droog asfalt zijn subliem alleen de levensduur wat minder. Nu 25000 km mee gereden en bij de apk in januari kreeg ik de melding dat er nog 3 mm op zit. Heb er geen circuitdag mee gereden en op de openbare weg rij ik meestal rustig.
Toch koop ik deze band volgende maand weer.
-
Het is zeker persoonlijk, maar het koppel/vermogen op de voorwielen bepaalt ook veel.
Zelf na verschillende merken geprobeerd is Michelin pilot sport de enige die het vermogen goed aan kan op de voorwielen zowel de ps3 als de ps4.
Ervaring op de QV, eerst Pirelli rosso, werd op het gas erg zoekerig door de stugge wang, met de michelin geen last, meer comfort en blijft lekker in het spoor op het gas. Grip op droog en nat is ook dik voor elkaar.
Wil je een goedkoper, dan is de falken FK453 en goed alternatief.
-
Bedankt voor het delen van de ervaringen, loont het nog om de banden online aan te schaffen? Zal eens flink gaan goolgen zag al dat Michelin meer dan €200 per band is zonder montage, dat is me iets te, de andere banden zijn zeker kanshebbers
-
Ik ga nu voor het eerst online bestellen bij de autobandenmarkt of zoiets. Scheelt voor een goodyear 70 euri per band ten opzichte van de euromaster
-
Het gaat er om wat je wilt uitgeven. Ga eerst zoeken in het aanbod en kijk dan op www.tyrereviews.co.uk
Qua prijs kwaliteit vind ik Vredestein redelijk onverslaanbaar. Bij mij komen er dan ook Vredestein Vorti R onder in 19 inch. Een net nieuwe band. De gewone Vorti's worden super beoordeeld.
Over Bridgestone ben ik het overigens niet eens. De Potenza S001 is een verschrikkelijk fijne band. Perfecte afstemming tussen sportief en comfort.
-
Op de GTA heb ik eerst de pilot sport 3 gehad, maar die waren wel heel snel kaal. Verder wel een OK band. Daarna met Goodyears gereden, de Eagle F1 asymmetric. Die band vond ik op zowel droog als nat beter dan de PS3 en hielden het ook nog eens langer vol.
Op de QV heb ik nu voorop Continental liggen (contactsport nogwat volgens mij) en achterop PS3. Voor en achter niet dezelfde banden vind ik sowieso niet handig maar goed. Die achterop zijn bijna versleten en ga dan de PS4 maar eens proberen denk ik, die band zou beter moeten zijn dan de PS3. Continentals houden het niet zo heel goed vind ik, grip wel redelijk maar in het eerste rondje Ring al glijden als een gek :rolleyes:. De Goodyears hielden het op de GTA veel beter op de ring. En die auto is ook nog eens loeizwaar in de neus.
In het verleden wel eens op Pirelli's gereden, de P Zero Nero. Die was op nat wel redelijk drama destijds, op droog prima.
-
Ok bedankt, heb door alles wat ik lees en hoor en lichte voorkeur voor de goodyears eagle F1 assymmatric 3, hier maar eens een paar offertes van opvragen, ga ook van 18 naar 19inch dus ben benieuwd of ik veel comfort moet inleveren
-
Ik heb ook 19 inch en tot nu toe 168 per band gratis bezorging.(voor de goodyear)
Montage 15 euro per band all in.
-
Check trouwens ook eens de Nexen N Fera SUR4. Hoor ik heel goede verhalen over en kosten echt aanzienlijk minder.
-
Ik heb zelf net 4 nieuwe Michelin pilot sport 4 en vind ze super ook super in de regen.. gekocht via autobandenconcurent
Daarvoor altijd pilot sport 3 gehad waren ook al super maar deze zijn naar men weten net een tikkeltje verbeterd, daarvoor veel verschillende merken gehad maar blijf hangen op dit type
-
Check trouwens ook eens de Nexen N Fera SUR4. Hoor ik heel goede verhalen over en kosten echt aanzienlijk minder.
Nexen wordt beter en beter, nu zelfs bij sommige autofabrikanten als eerste montage.
Had onder de 156 een setje Nexen N8000. Echt heel tevreden over, veel grip op zowel nat als droog wegdek. En prijzen zijn inderdaad een lachtertje vergeleken met de A-merken
-
In de maat voering 235/40/19 is de keus beperkt.
-
In de maat voering 235/40/19 is de keus beperkt.
Dat is ook niet de juist maatvoering.
-
Wel voor een 159 of Brera/Spider.
-
Ik zoek 235/40/18.
Tot nu toe pirellis gehad vanaf aankoop tot half jaar, bagger banden.
Daarna alleen dunlop sportmaxx rt 94y, super fijne banden. Alleen heb er zo weinig mee gereden :-X
Kosten nu 150€ per band.
Iemamd een betere deal voor deze maat en iets wat langer mee gaat maar toch sportief?
-
Wel voor een 159 of Brera/Spider.
In 19 inch ook?
-
Ja. Om de 19" TI velgen van de 159 zat af fabriek 235-40-19.
-
Ja. Om de 19" TI velgen van de 159 zat af fabriek 235-40-19.
Oke. Anyway, het ging hier om een Giulietta. Maar good to know.
-
Ja. Om de 19" TI velgen van de 159 zat af fabriek 235-40-19.
Klopt ik heb een spider en wat ik tot nu toe heb ervaren met de diverse banden.
-
Ik ga binnenkort ook nieuwe bandjes bestellen voor de nieuwe 19inch prodrive brera s velgen. Zelf heb ik altijd goeie ervaringen gehad met hankook en daarom ga ik nu dus ook voor een set hankook ventus v12 evo 2 k120 19inch 235 35, ik heb deze ook onder mijn vorige auto gehad en ze hadden altijd heel veel grip en waren onder alle omstandigheden super en dat voor een betaalbare prijs.
En op mijn wintervelgen heb ik als test nexen banden gepakt en ik moet zeggen dat ik aardig verrast ben. Begin dit jaar ben ik ermee naar beieren gereden en hebben ze flink wat sneeuw en koude omstandigheden meegemaakt, en hierbij vond ik ze super. Veel grip en ook niet veel geluid tijdens de heen rit op de autobahn. Dus voor iemand die een budget band zou zoeken zijn nexen banden zeker een goeie optie.
-
Check trouwens ook eens de Nexen N Fera SUR4. Hoor ik heel goede verhalen over en kosten echt aanzienlijk minder.
Pff de nexen zijn 82€ per band bij autobanden 365.
Dunlop sportmaxx rt2 zijn 126.99€.
-
Ik zoek 235/40/18.
Tot nu toe pirellis gehad vanaf aankoop tot half jaar, bagger banden.
Daarna alleen dunlop sportmaxx rt 94y, super fijne banden. Alleen heb er zo weinig mee gereden :-X
Kosten nu 150€ per band.
Iemamd een betere deal voor deze maat en iets wat langer mee gaat maar toch sportief?
Ik heb de Dunlop Sportmaxx RT ook gehad. Hele fijne band, maar na 16000 km op.
Goodyear Eagle F1 Assymetric 3: Hele goed band (zie ook diverse testen), gaat behoorlijk lang mee en is betaalbaar (rond € 150,00 incl. montage en balanceren).
Ik rijd nu de Michelin Pilot Super Sport. De benchmark in zijn klasse. Supergrip op droog, goed op nat en wonder boven wonder ook nog eens behoorlijk slijtvast ( nu 24000 km mee gereden waaronder 3 volledige circuitsessies en nog ruim 4 mm profiel).
Mijn toekomstige band in 235/35/19 wordt de Pilot Sport 4S. Dat is Niet de opvolger van de Pilot Sport 3, maar van de Pilot Super Sport. Schijnt een weergaloos goede band te zijn zowel op droog (was de Super Sport ook) maar ook hele goede natweer-eigenschappen. Kost € 225,00 per stuk, maar dan heb je ook wat. We gaan het meemaken.
-
Ik zoek 235/40/18.
Tot nu toe pirellis gehad vanaf aankoop tot half jaar, bagger banden.
Daarna alleen dunlop sportmaxx rt 94y, super fijne banden. Alleen heb er zo weinig mee gereden :-X
Kosten nu 150€ per band.
Iemamd een betere deal voor deze maat en iets wat langer mee gaat maar toch sportief?
Ik heb de Dunlop Sportmaxx RT ook gehad. Hele fijne band, maar na 16000 km op.
Goodyear Eagle F1 Assymetric 3: Hele goed band (zie ook diverse testen), gaat behoorlijk lang mee en is betaalbaar (rond € 150,00 incl. montage en balanceren).
Ik rijd nu de Michelin Pilot Super Sport. De benchmark in zijn klasse. Supergrip op droog, goed op nat en wonder boven wonder ook nog eens behoorlijk slijtvast ( nu 24000 km mee gereden waaronder 3 volledige circuitsessies en nog ruim 4 mm profiel).
Mijn toekomstige band in 235/35/19 wordt de Pilot Sport 4S. Dat is Niet de opvolger van de Pilot Sport 3, maar van de Pilot Super Sport. Schijnt een weergaloos goede band te zijn zowel op droog (was de Super Sport ook) maar ook hele goede natweer-eigenschappen. Kost € 225,00 per stuk, maar dan heb je ook wat. We gaan het meemaken.
Ben benieuwd hoe ze zich gaan verhouden t.o.v. mijn Vredestein Vorti R's.
-
Er is maar één merk en dat is natuurlijk Michelin :) :dance:
-
Ik zoek 235/40/18.
Tot nu toe pirellis gehad vanaf aankoop tot half jaar, bagger banden.
