!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #60 Gepost op: 12 november 2018, 09:47:41 »
Met carbon cleaning kan hoog olieverbruik verholpen worden. carboncleaningmaster.nl heeft mij geholpen en ben erg tevreden met het resultaat.

Heb ik ook al uit laten voeren Paul, aantal maanden geleden ;D was ook bijzonder tevreden met het resultaat, kan het iedereen met een 1750TBi blok aanbevelen!
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #61 Gepost op: 12 november 2018, 11:18:40 »
Met carbon cleaning kan hoog olieverbruik verholpen worden. carboncleaningmaster.nl heeft mij geholpen en ben erg tevreden met het resultaat.

Heb ik ook al uit laten voeren Paul, aantal maanden geleden ;D was ook bijzonder tevreden met het resultaat, kan het iedereen met een 1750TBi blok aanbevelen!

wat doet dat dan?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #62 Gepost op: 12 november 2018, 12:00:00 »
Met een speciaal gas in je motor halen ze alle opgehoopte onverbrande koolstof eruit.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #63 Gepost op: 12 november 2018, 12:06:41 »
Nou ja, alle......Dat zou ik nu ook weer niet durven stellen. Wel een hoop in ieder geval.
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #64 Gepost op: 12 november 2018, 12:11:33 »
Klopt inderdaad heren, regelmatig herhalen (om de 30k aan KM's ongveer) is aanbevolen om de boel goed schoon te houden. De direct ingespoten motoren hebben er voornamelijk baat bij! Maar ik denk als je bijv. een 147 of 156 GTA rijdt, of GT 3.2 uit de eerste bouwjaren, dat een cleaning ook absoluut geen kwaad kan na zoveel jaar ;)
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #65 Gepost op: 12 november 2018, 12:44:03 »
indirect ingespoten motoren hebben daar eigenlijk vrijwel geen last van omdat de brandstof reinigend werkt. En om het goed te doen zou mijn voorkeur liggen bij walnutblasting. Zelf beunen kan ook, google maar eens op seafoam  ;D
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #66 Gepost op: 12 november 2018, 13:28:44 »
Carbonclean heb ik ook laten uitvoeren. Waar de turbo nog niet op stoom is (rond 1500 toeren) heb je meer koppel en geen geschok meer. Voor de rest merk j er niet veel van
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #67 Gepost op: 12 november 2018, 15:04:50 »
En waar blijft de losgekomen troep dan?
Verbrandt meteen?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #68 Gepost op: 12 november 2018, 15:41:19 »
En waar blijft de losgekomen troep dan?
Verbrandt meteen?

Verbrand inderdaad in het uitlaattraject, of wordt er letterlijk uit gestoten (loopt als zwarte smurrie uit je uitlaat).
*

leonm
318

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #69 Gepost op: 14 november 2018, 21:45:39 »
indirect ingespoten motoren hebben daar eigenlijk vrijwel geen last van omdat de brandstof reinigend werkt. En om het goed te doen zou mijn voorkeur liggen bij walnutblasting. Zelf beunen kan ook, google maar eens op seafoam  ;D

Heb walnutblasting laten doen bij mijn Leon 1.8 TSI (ff vloeken in de kerk  ;) ). De TSI's hebben enorm veel last van koolstofaanslag op de kleppen (op de klepstelen eigenlijk) omdat er inderdaad geen reinigende brandstaf meer passeert door de inlaat.
Alle middeltjes die je via de inlaat inspuit helpen wel, maar nooit 100%. Met walnutblasting wordt het weer brandschoon
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #70 Gepost op: 16 november 2018, 08:14:08 »
Walnut blasting is inderdaad ook erg effectief, alleen doet dat verder niks met je kat en lambda sondes etc. Waterstof wel, dat reinigt namelijk ook je uitlaattraject omdat het daar nog langs komt.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #71 Gepost op: 16 november 2018, 08:53:33 »
Het nadeel van waterstof is dat je niet ziet c.q. precies weet wat het allemaal heeft losgemaakt en wat wel of niet  door de uitlaat het systeem heeft verlaten. Met een multiair durf ik het persoonlijk niet aan, met een QV waarschijnlijk wel.

Met walnut blasting heb je natuurlijk een veel beter resultaat, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #72 Gepost op: 16 november 2018, 09:13:56 »
Walnut blasting is inderdaad ook erg effectief, alleen doet dat verder niks met je kat en lambda sondes etc. Waterstof wel, dat reinigt namelijk ook je uitlaattraject omdat het daar nog langs komt.

Die uitlaat moet je gewoon af en toe goed heet stoken, heb je daar ook geen aanslag meer :)

Ik weet nog van mijn 147 1.9 JTD. Als je flink het gas erop hield had je een mooie vonkenregen uit de uitlaat van verbrandde roetdeeltjes  :D
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #73 Gepost op: 16 november 2018, 10:18:47 »
Het nadeel van waterstof is dat je niet ziet c.q. precies weet wat het allemaal heeft losgemaakt en wat wel of niet  door de uitlaat het systeem heeft verlaten. Met een multiair durf ik het persoonlijk niet aan, met een QV waarschijnlijk wel.

Met walnut blasting heb je natuurlijk een veel beter resultaat, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan.

Dat klopt ook wel, al weet je nooit exact wat het precieze resultaat is anders dan hetgeen je merkt qua rijgedrag. Als je dat echt zou willen weten moet je van te voren het blok open halen, kijken hoe de zaken ervoor staan, rollenbank meting doen, dan cleaning uitvoeren en dan de vorige 2 stappen nogmaals herhalen en de resultaten vergelijken, pas dan weet je echt 100% zeker wat de verschillen zijn, maarja, daar zit al helemaal een prijs kaartje aan ;D
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #74 Gepost op: 16 november 2018, 10:19:58 »
Walnut blasting is inderdaad ook erg effectief, alleen doet dat verder niks met je kat en lambda sondes etc. Waterstof wel, dat reinigt namelijk ook je uitlaattraject omdat het daar nog langs komt.

Die uitlaat moet je gewoon af en toe goed heet stoken, heb je daar ook geen aanslag meer :)

Ik weet nog van mijn 147 1.9 JTD. Als je flink het gas erop hield had je een mooie vonkenregen uit de uitlaat van verbrandde roetdeeltjes  :D

Dat is sowieso waar, altijd maar op z'n "ECO's" rijden is funest voor je motor, direct ingespoten of niet, je moet em af en toe op z'n lazer geven ;D