!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

D_Giulietta
27

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Automatische deurvegrendeling
« Gepost op: 4 november 2016, 10:41:02 »
Hi,

Het viel mij de afgelopen weken op dat mijn Giulietta de deuren niet automatisch vergrendeld zodra ik begin te rijden, dit moet ik telkens handmatig doen.
Bij mijn vorige auto Fiat Grande Punto uit 2009 gingen de deuren automatisch op slot bij 20 km/u, nu sinds gister schakelde ik de deurverendeling in 's avonds
toen ik stil stond in het centrum, en haalde ik deze weer van de vergrendeling af toen mijn vriendin wilde instappen.

Toen merkte ik opeens bij het wegrijden dat de deuren wel automatisch vergrendeld werden?, ik kon het niet meer reproduceren
en nu vanochtend tot twee keer aan toe viel de auto automatisch in de deurverendeling bij ongv 20km/u.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, en hoe dit ten alle tijden ingeschakeld kan zijn, ik kan namelijk geen optie vinden in het menu (distinctive uitvoering 2010)
*

NiekD
82

  • Type Alfa: Giulietta QV Limited Ed.
  • **
    - Junior Alfist
Re: Automatische deurvegrendeling
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2016, 13:26:48 »
Mijn Giulietta uit 2011 is vanaf fabriek geleverd met navigatie, dus met klapscherm. Hierbij werkt het als volgt: Menu --> Configuraties --> MyCar opties --> Staat autoclose --> Activeren.

Hoe dit is geregeld met de versie met de 'gewone' radio weet ik niet. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn lijkt mij qua menustructuur.  ;D

Succes!  :13:
Giulietta QV Rosso Competizione Limited Edition, 295 pk / 471 nm, H&S Corse getuned, JM Tuning downpipe + sportkat, JTD Performance stage 2 koppeling
*

brinkerik
1.830

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Automatische deurvegrendeling
« Reactie #2 Gepost op: 5 november 2016, 18:43:24 »
Bij de 159 is dit ook een instelling..


Ik heb het meteen uit gezet, maar dan ben  :-[
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

D_Giulietta
27

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatische deurvegrendeling
« Reactie #3 Gepost op: 5 november 2016, 21:44:11 »
Ik heb het blijkbaar op een of andere manier al gevonden, ik moet de deurvergrendeling handmatig aanzetten en als ik dan de auto uitzet of de deuren open en vervolgens weer wegrijd
vallen de deuren automatisch in het slot rond de 15-20 km/u.

Raar dat er geen instelling is bij de radio of bij het menu zelf  :banghead:
*

Janneman
48

  • Type Alfa: Giulietta Sprint 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatische deurvegrendeling
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2016, 12:38:28 »
Dat kan in het dashboardmenu hoor. Met de knopjes links van je  stuur.
Contactsleutel op MAR zetten, druk op SET (middelste knopje) en dan met de pijltjes omhoog en omlaag scrollen  naar Autoclose (voor mij was het 7x omlaag),druk op SET en kies dan ON of OFF.
Uiteraard kun met de schakelaar onder de radio handmatig ver- of ontgrendelen.
*

D_Giulietta
27

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatische deurvegrendeling
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2016, 10:02:20 »
Ah nu je het zegt.. 'autoclose'  staat er inderdaad tussen die had ik op on gezet van de week, niet gedacht dat 'Autoclose' betekend dat de deuren automatisch op slot gaan
ik dacht dat het was voor het menu dat automatisch gesloten werd zodra je auto rijd.

Thanks, weet ik dat ook weer.