Daarna alleen dunlop sportmaxx rt 94y, super fijne banden. Alleen heb er zo weinig mee gereden :-X
Kosten nu 150€ per band.
Iemamd een betere deal voor deze maat en iets wat langer mee gaat maar toch sportief?
Ik heb de Dunlop Sportmaxx RT ook gehad. Hele fijne band, maar na 16000 km op.
Goodyear Eagle F1 Assymetric 3: Hele goed band (zie ook diverse testen), gaat behoorlijk lang mee en is betaalbaar (rond € 150,00 incl. montage en balanceren).
Ik rijd nu de Michelin Pilot Super Sport. De benchmark in zijn klasse. Supergrip op droog, goed op nat en wonder boven wonder ook nog eens behoorlijk slijtvast ( nu 24000 km mee gereden waaronder 3 volledige circuitsessies en nog ruim 4 mm profiel).
Mijn toekomstige band in 235/35/19 wordt de Pilot Sport 4S. Dat is Niet de opvolger van de Pilot Sport 3, maar van de Pilot Super Sport. Schijnt een weergaloos goede band te zijn zowel op droog (was de Super Sport ook) maar ook hele goede natweer-eigenschappen. Kost € 225,00 per stuk, maar dan heb je ook wat. We gaan het meemaken.
Ben benieuwd hoe ze zich gaan verhouden t.o.v. mijn Vredestein Vorti R's.
Vredestein Vorti R: Behoort tot de besten op droog. Relatief zwak met remmen en aquaplaning. Aldus volgens de bandentest op een Ford Focus ST in de maat 235/35/19.
-
Ik zoek 235/40/18.
Tot nu toe pirellis gehad vanaf aankoop tot half jaar, bagger banden.
Daarna alleen dunlop sportmaxx rt 94y, super fijne banden. Alleen heb er zo weinig mee gereden :-X
Kosten nu 150€ per band.
Iemamd een betere deal voor deze maat en iets wat langer mee gaat maar toch sportief?
Ik heb de Dunlop Sportmaxx RT ook gehad. Hele fijne band, maar na 16000 km op.
Goodyear Eagle F1 Assymetric 3: Hele goed band (zie ook diverse testen), gaat behoorlijk lang mee en is betaalbaar (rond € 150,00 incl. montage en balanceren).
Ik rijd nu de Michelin Pilot Super Sport. De benchmark in zijn klasse. Supergrip op droog, goed op nat en wonder boven wonder ook nog eens behoorlijk slijtvast ( nu 24000 km mee gereden waaronder 3 volledige circuitsessies en nog ruim 4 mm profiel).
Mijn toekomstige band in 235/35/19 wordt de Pilot Sport 4S. Dat is Niet de opvolger van de Pilot Sport 3, maar van de Pilot Super Sport. Schijnt een weergaloos goede band te zijn zowel op droog (was de Super Sport ook) maar ook hele goede natweer-eigenschappen. Kost € 225,00 per stuk, maar dan heb je ook wat. We gaan het meemaken.
De pilot sport waar je nu op rijd is dat de 3 of de 4? Ik vond de Goodyears namelijk beter dan de PS3 (was wel op de GTA nog, niet op de QV).
-
Ik zoek 235/40/18.
Tot nu toe pirellis gehad vanaf aankoop tot half jaar, bagger banden.
Daarna alleen dunlop sportmaxx rt 94y, super fijne banden. Alleen heb er zo weinig mee gereden :-X
Kosten nu 150€ per band.
Iemamd een betere deal voor deze maat en iets wat langer mee gaat maar toch sportief?
Ik heb de Dunlop Sportmaxx RT ook gehad. Hele fijne band, maar na 16000 km op.
Goodyear Eagle F1 Assymetric 3: Hele goed band (zie ook diverse testen), gaat behoorlijk lang mee en is betaalbaar (rond € 150,00 incl. montage en balanceren).
Ik rijd nu de Michelin Pilot Super Sport. De benchmark in zijn klasse. Supergrip op droog, goed op nat en wonder boven wonder ook nog eens behoorlijk slijtvast ( nu 24000 km mee gereden waaronder 3 volledige circuitsessies en nog ruim 4 mm profiel).
Mijn toekomstige band in 235/35/19 wordt de Pilot Sport 4S. Dat is Niet de opvolger van de Pilot Sport 3, maar van de Pilot Super Sport. Schijnt een weergaloos goede band te zijn zowel op droog (was de Super Sport ook) maar ook hele goede natweer-eigenschappen. Kost € 225,00 per stuk, maar dan heb je ook wat. We gaan het meemaken.
De pilot sport waar je nu op rijd is dat de 3 of de 4? Ik vond de Goodyears namelijk beter dan de PS3 (was wel op de GTA nog, niet op de QV).
Ik rijd nu met 18" op Pilot SUPER Sport (veel beter als de PS 3). Ook de Goodyear Assymetric 3 is beter als de pilot sport 3. Hierna neem ik op mijn nieuwe 19" velgen de Michelin Pilot Sport 4S. Dat is de nieuwste topband van Michelin. Schijnt echt een beest te zijn.
-
Ik zoek 235/40/18.
Tot nu toe pirellis gehad vanaf aankoop tot half jaar, bagger banden.
Daarna alleen dunlop sportmaxx rt 94y, super fijne banden. Alleen heb er zo weinig mee gereden :-X
Kosten nu 150€ per band.
Iemamd een betere deal voor deze maat en iets wat langer mee gaat maar toch sportief?
Ik heb de Dunlop Sportmaxx RT ook gehad. Hele fijne band, maar na 16000 km op.
Goodyear Eagle F1 Assymetric 3: Hele goed band (zie ook diverse testen), gaat behoorlijk lang mee en is betaalbaar (rond € 150,00 incl. montage en balanceren).
Ik rijd nu de Michelin Pilot Super Sport. De benchmark in zijn klasse. Supergrip op droog, goed op nat en wonder boven wonder ook nog eens behoorlijk slijtvast ( nu 24000 km mee gereden waaronder 3 volledige circuitsessies en nog ruim 4 mm profiel).
Mijn toekomstige band in 235/35/19 wordt de Pilot Sport 4S. Dat is Niet de opvolger van de Pilot Sport 3, maar van de Pilot Super Sport. Schijnt een weergaloos goede band te zijn zowel op droog (was de Super Sport ook) maar ook hele goede natweer-eigenschappen. Kost € 225,00 per stuk, maar dan heb je ook wat. We gaan het meemaken.
Ben benieuwd hoe ze zich gaan verhouden t.o.v. mijn Vredestein Vorti R's.
Vredestein Vorti R: Behoort tot de besten op droog. Relatief zwak met remmen en aquaplaning. Aldus volgens de bandentest op een Ford Focus ST in de maat 235/35/19.
Heb je een linkje?
-
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm
-
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm
Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.
-
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm
Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.
*Russische.
;D
-
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm
Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.
Dan zou je Indiaanse moeten zeggen. Maar nee, werkgelegenheid is ook belangrijk. :)
*Russische.
;D
-
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-EVO-Summer-Performance-Tyre-Test.htm
Thanks. Prima result zo te zien. In combinatie met de prijs en het uiterlijk van de band voor mij een winnaar. Plus dat we daarmee ook de Nederlandse economie steunen.
Zit maar €20 tot €25 per band verschil met de Michelin PS 4S en dat is een testwinnaar. Ik kies persoonlijk dan toch duidelijk voor de Michelins. Uiterlijk van de Vredestein is inderdaad wel Killing :).
-
Hele goede ervaring met Bridgestone Potenza Adrenalin banden in 225/45 17..
Zeer veel grip op zowel nat als droog, stil en slijtvast. En ook niet duur.
Ik zeg, toppertje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Net mn achterband van mn Giulietta flink lek gereden , nu opzoek naar 2 nieuwe banden 225 x 40 x 18 .
Deze maand al flink wat hoge kosten gehad (niet aan de Alfa) iemand ervaring met een redelijk geprijsde band ?
Iemand ervaring met Nexen N Fera SU4 ?
Thx
-
Geen rommelbanden kopen!
Zag deze week weer een auto achterstevoren staan op een natte afrit...grip en wegligging heeft zijn prijs.
En zoveel is het prijsverschil niet tussen een A-merk en budget.
edit: op Internet zijn veel tests te vinden, hierboven al tyrereviews.co.uk genoemd (heeft per merk Links naar tests), tirerack.com anwb etc
-
Nexen is zo slecht nog niet hoor. Zeer scherpe prijs voor prima kwaliteit.
Ik zou de Kumho PS91 aanschaffen. Niet heel veel duurder maar simpelweg 1 van de beste banden op de markt.
-
Dank voor de Kumho PS91 tip , komt inderdaad ook prima uit div testen maar als ik de labels moet geloven dan is de Nexen band een stuk zuiniger en op nat wegdek net wat beter ..., nog maar even inlezen in bijde banden
-
Geen rommelbanden kopen!
Zag deze week weer een auto achterstevoren staan op een natte afrit...grip en wegligging heeft zijn prijs.
En zoveel is het prijsverschil niet tussen een A-merk en budget.
edit: op Internet zijn veel tests te vinden, hierboven al tyrereviews.co.uk genoemd (heeft per merk Links naar tests), tirerack.com anwb etc
Mee eens Arjan, koop geen goedkope troep, het is je enige contact met de weg!
Daar moet je niet op bezuinigen!
-
Dat klopt wel natuurlijk maar enige nuance is wel op zijn plaats. Ik bedoel te zeggen, A-merk banden met net voldoende APK profiel is natuurlijk ook niet alles, net als verkeerde bandenspanning. Er zijn dus veel meer variabelen van invloed dan alleen merk en type band. Dat wordt nog wel eens vergeten.
-
Nexen is zo slecht nog niet hoor. Zeer scherpe prijs voor prima kwaliteit.
Ik zou de Kumho PS91 aanschaffen. Niet heel veel duurder maar simpelweg 1 van de beste banden op de markt.
Dat zeiden jij en ik op de eerste pagina al ;):
Check trouwens ook eens de Nexen N Fera SUR4. Hoor ik heel goede verhalen over en kosten echt aanzienlijk minder.
Nexen wordt beter en beter, nu zelfs bij sommige autofabrikanten als eerste montage.
Had onder de 156 een setje Nexen N8000. Echt heel tevreden over, veel grip op zowel nat als droog wegdek. En prijzen zijn inderdaad een lachtertje vergeleken met de A-merken
Nu al eerste montage bij veel merken:
http://www.nexentire.nl/nexen-eerste-montages
Zelfs Porsche gebruikt ze:
http://www.bandenportaal.nl/2016/09/06/nexen-oe-op-porsche-cayenne
I rest my case :)
-
Heb de Nexen er op laten zetten , nog niet veel mee gereden , geen bijzonderheden tot nu toe .
-
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?
Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!
-
Met 235 heb je sowieso wat meer velgbescherming voor de vijand der velgen: de stoeprand.
Verder iets meer rubber op het wegdek, dus theoretisch wat meer grip, daarentegen theoretisch meer weerstand dus wat meer verbruik en minder stil.
Ik zeg overigens theoretisch omdat ik er zelf niet direct ervaring mee heb.
PS: voor wat het waard is, ik heb voor 225 gekozen, onder het mom van ik maak toch al een stap van 17 naar 18" en prijstechnisch is het toch al duur zat.
-
Aha.. helemaal duidelijk!
Staat wel mooier vind ik, die bredere bandjes ;D
Ga eens informeren wat het verschil is in prijs!
-
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?
Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!
10mm Breder, vult de wielkasten wat beter, meer grip, beschermd de velg wat meer en wang is iets hoger wat meer comfort kan geven.
Nadeel is stuk duurder in aanschaf en brandstofverbruik kan een tikje hoger liggen.
Ik heb nu 235 breed, maar denk hierna op 225 over te gaan, op een velg van 7,5 breed mooi genoeg, in combinatie met een band met velgrandbescherming goed genoeg.
-
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?
Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!
10cm Breder, vult de wielkasten wat beter, meer grip, beschermd de velg wat meer en wang is iets hoger wat meer comfort kan geven.
Nadeel is stuk duurder in aanschaf en brandstofverbruik kan een tikje hoger liggen.
Ik heb nu 235 breed, maar denk hierna op 225 over te gaan, op een velg van 7,5 breed mooi genoeg, in combinatie met een band met velgrandbescherming goed genoeg.
Ik rij behoorlijk veel kilometers dus ik denk dat als ik dat niet zou hebben, ik serieus zou kijken naar banden met de 235 maat.
Maar nu kijken of ik bandjes met velgrandbescherming ga/wil hebben of dat ik het wel aandurf zonder 'zijwieltjes' ;D
Hoe is het comfort met 18" velgen icm met 40 hoog, rijdt dat nog een beetje of is dat meer stuiteren/stug op de weg?
-
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?
Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!
10cm Breder, vult de wielkasten wat beter, meer grip, beschermd de velg wat meer en wang is iets hoger wat meer comfort kan geven.
Nadeel is stuk duurder in aanschaf en brandstofverbruik kan een tikje hoger liggen.
Ik heb nu 235 breed, maar denk hierna op 225 over te gaan, op een velg van 7,5 breed mooi genoeg, in combinatie met een band met velgrandbescherming goed genoeg.
Ik rij behoorlijk veel kilometers dus ik denk dat als ik dat niet zou hebben, ik serieus zou kijken naar banden met de 235 maat.
Maar nu kijken of ik bandjes met velgrandbescherming ga/wil hebben of dat ik het wel aandurf zonder 'zijwieltjes' ;D
Hoe is het comfort met 18" velgen icm met 40 hoog, rijdt dat nog een beetje of is dat meer stuiteren/stug op de weg?
Comfort van de 225-40-R18 is prima! Zeker niet stuiterd ofzo, met 19 inch merk je wel echt dat je inlevert op comfort
-
Ik heb 2 jaar met 235 zomerbandjes gereden.
Ik vond de auto minder zoekerig en reed fijner kwa beleving.
Bochten gingen uitstekend en voelde meer grip als met 225.
Was wel onzuiniger en stukken duurder kwa aanschaf.
Maar de looks en de brede rand om de velgen heen (vooral brera/159 turbinas die ik heb en uitsteken) was het een perfecte keuze.
Ik had de Dunlop Sportmaxx Rt2 94Y xl.
Volgende zomerbanden worden weer 235 (rij nu sinds begin dit jaar winterbanden aangezien ik effectief maar 3 maand rij sinds maart en volgend jaar tot juli de auto in de stalling staat).
-
Ik heb 2 jaar met 235 zomerbandjes gereden.
Ik vond de auto minder zoekerig en reed fijner kwa beleving.
Bochten gingen uitstekend en voelde meer grip als met 225.
Was wel onzuiniger en stukken duurder kwa aanschaf.
Maar de looks en de brede rand om de velgen heen (vooral brera/159 turbinas die ik heb en uitsteken) was het een perfecte keuze.
Ik had de Dunlop Sportmaxx Rt2 94Y xl.
Volgende zomerbanden worden weer 235 (rij nu sinds begin dit jaar winterbanden aangezien ik effectief maar 3 maand rij sinds maart en volgend jaar tot juli de auto in de stalling staat).
Ik vind het ook wel veel mooier staan, maar ik moet ook praktisch denken.. met gemiddeld 40.000 per jaar wil ik toch ook wel een stukkie 'zuiniger' rijden ;D
-
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?
Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!
10cm Breder
Da's wel heel veel breder :rolleyes: ;)
Het meer grip is ook maar relatief, als het aardig regent heb je juist minder grip en eerder aquaplaning.
-
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?
Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!
10cm Breder
Da's wel heel veel breder :rolleyes: ;)
Het meer grip is ook maar relatief, als het aardig regent heb je juist minder grip en eerder aquaplaning.
;D ;D ;D
-
Kan iemand mij vertellen wat het merkbare verschil is tussen een 235/40/18 band en een 225/40/18?
Waarom kiezen sommigen hier voor de 235 versie?
Zie graag het antwoord tegemoet, bedankt!
Het meer grip is ook maar relatief, als het aardig regent heb je juist minder grip en eerder aquaplaning.
Is ook zo, heb er nu Michelin pilot sport4 235 breed onder, heeft zoveel grip op droog en nat, dat die 10mm ook niet veel uit zal maken, de extra bescherming van de velgen is wel lekker.
Trouwens de beste band ever die pilot sport 4 er zijn veel goede banden te koop, maar de grip van deze band is next level.
Zit op het niveau wat ik met de elise met echte plakbanden heb ervaren.
-
Als je je eenmaal in dat 'web' stapt wat 'bandentest 2017' heet ga je van hot naar her.
Wat voor mij belangrijk is, is de grip op nat wegdek (want kom op, we wonen toch echt in Nederland, het land van REGEN) en het brandstofverbruik wat ik laag wil hebben (rij niet voor niks Diesel).. en ik kom uit op de Goodyear Efficientgrip Performance.
M'n eerste keus was eigenlijk Dunlop, maar ik race niet met m'n Diesel (heb 'maar' de 105 PK versie) en gebruik 'm voornamelijk voor veel snelweg.
Prijstechnisch is ie naar mijn idee ook niet vervelend ;D
-
Persoonlijk zou ik het bij 225 breed houden. Dat een 235 brede band meer grip heeft is trouwens onzin, want meer oppervlak geeft niet meer grip (wrijvingskracht is (normaal)kracht x wrijvingscoëfficiënt). Breedte van banden wordt gekozen op maximale vlaktedrukken (en dus warmte-inbreng en afvoer). Voor een Giullietta voldoet 225 breed daar mijn inziens prima aan. Zo heeft alfa het tenslotte ook bedacht :). Daarnaast is een 225 band qua aanschaf gunstiger volgens mij en heb je een beetje meer afwijking qua snelheid op je klok met 235 breed. Nadeel onder natte omstandigheden is al genoemd.
EDIT
Ik heb zoals net zoals Bob ook erg goede ervaringen met de Pilot Sport 4 van Michelin. Erggg veel grip op droog en nat :great:
-
Persoonlijk zou ik het bij 225 breed houden. Dat een 235 brede band meer grip heeft is trouwens onzin, want meer oppervlak geeft niet meer grip (wrijvingskracht is (normaal)kracht x wrijvingscoëfficiënt). Breedte van banden wordt gekozen op maximale vlaktedrukken (en dus warmte-inbreng en afvoer). Voor een Giullietta voldoet 225 breed daar mijn inziens prima aan. Zo heeft alfa het tenslotte ook bedacht :). Daarnaast is een 225 band qua aanschaf gunstiger volgens mij en heb je een beetje meer afwijking qua snelheid op je klok met 235 breed. Nadeel onder natte omstandigheden is al genoemd.
EDIT
Ik heb zoals net zoals Bob ook erg goede ervaringen met de Pilot Sport 4 van Michelin. Erggg veel grip op droog en nat :great:
Mooie theorie, maar dat gaat niet op met autobanden, breder geeft wel degelijk meer grip, anders kan je beter op 205 breed 17 inch gaan rijden.
