!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)

<< < (2/18) > >>

TimW:
Ik zou zoals Veloce al aangaf sowieso beginnen met de compressie meten en direct ook de banjobout vervangen als dit nog niet gedaan is. Kijk ook even of de olieleidingen van je turbo als eens vervangen zijn naar het "nieuwe type".

UIenZUUR:
Ga ik ze ook even vragen, bedankt Tim  :)

SpecialVeloce:
Het kunnen lastige dingen zijn om het op te zoeken. Cilinder compressie test kan je eigenlijk alleen de kleppen en koppakking mee contoleren. Een juul heeft een Alu blok dus is wat gevoeliger voor te snel opwarmen.

Met een compressie test zal je waarschijnlijk goede waardes krijgen als de koppakking goed is want de olie die op de cilinder(s) liggen zal zorgen voor een goede sealing.

Probeer zelf even te checken of je carter druk hebt bij stationair loop.
Door de olie vuldop los te draaien dan moet ie netjes blijven liggen en pulserend blijven liggen.

Ik heb ooit na een rebuild een gebroken zuigerveer gehad. Alle metingen prima. Kras in de zuigerwand.
Dus dan is een endoscoop inspectie de enige oplossing.

Cilinder lek test heb ik ook destijds gedaan met dat blok maar door dat de cilinder bovenin moet staan bij de compressie slag merkte ik nix van de kras en was de defecte zuigerveer nauwelijks merk baar.

UIenZUUR:
Goede tips SpecialVeloce! Dus om dat zelf even te testen v.w.b. de carterdruk, de motor stationair laten draaien en dan de vuldop los draaien maar wel laten liggen op de opening dus?

Veloce:

--- Citaat van: SpecialVeloce op 31 augustus 2018, 10:07:26 ---Het kunnen lastige dingen zijn om het op te zoeken. Cilinder compressie test kan je eigenlijk alleen de kleppen en koppakking mee contoleren. Een juul heeft een Alu blok dus is wat gevoeliger voor te snel opwarmen.

--- Einde van citaat ---


De TBI uit de 159 en 1e serie GQV heeft een gietijzeren onderblok, zijn zelfs ontwikkeld op basis van een diesel. Die kunnen dus wel wat hebben. :-) Pas vanaf 2014, de versie met TCT dus, en ook in de Giulia zijn ze volledig van alu.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod