!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #45 Gepost op: 24 oktober 2018, 16:35:20 »
Het is allemaal wel heel erg vervelend inderdaad.
Het beste is denk ik gewoon de auto maar inruilen hoe pijn dat soms ook doet.
Want ja een nieuwe motor plaatsen is waarschijnlijk ook niet echt een optie.

Het is in ieder geval allemaal erg zuur.
En ik kan me best voorstellen dat je niet meer naar WP terug gaat.
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #46 Gepost op: 24 oktober 2018, 19:16:00 »
Het is allemaal wel heel erg vervelend inderdaad.
Het beste is denk ik gewoon de auto maar inruilen hoe pijn dat soms ook doet.
Want ja een nieuwe motor plaatsen is waarschijnlijk ook niet echt een optie.

Het is in ieder geval allemaal erg zuur.
En ik kan me best voorstellen dat je niet meer naar WP terug gaat.

Nee de auto hou ik sowieso, er is al zoveel tijd, energie en geld in gaan zitten, dat zou echt kapitaal vernietiging zijn. Daarbij is de auto buiten de motor om gewoon perfect, dus dat scheelt :) Een jong gebruikte tweedehands motor zal rond de +-2K kosten, dan komt daar nog de nodige man uren bij voor het inbouwen en klein materiaal, dus zeg dat het +-3 a 3,5K zal kosten in totaal, dat besteedt ik er dan liever aan, dan dat ik die 3K, en waarschijnlijk wel meer, verlies op inruilen, plus dat je dan ook maar weer af moet wachten wat je ervoor terug krijgt ;)
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #47 Gepost op: 24 oktober 2018, 19:17:58 »
Het is allemaal wel heel erg vervelend inderdaad.
Het beste is denk ik gewoon de auto maar inruilen hoe pijn dat soms ook doet.
Want ja een nieuwe motor plaatsen is waarschijnlijk ook niet echt een optie.

Het is in ieder geval allemaal erg zuur.
En ik kan me best voorstellen dat je niet meer naar WP terug gaat.

Nee de auto hou ik sowieso, er is al zoveel tijd, energie en geld in gaan zitten, dat zou echt kapitaal vernietiging zijn. Daarbij is de auto buiten de motor om gewoon perfect, dus dat scheelt :) Een jong gebruikte tweedehands motor zal rond de +-2K kosten, dan komt daar nog de nodige man uren bij voor het inbouwen en klein materiaal, dus zeg dat het +-3 a 3,5K zal kosten in totaal, dat besteedt ik er dan liever aan, dan dat ik die 3K, en waarschijnlijk wel meer, verlies op inruilen, plus dat je dan ook maar weer af moet wachten wat je ervoor terug krijgt ;)

Hoe zit het dan eigenlijk met de prestaties? Zal dat ook niet iets minder zijn omdat het daar allemaal niet goed in elkaar zit?
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #48 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:20:16 »
Dat is nog wel het meest aparte van alles; hij rijdt verder als een tierelier ;D heeft bij H&S een stage 1 kuurtje gekregen, en haalt op de rollenbank 260 pk en 416nm! Het enige is dat ie meer olie lust dan mn oude 2.0TS :rolleyes:
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #49 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:25:23 »
Dat is nog wel het meest aparte van alles; hij rijdt verder als een tierelier ;D heeft bij H&S een stage 1 kuurtje gekregen, en haalt op de rollenbank 260 pk en 416nm! Het enige is dat ie meer olie lust dan mn oude 2.0TS :rolleyes:

Hhaha prachtig
Vraag me alleen af waarom ze meer koppel als 400 hebben geprogrammeerd. Dat moet toch slecht zijn voor de koppeling tenzij je stage 1 kit hebt
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #50 Gepost op: 24 oktober 2018, 23:18:43 »
Dat is nog wel het meest aparte van alles; hij rijdt verder als een tierelier ;D heeft bij H&S een stage 1 kuurtje gekregen, en haalt op de rollenbank 260 pk en 416nm! Het enige is dat ie meer olie lust dan mn oude 2.0TS :rolleyes:

Hhaha prachtig
Vraag me alleen af waarom ze meer koppel als 400 hebben geprogrammeerd. Dat moet toch slecht zijn voor de koppeling tenzij je stage 1 kit hebt