Nou zal die 10mm niet echt het verschil maken, merk en type band veel meer.
Snelheid klopt trouwens volgens GPS veel beter met 235/40 18
Voor aquaplaning is het minder gunstig met bredere banden, maar minder dan 5mm profiel is dat ook al snel.
Scheelt me met Michelin 25 euro per band voor dat beetje meer rubber, is best fors, maar het stuurt en rijdt in ieder geval dikke prima.
-
Wat versta jij onder grip? Dat je harder kan remmen? Harder door een bocht? Oppervlak is nou eenmaal geen parameter in het bepalen van wrijving.
Als je nou op het circuit rijdt of op de ring, dan heb je WEL profijt van bredere banden omdat de temperaturen oplopen. Iedereen die denkt op bredere banden harder een bocht te kunnen nemen komt bedrogen uit (uitgaande van normale temperaturen). Dat zal hem wel tussen de oren zitten...
anders kan je beter op 205 breed 17 inch gaan rijden.
Je hebt een bepaalde breedte nodig passend bij het vermogen/gewicht/capaciteit van de auto. Met veel smallere banden onder een auto dan voorgeschreven zit je sneller aan de limit van je rubber (vlaktedruk dus temperatuur). Maar dat is met 225 onder een Giulietta nou niet bepaald het geval :-X
Dat het wat minder zoekerig rijdt geloof ik dan weer wel. Daar staat dan weer tegeover dat een 235 band zwaarder is, dus je meer onafgeveerd gewicht hebt wat niet positief is. Tot zover mijn theorieën. ;D
-
Gisteren tijdens een 300km rit de Nexen goed kunnen uitproberen , van droog tot regen , hoosbui en wat bochtwerk met hogere snelheid , ik heb tot nu toe alleen de 2 voorbanden laten doen maar de grip op nat als droog wegdek is prima , behoorlijk stille band ook of de band ook zuiniger is weet ik niet daar heb ik niet op gelet .
Prima band dus in mijn ogen , helemaal als je naar de prijs kijkt ik heb er €65 per stuk voor betaald , als ze blijven bevallen laat ik de achterste 2 ook vervangen .
-
Persoonlijk heb ik erg slechte ervaringen met Pirelli P Zero Nero. De auto ging er aanmerkelijk nerveuzer door sturen, de slijtvastheid was overigens wel erg goed. Nu Dunlop Sportmaxx RT2 eronder en dat is echt een verademing. De auto kleeft aan de weg en in bochten geven ze een zeer goed stuurgevoel.
-
Ik zat vanmorgen even te zoeken en kwam uit op Prestivo PVS1 banden, een voor mij onbekend merk maar dat hoeft niet automatisch slecht te zijn.
Wie weet, scheelt ruim €50,- per band omdat het 'onbekend' is.
-
de Nexen waren nog niet goedkoop genoeg... :D
-
Sja, als je het niet zelf probeert kun je niet oordelen hè?
-
Sja, als je het niet zelf probeert kun je niet oordelen hè?
Gelukkig zijn er genoeg proefpiloten! Man, bespaar toch niet op banden! Er zijn genoeg fatsoenlijke banden voor een prima prijs te koop.
-
Gelukkig heb ik nov ff om me te oriënteren :)
-
Gisteren tijdens een 300km rit de Nexen goed kunnen uitproberen , van droog tot regen , hoosbui en wat bochtwerk met hogere snelheid , ik heb tot nu toe alleen de 2 voorbanden laten doen maar de grip op nat als droog wegdek is prima , behoorlijk stille band ook of de band ook zuiniger is weet ik niet daar heb ik niet op gelet .
Prima band dus in mijn ogen , helemaal als je naar de prijs kijkt ik heb er €65 per stuk voor betaald , als ze blijven bevallen laat ik de achterste 2 ook vervangen .
Goeie keus! Ik was ook aangenaam verrast door Nexen. Zijn echt goeie banden.
En de prijs is inderdaad een lachertje vergeleken met de A-merken.
Prijs-kwaliteit onklopbaar!
-
Gisteren tijdens een 300km rit de Nexen goed kunnen uitproberen , van droog tot regen , hoosbui en wat bochtwerk met hogere snelheid , ik heb tot nu toe alleen de 2 voorbanden laten doen maar de grip op nat als droog wegdek is prima , behoorlijk stille band ook of de band ook zuiniger is weet ik niet daar heb ik niet op gelet .
Prima band dus in mijn ogen , helemaal als je naar de prijs kijkt ik heb er €65 per stuk voor betaald , als ze blijven bevallen laat ik de achterste 2 ook vervangen .
Goeie keus! Ik was ook aangenaam verrast door Nexen. Zijn echt goeie banden.
En de prijs is inderdaad een lachertje vergeleken met de A-merken.
Prijs-kwaliteit onklopbaar!
Daarom rondkijken dan je neus lang is dus! Beetje risico durven nemen met het onbekende..
-
Als ik ergens niet een gokje mee zou willen wagen zouden het wel banden zijn... Als het rommel is breng je er immers niet alleen jezelf maar mee in gevaar. Ik had laatst een Peugeot 107 als leenauto mee met ook van die budgetbanden eronder. Het regende dus de weg was nat, maar daardoor merkte ik wel hoe levensgevaarlijk die banden waren. Toefje gas in een bocht resulteerde al in een mix van onder- en overstuur. En enthousiast opschakelen na een verkeersdrempel leverde een meterslange wielspin op... Let wel, in een auto met wat is het, 60 pk? Voor mij nooit en te nimmer budgetbanden onder m'n Alfa, vind ik meer iets voor onder een Dacia. :banghead:
-
Als ik ergens niet een gokje mee zou willen wagen zouden het wel banden zijn... Als het rommel is breng je er immers niet alleen jezelf maar mee in gevaar. Ik had laatst een Peugeot 107 als leenauto mee met ook van die budgetbanden eronder. Het regende dus de weg was nat, maar daardoor merkte ik wel hoe levensgevaarlijk die banden waren. Toefje gas in een bocht resulteerde al in een mix van onder- en overstuur. En enthousiast opschakelen na een verkeersdrempel leverde een meterslange wielspin op... Let wel, in een auto met wat is het, 60 pk? Voor mij nooit en te nimmer budgetbanden onder m'n Alfa, vind ik meer iets voor onder een Dacia. :banghead:
Ik vind wel dat er een verschil is tussen echte goedkope budgetbanden en de 'onbekende' banden.
Hankook werd vroeger ook als raar en onbetrouwbaar bestempeld of noem maar op..
Uiteraard is veiligheid het belangrijkste, maar wie zegt dat Nexen niet net zo goed kan zijn als een Bridgestone?
Wij hier in Nederland zien het merk niet zoveel voorbij komen en daarom is het vaak 'raar' en 'onbetrouwbaar'.
En zoals ik het verhaal van ramrod hoor, klinkt het niet verkeerd zo uit zijn ervaring.
-
Nexen en Hankook zijn gewoon b-merken en derhalve ook prima. Evenals Kumho en Vredestein. Echter zijn deze genoemde merken iets compleet anders dan alle Chineze rommel. Hier staat het goed geordend: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
-
Nexen en Hankook zijn gewoon b-merken en derhalve ook prima. Evenals Kumho en Vredestein. Echter zijn deze genoemde merken iets compleet anders dan alle Chineze rommel. Hier staat het goed geordend: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Maar een Hankook en Nexen zijn ook 'goedkope banden' en zouden eventueel dus ook gewoon kunnen ;D
Als je geen zin hebt bijna € 500,- uit te geven voor een setje zomerbanden (zoals ik dus).
-
Nexen en Hankook zijn gewoon b-merken en derhalve ook prima. Evenals Kumho en Vredestein. Echter zijn deze genoemde merken iets compleet anders dan alle Chineze rommel. Hier staat het goed geordend: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Maar een Hankook en Nexen zijn ook 'goedkope banden' en zouden eventueel dus ook gewoon kunnen ;D
Als je geen zin hebt bijna € 500,- uit te geven voor een setje zomerbanden (zoals ik dus).
Hankook is gewoon first supplier van BMW. Zo ontzettend goedkoop zijn Nexen en Hankook daarnaast nou ook weer niet. Die Chineze pruttel (bijna elk bandenmerk waar je de naam nog nooit van heb gehoord) moet je echt ontwijken. Die staan dus genoemd onder de "Economy" en "Budget" tyre op die website.
-
Nog een ander goed b-merk in dezelfde prijs-kwaliteit als Nexen is Viking (uit Noorwegen).
Deze pas onder de auto van m'n schoonvader laten monteren, was ook erg aangenaam verrast over deze banden.
-
Nog een ander goed b-merk in dezelfde prijs-kwaliteit als Nexen is Viking (uit Noorwegen).
Deze pas onder de auto van m'n schoonvader laten monteren, was ook erg aangenaam verrast over deze banden.
Daar heb ik idd ook weleens van gehoord, bedank voor je tip!
-
Ik heb daar een kleine 22.000km mee gereden (Viking) en moet zeggen dat ik het geen verkeerde band vind.
Veel grip in het droog en in de regen ook nog voldoende, verder ook stil in geluid naar mijn idee.
Het gaat trouwens om de Viking Protech HP
Nu overgestapt naar Michelin pilot sport 4, die liggen er sinds gisteren onder maar kan nu al wel zeggen dat ik hier geen spijt van ga krijgen :13:
Beide bandenmerken zijn in 225 40 18
-
Ook hier sinds een kleine 3 weken de PS4's, de prijs is er ook naar, maar daarentegen is het echt een geweldige band qua grip zowel droog als nat.
-
Same here,
Michelin Pilot Sport 4 (met velgbeschermer), volgens mij een van de betere keuzes voor de Giulietta.
(in 225 40 R18)
-
Ook dit topic eens een schop omhoog geven:
Als jullie konden kiezen tussen de Dunlop Sportmaxx RT2 banden of Goodyear Efficientgrip Performance banden, je rijdt zo'n 40.000km per jaar en wil dus redelijk 'zuinige' banden, welke zouden jullie dan kiezen?
Maat is trouwens 225-40-18 (mocht dat van belang zijn).
Heb zelf ervaring met de Dunlop Sport Maxx, maar niet met Goodyear, dus ben benieuwd.
-
Wil straks ook de sport maxx RT onder mijn Giulietta leggen, heb ze ook op mijn GTA (een as, andere ligt Pirelli) en daar bevallen ze goed.
Veel banden hebben wat comfort ingebouwd wat betekent een zachte band wang en dat is niet fijn voor insturen want auto rolt dan wat over de band. Met name op hoge snelheid insturen, en forse zij wind, voel je dan.
PS4 zouden wat comfortabeler zijn dan de sport maxx rt2 dus vallen voor mij af - PS4 bezitters die dit kunnen bevestigen?
-
Ook dit topic eens een schop omhoog geven:
Als jullie konden kiezen tussen de Dunlop Sportmaxx RT2 banden of Goodyear Efficientgrip Performance banden, je rijdt zo'n 40.000km per jaar en wil dus redelijk 'zuinige' banden, welke zouden jullie dan kiezen?
Maat is trouwens 225-40-18 (mocht dat van belang zijn).
Heb zelf ervaring met de Dunlop Sport Maxx, maar niet met Goodyear, dus ben benieuwd.
Ontlopen elkaar zo te zien niet zo veel, bij beide word er aangegeven dat ze relatief lage rolweerstand hebben en dus (relatief) zuinig. Overall scoren de Dunlops wel iets beter.
-
Net een setje Vredestein ultrac satin gekocht in de maat 225/45-17. Ze gaan er donderdag onder en ben benieuwd naar de rijervaring. Ik kon ze niet laten liggen voor de stuksprijs van slechts €55.
-
Ook dit topic eens een schop omhoog geven:
Als jullie konden kiezen tussen de Dunlop Sportmaxx RT2 banden of Goodyear Efficientgrip Performance banden, je rijdt zo'n 40.000km per jaar en wil dus redelijk 'zuinige' banden, welke zouden jullie dan kiezen?
Maat is trouwens 225-40-18 (mocht dat van belang zijn).
Heb zelf ervaring met de Dunlop Sport Maxx, maar niet met Goodyear, dus ben benieuwd.
Ik heb zowel op de voor- als op de achteras de RT2's liggen, in 215/45/17. Ze geven een hele goede stuurprecisie en kleven aan de weg. Qua slijtvastheid blijven ze me verbazen. Met het eerste setje heb ik al 60.000 km. achter de rug en ze zitten nog lang niet op het niveau van APK-afkeur. Wel rijd ik heel veel snelwegkilometers, dat scheelt natuurlijk. Bochtjes wil ik regelmatig 'sportief' pakken ;D
Kijk ook eens naar de Sava Intensa UHP 2. Die banden komen goed uit de testen, behoren tot de stilste die je kunt kopen (66 dB) en kosten slechts € 62,80 per stuk via autobandenmarkt.
-
Vandaag Yokohama AD08R laten monteren. Tering man, niet normaal! Wat een banden! Totaal niet te vergelijken met de p zeros. Zo extreem veel grip. Waanzinnig!
Beste band, en dat weet ik nu al, die ik er ooit onder heb gehad. Mag ook wel voor dat geld, maar allemachtig... :c029:
-
Grappig om te lezen dat iedereen weer een andere persoonlijke smaak heeft. Zo zie ik het. Heb geloof ik alle merken die er zijn al onder mijn Alfa's gehad en het is natuurlijk ook modelgerelateerd hoe ze het eronder doen. Ik weet dat er misschien nog beter is, maar ik houd het eerst bij de Pirelli P Zero's 225/40 R18 XL (92Y) onder mijn QV. Bijten zich vast in het wegdek en slijtage is netjes en mooi gelijkmatig (met dank aan de uitlijner overigens). Wat dat betreft ben ik ook een rustige rijder. Toen ik de QV kocht heeft de garage er goedkope troep aan de voorkant onder gelegd, General Altimax. Grootste bagger ooit. Ik vind het vloeken in de kerk. Heb ik ze ook duidelijk gemaakt, maar goed, had er al wat km op gemaakt, dus omruilen was geen optie.
Deze week een setje nieuwe zwartwitte velgenlogo's voor de 18" binnengekregen. Ook nog ff een nieuwe set wielbouten besteld. Hoop komende week de velgen er weer onder te zetten. 17" met winterbanden rijdt comfortabel, maar stoer is het niet echt.
(https://i.imgur.com/FmSwcq2.jpg)
-
Nexen en Hankook zijn gewoon b-merken en derhalve ook prima. Evenals Kumho en Vredestein. Echter zijn deze genoemde merken iets compleet anders dan alle Chineze rommel. Hier staat het goed geordend: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Ik ben anders zeer tevreden met de vredestein banden EN nog steeds geen last van cuppen ! Was met de standaard Pirelli's een ramp.
Ik zet de banden nu ook op de door Alfa voorgeschreven druk 2,2 a en rond 2,5 v !
-
Wil straks ook de sport maxx RT onder mijn Giulietta leggen, heb ze ook op mijn GTA (een as, andere ligt Pirelli) en daar bevallen ze goed.
Veel banden hebben wat comfort ingebouwd wat betekent een zachte band wang en dat is niet fijn voor insturen want auto rolt dan wat over de band. Met name op hoge snelheid insturen, en forse zij wind, voel je dan.
PS4 zouden wat comfortabeler zijn dan de sport maxx rt2 dus vallen voor mij af - PS4 bezitters die dit kunnen bevestigen?
Ik ben achter van de sport maxx naar PS4 gegaan. De PS4 zijn voor mijn gevoel een stuk comfortabeler , stiller en meer grip in het natte (droog trouwens ook ;D ). Bij mij waren de dunlops ook best snel gecupt waardoor ik trillingen in de auto kreeg. Ik heb ze in de maat 225/40/18.
Ik zou zelf de dunlops niet nog een keer kiezen, maar goed blijft natuurlijk persoonlijk hoe je banden ervaart.
-
Ik heb vanmorgen de Goodyear Efficient Grip Performance besteld, gaan er begin volgende week onder.
Ben benieuwd, heb er veel goeds over gelezen ;D
-
Wil straks ook de sport maxx RT onder mijn Giulietta leggen, heb ze ook op mijn GTA (een as, andere ligt Pirelli) en daar bevallen ze goed.
Veel banden hebben wat comfort ingebouwd wat betekent een zachte band wang en dat is niet fijn voor insturen want auto rolt dan wat over de band. Met name op hoge snelheid insturen, en forse zij wind, voel je dan.
PS4 zouden wat comfortabeler zijn dan de sport maxx rt2 dus vallen voor mij af - PS4 bezitters die dit kunnen bevestigen?
Ik ben achter van de sport maxx naar PS4 gegaan. De PS4 zijn voor mijn gevoel een stuk comfortabeler , stiller en meer grip in het natte (droog trouwens ook ;D ). Bij mij waren de dunlops ook best snel gecupt waardoor ik trillingen in de auto kreeg. Ik heb ze in de maat 225/40/18.
Ik zou zelf de dunlops niet nog een keer kiezen, maar goed blijft natuurlijk persoonlijk hoe je banden ervaart.
Ben ook grote fan van de PS4, toch wel de beste band die ik heb gehad tot nu toe, comfort, maar toch genoeg stuur precessie en geen zoekerig gedoe op het gas ivm al het vermogen op de voorwielen.
Prijs is wat minder en slijt ook hard, de 25dkm ga ik er niet mee halen, overweeg de Falken FK510 schijn ook erg goed te zijn
-
Zo, nieuwe bandjes zitten eronder.
Is wel een verschil überhaupt van winter naar zomerbanden met 16 graden, maar dit rijdt toch wel weer erg fijn zo! Laat de zomer maar komen! ;D
-
! Laat de zomer maar komen! ;D
Kijk eens naar buiten ;)
-
Kijk eens naar buiten ;)
Valt hier 'tegen' hoor.. zon schijnt niet echt hier in Braboland :rolleyes: ;D
-
Ik heb mijn Giulietta met 225/45/18 Michelin PS3 gekocht, daarbij heb ik een set met 225/40/18 en Firestone banden.
Het comfort scheelt niet veel maar de looks van de 45 serie vind ik wel beter, wielkast beter gevuld. Aanduiding snelheidsmeter is snelheid volgens GPS, hetzelfde dus.
Ik denk wel dat het verbruik van de 45 serie hoger ligt.