Zit al een versterkte koppeling in, hij houdt de 416nm met gemak, de koppeling voelt ook nog zo strak aan dat ik vermoed dat deze vrij recent nog vervangen is, en dan voor een versterkt exemplaar, dat zit dat wel weer mee :13:
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #51 Gepost op: 25 oktober 2018, 14:13:59 »
Heeft iemand overigens enig idee of het zin heeft om motorschade te verhalen bij je verzekering, als je WA volledig casco verzekerd bent?
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #52 Gepost op: 25 oktober 2018, 15:06:24 »
Heeft iemand overigens enig idee of het zin heeft om motorschade te verhalen bij je verzekering, als je WA volledig casco verzekerd bent?

Haha, nee joh. Een geval zoals jij bij de hand hebt valt daar echt niet onder. Zou wellicht anders zijn als je bijv, als gevolg van extreme regenval, onder een viaduct in een diepe plas water bent gereden waardoor je motor water binnen heeft gekregen en (dus) overleden is.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #53 Gepost op: 25 oktober 2018, 15:56:48 »
Heeft iemand overigens enig idee of het zin heeft om motorschade te verhalen bij je verzekering, als je WA volledig casco verzekerd bent?

Haha, nee joh. Een geval zoals jij bij de hand hebt valt daar echt niet onder. Zou wellicht anders zijn als je bijv, als gevolg van extreme regenval, onder een viaduct in een diepe plas water bent gereden waardoor je motor water binnen heeft gekregen en (dus) overleden is.

Thanks GT, het viel te proberen ;D
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #54 Gepost op: 25 oktober 2018, 16:01:42 »
Heeft iemand overigens enig idee of het zin heeft om motorschade te verhalen bij je verzekering, als je WA volledig casco verzekerd bent?

Haha, nee joh. Een geval zoals jij bij de hand hebt valt daar echt niet onder. Zou wellicht anders zijn als je bijv, als gevolg van extreme regenval, onder een viaduct in een diepe plas water bent gereden waardoor je motor water binnen heeft gekregen en (dus) overleden is.

Thanks GT, het viel te proberen ;D

Haha gauw een plas opzoeken
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #55 Gepost op: 25 oktober 2018, 16:02:56 »
Heeft iemand overigens enig idee of het zin heeft om motorschade te verhalen bij je verzekering, als je WA volledig casco verzekerd bent?

Haha, nee joh. Een geval zoals jij bij de hand hebt valt daar echt niet onder. Zou wellicht anders zijn als je bijv, als gevolg van extreme regenval, onder een viaduct in een diepe plas water bent gereden waardoor je motor water binnen heeft gekregen en (dus) overleden is.

Thanks GT, het viel te proberen ;D

Haha gauw een plas opzoeken
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #56 Gepost op: 5 november 2018, 10:08:39 »
Tijd voor weer een update; olie is inmiddels gewisseld, van 5w40 van Petronas (Selenia), naar 5w50 van Champion. 5w50 blijkt bijzonder lastig verkrijgbaar te zijn. Mijn eerste constatering is in ieder geval dat de motor er wat rustiger op loopt stationair en ik zie ook veel minder rook tijdens het starten, sowieso geen blauwe rook meer. Nu kan dit laatste natuurlijk komen doordat de olie net nieuw is, maar de eerste ervaringen zijn dus positief. Nu wordt het de komende tijd dus even aankijken hoe het verbruik zich gaat houden, ik hoop natuurlijk dat daar vooral een flinke verbetering in te zien zal zijn!
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #57 Gepost op: 11 november 2018, 18:20:34 »
Even aankijken inderdaad, hopelijk komt het allemaal goed. :)
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #58 Gepost op: 12 november 2018, 08:33:13 »
Even aankijken inderdaad, hopelijk komt het allemaal goed. :)

Tot nu toe, heb sinds de wissel een km of 500 gereden, bevalt de nieuwe olie bijzonder goed! Motor draait er echt lekkerder op en ik kan d’r tot nu toe ook niet betrappen op gerook ;D
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #59 Gepost op: 12 november 2018, 09:01:02 »
Met carbon cleaning kan hoog olieverbruik verholpen worden. carboncleaningmaster.nl heeft mij geholpen en ben erg tevreden met het resultaat.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.