-
Omtrek is dan 3.5% groter :-X
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
In België mag te afwijking max +1.5 tot -2% zijn
-
verbruik zou niet anders mogen zijn bij constante snelheid
groter wiel is meer pk en minder koppel als het ware. dus juist als je veel constant 130 rijdt wel fijner ivm verbruik
maar optrekken duurt dus langer (mijn theorie)
ik had bij mijn vorige auto(alfa 156) 18" gt tooras en met die combi had ik 1 op 1 echte snelheid via tomtom gps
maar met de standaard velgen 16" en 17" altijd +- 5 km verschil naar beneden. marge vanuit fabrikant
-
groter wiel is meer pk en minder koppel als het ware. dus juist als je veel constant 130 rijdt wel fijner ivm verbruik
maar optrekken duurt dus langer (mijn theorie)
Dus kruiwagenwielen eronder en van 0 tot 100 in 4 seconden? ;D
-
groter wiel is meer pk en minder koppel als het ware. dus juist als je veel constant 130 rijdt wel fijner ivm verbruik
maar optrekken duurt dus langer (mijn theorie)
Als je snel genoeg 5x kan schakelen wel ;D
Dus kruiwagenwielen eronder en van 0 tot 100 in 4 seconden? ;D
-
Vandaag Yokohama AD08R laten monteren. Tering man, niet normaal! Wat een banden! Totaal niet te vergelijken met de p zeros. Zo extreem veel grip. Waanzinnig!
Beste band, en dat weet ik nu al, die ik er ooit onder heb gehad. Mag ook wel voor dat geld, maar allemachtig... :c029:
Heb ze er ook onder, leuk he! ;D
Maar hoezo voor dat geld, ik heb ze voor EUR 130 de band bij autobandenmarkt.nl
-
Vandaag Yokohama AD08R laten monteren. Tering man, niet normaal! Wat een banden! Totaal niet te vergelijken met de p zeros. Zo extreem veel grip. Waanzinnig!
Beste band, en dat weet ik nu al, die ik er ooit onder heb gehad. Mag ook wel voor dat geld, maar allemachtig... :c029:
Heb ze er ook onder, leuk he! ;D
Maar hoezo voor dat geld, ik heb ze voor EUR 130 de band bij autobandenmarkt.nl
De 4C heeft iets andere maten. Zeker voor is niet veel voorkomend en achter is 19 inch. Dus qua prijs flink veel meeer dan een UHP. De 18 inch maat voor de Giulietta is zeer veel voorkomend en dus relatief voordelig.
-
Merk het inderdaad ja, wilde eerst 245/35/19 maar die zijn zoiezo een heel stuk duurder.
235/35/19 heb ik dan weer goedkoper gevonden dan 225/35/19...
-
Merk het inderdaad ja, wilde eerst 245/35/19 maar die zijn zoiezo een heel stuk duurder.
235/35/19 heb ik dan weer goedkoper gevonden dan 225/35/19...
Moet je 205/40/18 te vinden of 215/40/18 (en dan geen doorgaande UHP) maar echt het serieuze werk.
-
groter wiel is meer pk en minder koppel als het ware. dus juist als je veel constant 130 rijdt wel fijner ivm verbruik
maar optrekken duurt dus langer (mijn theorie)
Als je snel genoeg 5x kan schakelen wel ;D
Dus kruiwagenwielen eronder en van 0 tot 100 in 4 seconden? ;D
schakelen? 0-100 rijdt je in je 3e versnelling hoezo 5 x schakelen? jij rijdt altijd eerst achteruit?
in jou geval wel. waarom ga jij niet met 20" rijden? trek je harder op naar jouw mening
-
groter wiel is meer pk en minder koppel als het ware. dus juist als je veel constant 130 rijdt wel fijner ivm verbruik
maar optrekken duurt dus langer (mijn theorie)
Als je snel genoeg 5x kan schakelen wel ;D
Dus kruiwagenwielen eronder en van 0 tot 100 in 4 seconden? ;D
schakelen? 0-100 rijdt je in je 3e versnelling hoezo 5 x schakelen? jij rijdt altijd eerst achteruit?
in jou geval wel. waarom ga jij niet met 20" rijden? trek je harder op naar jouw mening
Jij hebt het over kruiwagenwielen, dus 100 in de 5e versnelling? Dat je sneller optrekt hoef je mij echt niet uit te leggen hoor wijsneus ;D
-
groter wiel is meer pk en minder koppel als het ware. dus juist als je veel constant 130 rijdt wel fijner ivm verbruik
maar optrekken duurt dus langer (mijn theorie)
Als je snel genoeg 5x kan schakelen wel ;D
Dus kruiwagenwielen eronder en van 0 tot 100 in 4 seconden? ;D
schakelen? 0-100 rijdt je in je 3e versnelling hoezo 5 x schakelen? jij rijdt altijd eerst achteruit?
in jou geval wel. waarom ga jij niet met 20" rijden? trek je harder op naar jouw mening
Volgens mij reageerde Bob op het kruigwagenwielen grapje, maar de quote is niet helemaal goed gegaan en daarom lijkt het alsof hij op jou reageerde. ;)
-
groter wiel is meer pk en minder koppel als het ware. dus juist als je veel constant 130 rijdt wel fijner ivm verbruik
maar optrekken duurt dus langer (mijn theorie)
Als je snel genoeg 5x kan schakelen wel ;D
Dus kruiwagenwielen eronder en van 0 tot 100 in 4 seconden? ;D
schakelen? 0-100 rijdt je in je 3e versnelling hoezo 5 x schakelen? jij rijdt altijd eerst achteruit?
in jou geval wel. waarom ga jij niet met 20" rijden? trek je harder op naar jouw mening
Volgens mij reageerde Bob op het kruigwagenwielen grapje, maar de quote is niet helemaal goed gegaan en daarom lijkt het alsof hij op jou reageerde. ;)
Ja het kwam niet helemaal goed over geloof ik :-[
-
Afgelopen week de wielen maar weer is van voor naar achter gezet en vice versa. :)
Wissel ze elke 5000-6000 km.
Pirelli PZero Nero's bevallen nog steed goed.
(http://www.rsgparts.nl/giuliettabanden.jpg)
-
Ik zag dat mijn Dunlop Sportmaxx RT2 er ook al weer 5000km onder liggen, ga dus ook snel wisselen voor-achter om cuppen te voorkomen
-
Afgelopen week de wielen maar weer is van voor naar achter gezet en vice versa. :)
Wissel ze elke 5000-6000 km.
Pirelli PZero Nero's bevallen nog steed goed.
(http://www.rsgparts.nl/giuliettabanden.jpg)
Haha ieder z’n hobby, maar is dat niet wat overdreven? :o Ik wissel ze elke 20 à 25k, nooit last van cuppen.
@Arjan: mijn ervaring met de RT2’s is dat ze zeer lang mee gaan. Op mijn MiTo hadden ze na 66k nog vele mm’s over. In Reiniers tempo had ik ze toen al meer dan 10x hebben moeten wisselen. ;D
-
Ach, uurtje werk, dus goed te doen.
Kan ook wachten tot januari, leg ik er de winterbanden weer onder. Zal tussen nu en januari zo'n 4000km rijden dan zitten ze op 9000, of zou dat teveel zijn?
Heb geleerd dat als je iedere 5000 a 7500km wisselt je geen last van cuppen krijgt. 20-25k lijkt me wat veel
-
Afgelopen week de wielen maar weer is van voor naar achter gezet en vice versa. :)
Wissel ze elke 5000-6000 km.
Pirelli PZero Nero's bevallen nog steed goed.
Haha ieder z’n hobby, maar is dat niet wat overdreven? :o Ik wissel ze elke 20 à 25k, nooit last van cuppen.
@Arjan: mijn ervaring met de RT2’s is dat ze zeer lang mee gaan. Op mijn MiTo hadden ze na 66k nog vele mm’s over. In Reiniers tempo had ik ze toen al meer dan 10x hebben moeten wisselen. ;D
Ach in mijn 155 heb ik een keer mijn Pirelli's binnen 20.000 km kaal gereden. :P
Alleen toen reed ik maar 10.000 per jaar, nu heb ik met de Giulietta al 30.000 gereden binnen 1,5 jaar, waarvan nu 20.000 op de Pzero nero's, en ze zijn netjes gelijkmatig afgesleten en ook niet gecupt.
En ik zet de Giulietta op mijn werk even op de brug en wissel ze in 10 min om. :rolleyes:
-
Vandaag even bij de bandenboer langs geweest om de vier wielen opnieuw uit te laten balanceren. Er zat ergens toch een hoge trilling in die mij behoorlijk irriteerde tijdens een ritje van een paar honderd km snelweg. En dan moeten we over twee weken nog een rit maken naar Zuid-Frankrijk...
Al met al hadden de wielen aan de voorzijde ieder een afwijking van 20 gram en aan de achterzijde 20 en 10 gram. Niet veel zou je zeggen, maar tel het bij elkaar op. Daarna op verschillende snelheden gaan uittesten en bleek de onbalans verdwenen.
We hebben meteen alle banden (P Zero Nero) nagekeken op slijtage en cuppen:
Voorbanden hebben er nog maar 6000 km opzitten, alles prima.
Achterbanden hebben er 23000 km opzitten. Heb ze ook nooit gewisseld met de voorzijde. Geen enkel spoor van cupvorming, zeer gelijkmatig afgesleten en nog een profiel van 6-7 mm.
Blij om dat te constateren, vooral omdat ik bij de aankoop van de wagen (115.000 km) aanvankelijk werd opgescheept met 4 vreselijk gecupte banden. De uitlijning was niet om naar huis te schrijven en heeft de garage op mijn verzoek meteen laten doen bij Lammert vd Meulen. Hij heeft de QV incl mijn gewicht uitgelijnd en een compromis gezocht tussen de beste wegligging en zo weinig mogelijk slijtage. Cuppen is in wezen onvermijdelijk met de constructie van de Giulietta, zei hij, maar dat valt dus enorm mee.
Ik ben tevreden met de rijeigenschappen van de Pirelli's.
Slijtage en cupvorming is in mijn geval +++
Afrolgeluid bij lage temperaturen ++
Afrolgeluid bij hogere temperaturen veel sterker aanwezig, maar niet heel storend (> 20 gr) +/-
Stabiliteit +++
Weggedrag bij nat weer ++
Weggedrag bij warm weer (kleeft aan de weg) +++
-
Vorige week nieuwe velgen (18") gekocht, lag nog 16"onder. Ik heb de goodyear Eagles f1 ass3 op het oog, goede reviews en prijs. Iemand ervaring met deze banden onder de Guilietta?
-
Ik heb de Goodyears sinds een aantal weken onder de Giulietta. Had hiervoor de Michelin Pilot sport 4, maar die zijn met 20K al kaal voorop. De PS4 is wel een enorm lekkere plakband, maar met de km's welke ik maak slijt het net wat te hard ;D.
De Goodyears bevallen tot op heden qua grip erg goed (droog). Op nat nog niet echt kunnen testen, alleen nog maar mooi weer gehad ;D. Enige minpunt aan de band is het afrolgeluid, dat is behoorlijk aanwezig. De vorige Eagle F1 had dat minder (die had ik op mijn 147 GTA). Ga er eigenlijk vanuit dat de Goodyears het wat langer volhouden dan de Michelins :-X
-
Volgens de fabrikant zou het geluid van type 2, hetzelfde zijn als van type 3.
Wellicht dat de huidige auto wat meer rolgeluid toelaat dan de 147?
Alleen als runflat komt de type 3 met een hogere geluidsscore dan een "gewone" type 3.
Ben wel benieuwd, want ik heb ook de type 3 op het oog.
-
Enige minpunt aan de band is het afrolgeluid, dat is behoorlijk aanwezig. De vorige Eagle F1 had dat minder (die had ik op mijn 147 GTA). Ga er eigenlijk vanuit dat de Goodyears het wat langer volhouden dan de Michelins :-X
Dat wordt niet veroorzaakt door je banden, maar door de zeer gebrekkige geluidsisolatie van de Giulietta. Een 156 uit 1997 is qua afrolgeluid en windgeruis stiller dan een gloednieuwe Giulietta. Alsof ze er bij de ontwikkeling überhaupt niet over nagedacht hebben! De MiTo heeft precies hetzelfde, maar van zo'n auto kun je het in verband met het prijsniveau en klasse nog enigszins accepteren. Voor de rest is het een heerlijke auto, daarom is het ook zo jammer...
-
Het ligt echter wel degelijk ook aan de banden. ;)
-
Het ligt echter wel degelijk ook aan de banden. ;)
Banden kunnen absoluut van invloed zijn, de ene band is stiller dan de andere. Maar de gebrekkige isolatie versterkt dat effect.
-
Ik moet mijn vorige post wellicht even rectificeren idd.
De Goodyear Eagle F1 Ass 3 maakt beduidend meer herrie in vergelijking met de Michelin PS4 (beide op Giulietta). Op de 147GTA heb ik de Michelin PS3 en Goodyear Eagle F1 Ass2 gehad, welke ik qua afrolgeluid destijds vergelijkbaar vond. Daaruit concludeer ik dat de Goodyear Eagle F1 ass3 meer herrie maakt dan de 2.
Dat de Giulietta slecht geïsoleerd is klopt helemaal. Het cuppen van de achterbanden geeft trouwens ook een teringherrie, waar de meeste hier toch ook wel last van hebben. Bij mij is het camber wat minder negatief gezet de laatste keer. Aankomende maandag opnieuw uitlijnen, zal dan eens opletten wat voor waardes de garage aanhoudt.
-
Ik rij nu Pirelli P-Zero`s, maar ga straks weer terug naar Michelin; Alleen omdat de banden meer lawaai maken als de Premancy`s uit Frankrijk
-
Dus eigenlijk de voorjaar laten zitten en kiezen voor Mochelin: wat is nog het verschil tussen de primacy4 en pilot sport4? PS4 sportiever? Zijn ze of ergens goedkoper te vinden dan voor 109 euro?
-
Dus eigenlijk de voorjaar laten zitten en kiezen voor Mochelin: wat is nog het verschil tussen de primacy4 en pilot sport4? PS4 sportiever? Zijn ze of ergens goedkoper te vinden dan voor 109 euro?
Het zijn toch de dunlop rt2, stonden overwegend goede dingen over en nu 78 euro in Duitsland
-
Pilot sport is sportiever, de Premancy is een wat neutralere band.
-
Uiteraard is de ps4 sportiever.
Voor mij trouwens in dit segment altijd de Kumho PS91. Deze band doet het minstens zo goed als de ps4 en dat voor 60% van de prijs. Zeer slijtvast ook en vooral: stil.
Voor het echt sportieve werk voor mij niets meer anders dan Yokohama. De Ad08R overtreft echt mijn stoutste verwachtingen. Inclusief wat circuitwerk en een zeer ambitieuze rijstijl na 10.000km slechts 1,5mm er af. En dat op 2.2bar
-
De geluidsisolatie in de wielkasten is sinds MY2014 sterk verbeterd bij de Giulietta. Dus dat die slecht zou zijn is waar, maar dat geldt dan voor de serie 2010-2013.
-
Op mijn G 1.4 MA TCT (2015) liggen af fabriek P7 maat 225/45/17 (7.5 inch velg breedte)
Nu na 58000 km merk ik dat de achterste banden meer lawaai maken en een klein beetje cuppen
(alleen binnenkant zo’n 0.5 mm) (druk 2.9 voor met nog 4 mm en 2.7 achter nog 5.5 mm)
Vroeger heb ik dit nog nooit voorgehad (cuppen /nog lawaai) bij diverse auto’s met banden van 155 mm tot 205 mm
- Komt dit cuppen door de breedte van de banden?
Of komt dat extra lawaai gewoon van de oudere banden….?
Als ik ze zou wisselen met de voorste, zou dit cuppen dan slijten?
Is voor de toekomst 205/50/17 een optie?
-
Bredere banden zijn per definitie gevoeliger aan cuppen, maar de combinatie van toespoor en camber is eigenlijk de oorzaak. Laat bij een uitlijning zo weinig mogelijk van beide zetten (gebruiken toch dezelfde regeling) en je hebt er geen last van. Als bonus krijg je ook minder onderstuur.
Het cuppen onstaat omdat de band aan de binnenwang ingeduwd wordt en bij het afrollen weer naar zijn oorspronkelijke vorm springt. Dit slijt dan de voorzijde van de rubber blokken af waardoor je die zaagtand krijgt.
-
Cuppen valt wat te reduceren of tegen te gaan door de banden steeds kruislings te wisselen - ik doe dat bij elke zomer-winter wissel.
(dan moet je wel banden hebben met een 'outside' markering, banden met een 'rotation' pijl kan je voor-achter wisselen).
-
Hier trouwens Michelin Pilot Sport 4 onder de Giulietta. 18 inch.
-
Hier ook Michelin Pilot Sport 4.
225/40/18
-
Hier ook Pilot Sport 4. 235/45/19 onder de 159 TBI. Uitstekende band.
-
Hier ook Pilot Sport 4. 235/45/19 onder de 159 TBI. Uitstekende band.
ik heb ook weer de 4S gemonteerd :13:
bij de laatste set geen last van cuppen gehad.
-
Aah top! Ik heb niet de S, vond ik niet echt nodig als ik kijk naar mijn rijstijl en daarmee vond ik het de meerprijs niet waard.
-
Cuppen valt wat te reduceren of tegen te gaan door de banden steeds kruislings te wisselen - ik doe dat bij elke zomer-winter wissel.
(dan moet je wel banden hebben met een 'outside' markering, banden met een 'rotation' pijl kan je voor-achter wisselen).
Te hoge bandenspanning kan ook een oorzaak zijn. Ik heb m'n achterbanden op 2,4 Bar staan. Bij een hogere spanning gaan ze cuppen zo is mijn ervaring.
-
Mijn Giulietta 2,0 jtd is toe aan 4 nieuwe banden. Sta nu op Pirelli (17 duim), op zich tevreden van. Ik lees veel goed van de Michelin PS4S, iemand ervaring mee? Andere alternatieven?
-
De Pilot Sport 4, zeker de 4S, is een uitstekende zomerband. In mijn optiek de betere zomerband in vergelijking met Pirelli of andere merken. Ga je veel plezier aan beleven.
-
Onder mijn 156 had ik Uniroyals 2 liggen. Vond ik een zeer fijne band, tijdens alle omstandigheden goede grip. Wel kreeg ik last van cuppen, waarschijnlijk door het V-profiel. Type 2 had ik ook onder mijn eerste Juul maar halverwege overgestapt naar de Uniroyals 3, mede vanwege het asymmetrische profiel. Deze liggen nu ook onder mijn QV.
-
Pas geleden de Dunlop Sport Maxx 225/40 18inch laten monteren onder mn Giulietta 1.4.
Bekend om z'n geweldige grip en tevens stille band.
-
De meeste van ons zullen de verschillen tussen A-merk (en zelfs B-merk) banden niet ervaren. Pas als je richting de budgetmerken gaan, ga je ook bij normaal rijden verschillen voelen.
Ga je echt lopen hoeken en heel sportief rijden, dan ga je verschillen merken met A/B-merk banden. De 1 stuurt net wat directer dan de ander, waarbij de ander weer iets stiller is, etc.
Qua zomerbanden kun je dus gerust wat kopen uit de A/B-merk range. Zit weinig verkeerd spul tussen.
-
@alfata (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2723) Die Kumho PS91 die jij aanhaalde hebben die nog een beetje velg rand beschermer ?
Nou moet ik zeggen dat de Support van Kumho onder de maat vondt met een gevalletje wat ik had. (KU39). Maar ik denk dat de Sper en dik 450Nm koppel teveel leek te zijn voor die band.
-
Ik ga het binnenkort eens proberen met Goodyears Efficient Grip. Kijken hoe die bevallen.
-
@alfata (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2723) Die Kumho PS91 die jij aanhaalde hebben die nog een beetje velg rand beschermer ?
Nou moet ik zeggen dat de Support van Kumho onder de maat vondt met een gevalletje wat ik had. (KU39). Maar ik denk dat de Sper en dik 450Nm koppel teveel leek te zijn voor die band.
Ik meen van wel. Dat vond ik trouwens ook een prima band. Ziet bovendien ook erg mooi uit, maar dat is smaakgevoelig
-
Ik heb zelf Dunlop Sport MAXX RT 17inch zomerbanden.
Heb er nog niet veel kilometers op gereden, maar tot nu toe bevallen ze me uitstekend. Met name de grip op nat wegdek is geweldig!
-
Ik heb zelf Dunlop Sport MAXX RT 17inch zomerbanden.
Heb er nog niet veel kilometers op gereden, maar tot nu toe bevallen ze me uitstekend. Met name de grip op nat wegdek is geweldig!
En het geluid?
-
Ik heb zelf Dunlop Sport MAXX RT 17inch zomerbanden.
Heb er nog niet veel kilometers op gereden, maar tot nu toe bevallen ze me uitstekend. Met name de grip op nat wegdek is geweldig!
En het geluid?
Opgegeven aantal decibel is 67, vrij laag dus. Ik heb zelf echter niet het idee dat het echt zo geluidsloos is.
Toch zijn ze stiller als andere banden. Ik heb hiervoor de Continental Premiumcontact gehad, en die maakten meer geluid.
Een goeie band dus. Aanradertje!
-
Ik heb zelf Dunlop Sport MAXX RT 17inch zomerbanden.
Heb er nog niet veel kilometers op gereden, maar tot nu toe bevallen ze me uitstekend. Met name de grip op nat wegdek is geweldig!
En het geluid?
Opgegeven aantal decibel is 67, vrij laag dus. Ik heb zelf echter niet het idee dat het echt zo geluidsloos is.
Toch zijn ze stiller als andere banden. Ik heb hiervoor de Continental Premiumcontact gehad, en die maakten meer geluid.
Een goeie band dus. Aanradertje!
Grappig, ook ben juist omgekeerd van de SportMaxx RT2 naar Conti gegaan - PremiumContact6 omdat die nu goed uit de Duitse testen van 2020 kwam. Heb nog geen duidelijke verschillen kunnen merken, rij nu nog op winterbanden da's sowieso weer anders
-
Let erop dat de geluidsproductie BUITEN de wagen gemeten wordt. Dit is slechts een deel van het totale geluid dat een produceert, en heeft niks te maken met het geluid dat door het karkas naar de velgen doorgeeft, en vandaar naar de wagen.
Onder andere reist er een drukgolf door de band bij het rijden, deze veroorzaakt een groot deel van het geluid dat we binnen horen. Stijvere bandenwangen kunnen deze golf verminderen, maar die geven dan weer meer geluid door van het bandenprofiel.
-
Rij nu op het merk Vredenstein Giugiaro Ultra Satin 225/40 ZR18.
deze zaten al reeds op bij aanschaf, na 25K gereden te hebben, nu last van cuppende achterbanden. :-(
Zit nu nog profieldikte op rond de 5mm, optie was om de banden te laten trimmen, na overleg gaat er min. 1.5 mm dikte eraf voor een kogelronde band. Hou dan +/- 3 mm over.
Zal dan kwestie van tijd zijn om nieuwe achterbanden aan te schaffen, dus banden trimmen is geen optie.
Voorbanden zal ik behouden, zijn nog prima in staat !
Na wat research ga ik voor de nieuwe Michelin Pilot Sport 4, en de banden goed uitlijnen is essentieel.
Vraag ; Moet ik de nieuwe Michelin banden voor monteren, en de oude banden naar achteren zetten ?
-
Hi @Johnpang (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6608) ,
Tja, hier zijn de meningen wat over verdeeld, vroeger (zonder ABS en ESP) was het de beste banden achter, om te voorkomen dat je achterkant de voorkant ‘inhaalt’.
Nu, met alle electronica en een voorwiel aangedreven auto, zet ik de beste banden voor.
Om cuppen te voorkomen wissel ik steeds (bij zomer-winter wissel) de banden voor naar achter en 1x kruisen.
Dit om gelijkmatige slijtage te krijgen.
Dit kan prima bij banden met een ‘outside’ markering, zoals de Pilot Sport.
Banden met een ‘rotation’ kunnen van voor naar achter, maar niet L naar R.
-
Voor-achter wisselen is een goed idee, doe ik ook.
Kruiselings echter niet, ik heb altijd gehoord dat je banden op zelfde kant moet houden, ongeacht of ze outside of rotation marketing hebben.
Giulietta heeft sowieso best wat camber achter, als je hem verlaagd hebt helemaal, dat veroorzaakt wel cuppen.
-
Ik was woensdag toe aan nieuwe voorbanden, zat tot mijn verassing al op de slijtindicatorblokjes van 1,6mm.
Nooit gemerkt, want zelfs bij het regenachtige weer hebben ze me geen moment de indruk gegeven dat ze al zover versleten waren.
Het ging bij mij ook om de Michelin Pilot Sport 4, ik heb er slechts 27.000km mee gedaan in 2 jaar en dat was sneller dan ik verwacht had. Blijkt dat de band een aardig zachte compound heeft, daarom wat sneller slijt maar wel fantastische grip geeft. Zelfs met nat weer en weinig profiel heb ik dus ervaren.
De achterbanden (ook Michelin PS4) kunnen nog even mee maar zijn wel behoorlijk gecupt, daarom gekozen om opnieuw voorop nieuwe PS4 te plaatsen want wil de gecupte banden liever niet voorop ivm trillingen in het stuur.
-
Iemand ervaringen met Dunlop Sport Maxx RT2's in maat 225/40 18 die soms willen hobbelen als ze koud zijn? Met het koudere weer van nu heeft hij sowieso minder tractie maar het voelt wel heel onnatuurlijk aan.
Buiten dat om ben ik aan het zoeken naar een nieuwe set banden voor over een paar maanden. Zit te twijfelen tussen een set nieuwe Dunlops, PS4's of misschien de nieuwe Bridgestone Potenza Sports; ze zijn betaalbaar en zijn blijkbaar ook erg goed maar slijten wel erg hard. Heeft iemand ze al gebruikt of zal ik gewoon voor een set Dunlops of PS4's gaan?
-
Michelin PS4 is wel de betere band onder een Giulietta. Ook bij nat weer prima prestaties.
-
Michelin PS4 is wel de betere band onder een Giulietta. Ook bij nat weer prima prestaties.
Helemaal mee eens qua prestaties, maar ik was in 27000km door mijn voorbanden heen. Netjes egaal recht afgesleten dus uitlijning lijkt in orde. Levensduur wel aan de korte kant naar mijn mening dus.
-
Iemand ervaringen met Dunlop Sport Maxx RT2's in maat 225/40 18 die soms willen hobbelen als ze koud zijn? Met het koudere weer van nu heeft hij sowieso minder tractie maar het voelt wel heel onnatuurlijk aan.
ik had die op mijn vorige QV, prima banden, kwamen ook goed uit de tests destijds. Inzakken van band na langere tijd (week of meer) stilstaan herken ik, maar hebben meer banden last van.
Mijn volgende banden worden Goodyear F1 SuperSport, komen nu heel goed uit de test (sportiever dan PS4S en veel scherper dan de PS4).
https://www.youtube.com/watch?v=41iQl1wzGD4
https://www.youtube.com/watch?v=VpZss_Y_JHc&t=4s
De Conti PremiumContact6 kan ik ook erg aanbevelen, wel wat meer bandengeluid maar goede wegligging en insturen, in onderstaande test komt die beter uit de bus dan de PS4, maar is minder sportief dan de F1 SuperSport - maar net wat je zelf belangrijk vind natuurlijk!
https://www.youtube.com/watch?v=2_utfLrFaOM&t=665s
De Michelins naast elkaar:
https://www.youtube.com/watch?v=aMv64liOqIE&t=642s
Veel kijkplezier!
-
@ArjanB (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1199) : Als je de Goodyears neemt, neem dan MO (Mercedes Only, sorry voor het vloeken), die hebben stijvere wangen en geven de informatie haarscherp door aan de bestuurder. Dat raadde Lammert mij nog aan.
-
@ArjanB (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1199) : Als je de Goodyears neemt, neem dan MO (Mercedes Only, sorry voor het vloeken), die hebben stijvere wangen en geven de informatie haarscherp door aan de bestuurder. Dat raadde Lammert mij nog aan.
ha thanks, goede info.
Net even gezocht bij de online bandenaanbieders: de SuperSport is er wel in een AO (Audi) en VW (VW) versie, maar niet als MO in 225/40 18. Dus vloeken hoeft niet ;-)
De SuperSports zouden al heel stijve wang hebben, dus komt vast goed!
-
Nou begin ik echt te twijfelen. De PS4's vallen denk ik af. Zowel qua prijs als het onderstuur. De Conti's spreken me wel erg aan, gunstig geprijsd, communicatief en veel turn-in. Ik zal binnenkort wel even contact opnemen met de bandenspecialist voor de prijzen. De SuperSports vond ik overigens vrij prijzig als ik naar andere online bandenboeren keek maar misschien dat het bij mijn lokale specialist wel goedkoper is.